Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Układu Kostnego > Jak leczyć zespół cieśni nadgarstka?
Jak leczyć zespół cieśni nadgarstka?

Jak leczyć zespół cieśni nadgarstka?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Ból nadgarstka to schorzenie bardzo utrudniające codzienne życie. Obecnie coraz częściej spotyka się zespół cieśni (bądź kanału) nadgarstka. Jest to schorzenie, które przeważnie dotyka osoby pracujące przy komputerach, np. programistów, informatyków, pisarzy czy też edytorów. Częste używanie klawiatury komputera oraz myszki prowadzi do nadwyrężenia mięśni i ścięgien palców. Dzieje się to poprzez nadmierny, długotrwały ucisk na nerw pośrodkowy biegnący w kanale nadgarstka. Im wcześnie zdiagnozowane jest to schorzenie tym szybciej można je wyleczyć. Ważne jest to, żeby nie nadwyrężać ręki. Gdy czujemy ból w nadgarstku, który promieniuje na dłoń i utrzymuje się przez kilka dni warto zgłosić się do lekarza. W tym artykule znajdziesz porady jak postępować, gdy dotknie cię zespół cieśni nadgarstka.
1

Objawy zespołu cieśni nadgarstka

Jest to przede wszystkim mrowienie i kłucie w rękach. W cięższych przypadkach odczuwa się przewlekły ból ręki połączony z drętwieniem dłoni bądź też całego ramienia. Lekceważone objawy mogą doprowadzić do trwałej niezdolności wykonywania ruchów nadgarstka a nawet dłoni. Należy dodać, że grupą, u której jest większe ryzyko zachorowalności na zespół cieśni nadgarstka to kobiety.

2

Leczenie cieśni nadgarstka

Przede wszystkim zaleca się nie forsowanie bolącego nadgarstka. Najlepszą metodą jest unieruchomienie. Dzięki temu nastąpi proces gojenia się. Wskazane jest również ochładzanie bolącego miejsca. Można do tego stosować krioterapię bądź też zwykłe okłady lodem (do kupienia w aptece).

Można stosować również różnego rodzaju opaski uciskowe na nadgarstek (min. ortezy) oraz wskazane jest bandażowanie nadgarstka elastycznym bandażem. Zaleca się uniesienie dłoni tak aby znajdowała się nad nadgarstkiem.

Należy pamiętać, że przed zastosowaniem powyższych metod należy skonsultować się z lekarzem bądź też rehabilitantem. W leczeniu zespołu cieśni nadgarstka stosuje się również: masaże, mobilizacja stawów, elektroterapia oraz różnego rodzaju ćwiczenia.

Czego unikać podczas okresu?
Jak naturalnie leczyć zespół cieśni nadgarstka?
Jak łagodzić bóle menstruacyjne za pomocą ćwiczeń rozciągających?
Jak zabandażować rękę?
 3.6/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

anjuna - 2013-03-11
Artykul dobry,ale nie kompletny,a wiec dezinformujący.Bowiem zespol ciesni nadgarstka wystepuje nie koniecznie od pracy w biurze przy komputerze .Maja go rowniez ludzie pracujacy ciezko fizycznie.Schorzenie to generalnie powstaje w wyniku uszkodzenia,zwyrodnienia w obrebie kregow szyjnych! powodujac ucisk na nerwy biegnace przez nadgarstki do dloni.Obecnie jest to bardzo czeste schorzenie zwane schorzniem cywilizacyjnym.Oprocz cwiczen ,ktore opisano w artykule warto rowniez stosowac kapiele wirowe w cieplej wodzie.Ale gdy stan zwyrodnienia kregow szyjnych jest znaczny,jedynym sposobem na pozbycie sie problemu jest operacja polegajaca naj ogolniej ujmujac obrazowo na przecieciu pochewek okalajacych sciegna.Gdyz w miejscu gdzie ocieraja sie tworzy sie stan zapalny.Zespol ciesni nadgarstka czesto atakuje obie dlonie i z czasem staje sie bardzo uciazliwy powodujacy silny ostry bol a, dlonie staja sie oslabione i utrzymanie kilograma cukru w jednej dloni bywa niemozliwe.
martakali2889 - 2013-02-28
Moja mam a ma właśnie ten zespół a wcale nie pracuje przy komputerze. Cenne porady.
zigitrn - 2013-02-28
Zmienić prace na inna ;)
arimor - 2013-02-28
Mnie lekarz poradził, aby pod wieczór, ktoś robił mi tzw. pokrzywkę, czyli złapanie skórky przy nadgarstku obiema dłońmi i wykręcanie skóry w dwóch przeciwnych kierunkach (jedną dłonią do góry, a drugą w dół). Dzieci często robią tak sobie nawzajem, gdy chcą sobie dokuczyć, bo to trochę boli. Dla osoby z cieśnią nadgarstka jest to jednak dobre ćwiczenie, które pomaga trochę odblokować cieśnię.
mysli-ergonomiczne.pl - 2013-01-31
Polecam myszki pionowe, np. produkowane przez Evoluent.
Stawy często dają o sobie znać, gdy wzrasta wilgotność powietrza. Czasem w ten sposób objawia się też choroba...
Naturalne sposoby na ból stawów
Stawy często dają o sobie znać, gdy wzrasta wilgotność...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Miro Miroslaw Pawel
  • Dagmara Niekłań
  • Jolanta Bombel
  • Kaś Koz
  • Katarzyna Wieczorek
  • Joanna Włodarczyk
  • Natalia Dehtyarov
  • Michalina Sajdak
  • Elżbieta Gapanowicz
  • Oliwia Płonka
  • Barbara Zając
  • Maria Kałużyńska
  • Ania Gałwa
pasożyt