Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak usunąć nagniotki?

Jak usunąć nagniotki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nagniotek to okrągłe stwardnienie skóry powstające na palcu stopy. Trzon lub korzeń nagniotka sięga w głąb skóry, naciskając na bardzo wrażliwą warstwę okostnej wywołując dotkliwy ból. Tkanka wokół nagniotka może być bardzo zaczerwieniona, a nawet zajęta stanem zapalnym. Czytając ten artykuł dowiesz się jak radzić sobie z nagniotkami.
1
nagniotki - przyczyny i sposoby leczenia - 1
Przyczyny powstawania nagniotków.

Wymienia się cztery przyczyny powstawania nagniotków. Po pierwsze jest to niewygodne obuwie (za ciasne lub zbyt małe buty). Inną przyczyną może być nieprawidłowy, niedbały chód i wtedy nie pomogą nawet najwygodniejsze buty. Nagniotki mogą powstawać również wtedy, gdy śródstopie nie jest prawidłowo wysklepione. I wreszcie czwartą przyczyną – występującą niezwykle rzadko jest genetyczne uwarunkowane zniekształcenie palców stóp (palce nachodzą na siebie). W większości przypadków winien jest człowiek i jego zaniedbania. Najczęstsze objawy nagniotków to: ból podczas chodzenia w ciasnych butach, miejscowe stwardnienie skóry, zaczerwienione, wrażliwe na ucisk punkty na palcu stopy oraz ból podczas chodzenia na boso.
2
Leczenie nagniotków.

Sposób leczenia nagniotków zależy od przyczyny ich powstawania. Jeśli przyczyną było źle dobrane obuwie, należy w przyszłości wystrzegać się pochopnego zakupu. Buty należy kupować bardzo ostrożnie, po dokładnej przymiarce. Za zakupy należy wybrać się najlepiej w godzinach popołudniowych, ponieważ w ciągu dnia stopy są opuchnięte i wówczas bardzo trudno jest dobrać właściwe obuwie. Jeszcze lepszym wyjściem będzie obrysowanie kształtu stopy na tekturze, wycięcie go i zabranie go ze sobą do sklepu. Należy włożyć tekturową stopę do buta i sprawdzić, ile wolnego miejsca zostało w bucie. Trzeba pamiętać, że wygodne buty to połowa sukcesu! Jeśli nagniotek powstał z powodu nieprawidłowego sposobu chodzenia - zwłaszcza u dzieci - należy zacząć stosować specjalne ćwiczenia lecznicze, które organizowane są przez ortopedów. Gdy powodem jest niedostateczna wysokość śródstopia należy zacząć stosować specjalne wkładki lecznicze do butów. Są one dostępne w sklepach ortopedycznych i niektórych aptekach na zamówienie. Można również kupić obuwie ortopedyczne z podwyższeniem śródstopia.
3
Usuwanie nagniotków.

Jeśli nagniotek już powstał, należy stosować specjalny plaster lub maść przeciw nagniotkom. Maść powoduje rozmiękanie zrogowaciałej skóry. Dolegliwości złagodzą również kąpiele nóg z dodatkiem kwasu borowego. Oprócz tego możesz zakupić filcowy pierścień dostępny w aptekach i drogeriach i nałożyć go na palec stopy. Taki pierścień złagodzi objawy i pomoże uniknąć bólu podczas chodzenia.
 2.8/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

zuziaduzia - 2016-04-19
" Andziu, Andziu " - rzekla ciotka " nie obgryzaj mi nagniotka ", - Andzia tego nie słuchała, zjadla i … zwymiotowała.
patrycjablo - 2015-07-01
A moje stopy szpecą i powodują dotkliwy ból haluksy. Chce się ich pozbyć żeby uniknąć operacji http://haluksy.dozdrowia.com/leczenie-haluksow.php
ela - 2015-07-01
Moje stópki mężuś tak wycałuje, że są gładkie jak u niemowlaka.
ona - 2015-07-01
stopę z nagniotkiem należy dobrze wymoczyć ze środkiem zmiękczającym (np. płyn, sól) ABSOLUTNIE NIE WYCINAĆ ŻYLETKĄ!!! następnie szpatułką do pedicure lub cążkami lekko podważamy dookoła aż odejdzie cały, czyścimy pilnikiem z polerką, dezynfekujemy, smarujemy preparatem z mocznikiem- zmiękcza skórę, a preparat (np. maść) kupujemy w aptece,
Kasia - 2015-06-08
no ale zapomieliscie napisac jak usinac ten cholerny nagniotek
maniek - 2014-10-13
musisz wyciac go żyletką
makika - 2014-07-18
jakos nie widze konkretnej porady jak usunac nagniotka. Moj zbudowal sie na lewej stopie pod najwiekszym paluchem. no i co mam z nim zrobic?
Mimo iż reforma służby zdrowia miała przynieść poprawę sytuacji, okazało się, że nadal nie jest dobrze. Choć płacimy...
Jak zaoszczędzić na kosztach leczenia?
Mimo iż reforma służby zdrowia miała przynieść poprawę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt