Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?
Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?

Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Grzybica stóp jest bardzo kłopotliwą chorobą, szczególnie w lecie gdy chcielibyśmy eksponować swoje stopy. Chociaż grzyby atakujące naskórek, paznokcie i błony nie zagrażają naszemu życiu, to jednak wpływają negatywnie na jakość życia. Leczenie grzybicy jest zazwyczaj długotrwałe, lecz łatwe do przeprowadzenia w domu. Jeśli nie wiesz jak poradzić sobie z grzybicą stóp i paznokci - ten artykuł jest dla Ciebie!
1

Profilaktyka grzybicy stóp

Od dawna wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Profilaktyka w przypadku tej choroby polega głównie na przestrzeganiu zasad higieny.

  • Bakterie grzybicze lubią ciepłe i mokre miejsca, musisz więc dbać o to aby dokładnie wycierać się po kąpieli - szczególnie przestrzenie między palcami nóg. To uchroni Cię przed namnażaniem grzybów na Twoich stopach.

  • Dodatkowo staraj się mieć swój własny ręcznik i nie użyczaj go nikomu. Pożyczając komuś swój ręcznik możesz doznać zarażenia nawet o tym nie wiedząc.

  • Unikaj również pożyczania skarpetek lub cążek do paznokci, bo na nich też mogą „zasiedlić się” bakterie.

  • Jeśli cierpisz na nadmierną potliwość stóp to zastosuj odpowiednie talki lub pudry, które sprawią, że Twoje stopy będą suche przez cały dzień. Utrzymywanie suchych stóp pomaga zapobiegać rozwojowi grzybów.

  • Pamiętaj również aby nosić przewiewne obuwie, w których stopa będzie mogła „oddychać”. W obuwiu wykonanym z syntetycznego materiału noga ma skłonność do pocenia się. Na lato wybierz sandały lub wygodne klapki.

Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie rodzaju upławów?
Jak walczyć z grzybicą?
Jak się nie załamać psychicznie?
2

Preparaty z terbinafiną

Jeśli dotknie Cię problem grzybicy stóp warto zastosować preparat z terbinafiną. Jest to substancja lecznicza, która wykazuje szerokie działanie przeciwgrzybiczne, co oznacza, że zwalcza różne gatunki grzybów. Taki preparat należy stosować dwa razy dziennie. Nakładaj cienką warstwę leku na zmienione chorobowo miejsce. Minimalny czas leczenia to tydzień, a maksymalny to cztery tygodnie.

Leczenie grzybicy wymaga cierpliwości, ale nie można tego lekceważyć, ponieważ nieleczona zacznie się rozprzestrzeniać. Trzeba pamiętać, że im większa powierzchnia zaatakowana jest przez grzyby, tym dłużej będzie trwał proces leczenia.

3

Nailner

W przypadku grzybicy paznokci warto zastosować sztyft Nailner. Dermatofity atakujące nasze paznokcie odżywiają się keratyną - główną substancją budulcową włosów i paznokci. Zastosowanie Nailnera tworzy niekorzystne dla grzybów środowisko i ogranicza ich rozwój. Sztyft należy stosować aż do całkowitego odrośnięcia paznokcia. Nailner stosuj na czysty paznokieć początkowo dwa razy dziennie przez 3-4 tygodnie, następnie raz dziennie – aż paznokieć całkowicie odrośnie (paznokieć odrasta średnio 1,5 mm na miesiąc).

 2/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zacznij dbać już od dzisiaj o swoje zdrowie poprzez wprowadzenie do swojego menu zdrowszych produktów żywnościowych....
10 sposobów na zdrowsze odżywianie
Zacznij dbać już od dzisiaj o swoje zdrowie poprzez...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt