Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Bezsenność > Jak się dobrze wyspać?

Jak się dobrze wyspać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (158 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Sen jest niezbędny dla każdego z nas. Podczas snu nie tylko wypoczywamy po całym dniu ciężkiej pracy, ale również nasz organizm się regeneruje i nabiera sił. Jednak często zdarza się, że wstając czujemy się niewyspani. Jak temu zaradzić? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Staraj się dobierać regularne pory snu. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, lecz wtedy kiedy tylko możesz kładź się o stałej godzinie. Nieregularne godziny snu rozregulowują działanie naszego biologicznego zegara, który po prostu nie pozwala nam zasnąć. Nasz organizm potrzebuje pewnej ciągłości w czynnościach. Zaniedbanie tego zalecenia często grozi bezsennością. Nie siedź więc do późnych godzin nocnych. Zmęczony na pewno szybko uśniesz, lecz gdy potem przyzwyczaisz swój organizm do takiego stanu rzeczy, to bardzo ciężko będzie Ci usnąć.
2
Nie wybieraj zbyt miękkich poduszek. Idealna poduszka powinna być półsztywna – ta prawidłowo podpiera kręgosłup i sprawia, że budzimy się wypoczęci. Jeśli wybieramy zbyt miękkie poduszki to nasz kręgosłup ma złe podparcie, a nam jest niewygodnie spać. Wtedy budzimy się z bolącymi mięśniami pleców a komfort snu znacznie spada. Materac również nie powinien być zbyt miękki, ale też unikaj zbyt twardych. Wybieraj te na których wygodnie Ci się leży. Ważne jednak aby łóżko „nie zapadało się” gdy się na nim położysz. Materac również powinien dobrze podpierać Twoje plecy podczas snu.
Jakie są sposoby na dobry sen?
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie rodzaju upławów?
Jak leczyć pokrzywkę alergiczną?
Jak leczyć bezsenność?
Przeczytaj teraz: Jak żyć zdrowo?
 1.1/5 (158 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sylwia180793 - 2012-12-20
Warto upewnić się również gdzie w naszym domu są tzw. żyły wodne. Gdy przez łóżko przechodzi żyła wodna mogą występować różne dolegliwości np. problemy ze snem, bóle głowy.
Nie możesz zasnąć do późna i budzisz się niewyspany? Pobudka w środku nocy, przewracanie się z boku na bok, nie...
Jak się wysypać? Przyczyny bezsenności.
Nie możesz zasnąć do późna i budzisz się niewyspany?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Malinowski
  • Magdalena Los
  • Mateusz Lisowski
  • Grzegorz Domański
  • Ewelina Irys
  • Sylwia Bralich
  • Joanna Bogdańska
  • Maria Szkopiak
  • Anna Kunikowska
  • Barbara Jachimczuk
  • Marek Jester
  • Natalia Zakrzewska
  • Maria Pachuta
pasożyt