Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Bezsenność > Jak się dobrze wyspać?

Jak się dobrze wyspać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (158 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Sen jest niezbędny dla każdego z nas. Podczas snu nie tylko wypoczywamy po całym dniu ciężkiej pracy, ale również nasz organizm się regeneruje i nabiera sił. Jednak często zdarza się, że wstając czujemy się niewyspani. Jak temu zaradzić? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Staraj się dobierać regularne pory snu. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, lecz wtedy kiedy tylko możesz kładź się o stałej godzinie. Nieregularne godziny snu rozregulowują działanie naszego biologicznego zegara, który po prostu nie pozwala nam zasnąć. Nasz organizm potrzebuje pewnej ciągłości w czynnościach. Zaniedbanie tego zalecenia często grozi bezsennością. Nie siedź więc do późnych godzin nocnych. Zmęczony na pewno szybko uśniesz, lecz gdy potem przyzwyczaisz swój organizm do takiego stanu rzeczy, to bardzo ciężko będzie Ci usnąć.
2
Nie wybieraj zbyt miękkich poduszek. Idealna poduszka powinna być półsztywna – ta prawidłowo podpiera kręgosłup i sprawia, że budzimy się wypoczęci. Jeśli wybieramy zbyt miękkie poduszki to nasz kręgosłup ma złe podparcie, a nam jest niewygodnie spać. Wtedy budzimy się z bolącymi mięśniami pleców a komfort snu znacznie spada. Materac również nie powinien być zbyt miękki, ale też unikaj zbyt twardych. Wybieraj te na których wygodnie Ci się leży. Ważne jednak aby łóżko „nie zapadało się” gdy się na nim położysz. Materac również powinien dobrze podpierać Twoje plecy podczas snu.
Jak leczyć przewlekłe zapalenie oskrzeli?
Co mówi o tobie pozycja, w której śpisz?
Jak nie chorować?
Jak szybko zasnąć?
3
Kładź się spać w luźnej piżamie. Piżama, która będzie Cię uciskać nie pozwoli na komfortowy i odprężający sen. Ponadto będzie Cię uciskać i spowolni krążenie krwi w Twoich żyłach. Gdy się obudzisz po całej nocy w takim stroju, prawdopodobnie nie będziesz czuć swoich kończyn a wracające krążenie będzie powodować nieprzyjemne „mrowienie”. Wybieraj więc piżamy luźne, wykonane z naturalnych tkanin (głównie bawełna, ponieważ sztuczne materiały nie pozwalają skórze oddychać). Podczas snu kluczową sprawą jest swoboda ruchów - należy o tym pamiętać!
4
Przed snem warto przewietrzyć sypialnię. Dzięki temu będziemy się czuć bardziej dotlenieni, co gwarantuje, że nie obudzimy się z bólem głowy. W ciepłe dni możesz wietrzyć swój pokój przez około 20 minut. W zimę wietrzenie ogranicz do góra 10 minut. W lato okno może być otwarte przez całą noc (tylko wtedy jeśli będziemy mieli gwarancję, że nie wlecą do pokoju komary czy inne owady - aby się przed tym zabezpieczyć warto zainstalować moskitiery).
Przeczytaj teraz: Jak żyć zdrowo?
 1.1/5 (158 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sylwia180793 - 2012-12-20
Warto upewnić się również gdzie w naszym domu są tzw. żyły wodne. Gdy przez łóżko przechodzi żyła wodna mogą występować różne dolegliwości np. problemy ze snem, bóle głowy.
Dobry sen uzależniony jest od tzw. higieny snu. Prawidłowe przyzwyczajenia pomogą nam zasnąć szybko, dobrze się wyspać...
Jakie są sposoby na dobry sen?
Dobry sen uzależniony jest od tzw. higieny snu. Prawidłowe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt