Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak usunąć nagniotki?

Jak usunąć nagniotki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nagniotek to okrągłe stwardnienie skóry powstające na palcu stopy. Trzon lub korzeń nagniotka sięga w głąb skóry, naciskając na bardzo wrażliwą warstwę okostnej wywołując dotkliwy ból. Tkanka wokół nagniotka może być bardzo zaczerwieniona, a nawet zajęta stanem zapalnym. Czytając ten artykuł dowiesz się jak radzić sobie z nagniotkami.
1
nagniotki - przyczyny i sposoby leczenia - 1
Przyczyny powstawania nagniotków.

Wymienia się cztery przyczyny powstawania nagniotków. Po pierwsze jest to niewygodne obuwie (za ciasne lub zbyt małe buty). Inną przyczyną może być nieprawidłowy, niedbały chód i wtedy nie pomogą nawet najwygodniejsze buty. Nagniotki mogą powstawać również wtedy, gdy śródstopie nie jest prawidłowo wysklepione. I wreszcie czwartą przyczyną – występującą niezwykle rzadko jest genetyczne uwarunkowane zniekształcenie palców stóp (palce nachodzą na siebie). W większości przypadków winien jest człowiek i jego zaniedbania. Najczęstsze objawy nagniotków to: ból podczas chodzenia w ciasnych butach, miejscowe stwardnienie skóry, zaczerwienione, wrażliwe na ucisk punkty na palcu stopy oraz ból podczas chodzenia na boso.
2
Leczenie nagniotków.

Sposób leczenia nagniotków zależy od przyczyny ich powstawania. Jeśli przyczyną było źle dobrane obuwie, należy w przyszłości wystrzegać się pochopnego zakupu. Buty należy kupować bardzo ostrożnie, po dokładnej przymiarce. Za zakupy należy wybrać się najlepiej w godzinach popołudniowych, ponieważ w ciągu dnia stopy są opuchnięte i wówczas bardzo trudno jest dobrać właściwe obuwie. Jeszcze lepszym wyjściem będzie obrysowanie kształtu stopy na tekturze, wycięcie go i zabranie go ze sobą do sklepu. Należy włożyć tekturową stopę do buta i sprawdzić, ile wolnego miejsca zostało w bucie. Trzeba pamiętać, że wygodne buty to połowa sukcesu! Jeśli nagniotek powstał z powodu nieprawidłowego sposobu chodzenia - zwłaszcza u dzieci - należy zacząć stosować specjalne ćwiczenia lecznicze, które organizowane są przez ortopedów. Gdy powodem jest niedostateczna wysokość śródstopia należy zacząć stosować specjalne wkładki lecznicze do butów. Są one dostępne w sklepach ortopedycznych i niektórych aptekach na zamówienie. Można również kupić obuwie ortopedyczne z podwyższeniem śródstopia.
3
Usuwanie nagniotków.

Jeśli nagniotek już powstał, należy stosować specjalny plaster lub maść przeciw nagniotkom. Maść powoduje rozmiękanie zrogowaciałej skóry. Dolegliwości złagodzą również kąpiele nóg z dodatkiem kwasu borowego. Oprócz tego możesz zakupić filcowy pierścień dostępny w aptekach i drogeriach i nałożyć go na palec stopy. Taki pierścień złagodzi objawy i pomoże uniknąć bólu podczas chodzenia.
Przeczytaj teraz: Jak się dobrze wyspać?
 2.8/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

zuziaduzia - 2016-04-19
" Andziu, Andziu " - rzekla ciotka " nie obgryzaj mi nagniotka ", - Andzia tego nie słuchała, zjadla i … zwymiotowała.
patrycjablo - 2015-07-01
A moje stopy szpecą i powodują dotkliwy ból haluksy. Chce się ich pozbyć żeby uniknąć operacji http://haluksy.dozdrowia.com/leczenie-haluksow.php
ela - 2015-07-01
Moje stópki mężuś tak wycałuje, że są gładkie jak u niemowlaka.
ona - 2015-07-01
stopę z nagniotkiem należy dobrze wymoczyć ze środkiem zmiękczającym (np. płyn, sól) ABSOLUTNIE NIE WYCINAĆ ŻYLETKĄ!!! następnie szpatułką do pedicure lub cążkami lekko podważamy dookoła aż odejdzie cały, czyścimy pilnikiem z polerką, dezynfekujemy, smarujemy preparatem z mocznikiem- zmiękcza skórę, a preparat (np. maść) kupujemy w aptece,
Kasia - 2015-06-08
no ale zapomieliscie napisac jak usinac ten cholerny nagniotek
maniek - 2014-10-13
musisz wyciac go żyletką
makika - 2014-07-18
jakos nie widze konkretnej porady jak usunac nagniotka. Moj zbudowal sie na lewej stopie pod najwiekszym paluchem. no i co mam z nim zrobic?
 
Prawidłowo wykształcona stopa składa się z trzech odcinków: palców, śródstopia i stępu. Posiada również system łuków...
Jak rozpoznać płaskostopie?
Prawidłowo wykształcona stopa składa się z trzech odcinków: palców, śródstopia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt