Tutaj jesteś: Dziecko > Zakładanie Rodziny > Planowanie ciąży > Jak rozpoznać dni płodne?
Jak rozpoznać dni płodne?

Jak rozpoznać dni płodne?

Stopień trudności: umiarkowane
, redaktor Tipy.pl
 4.6/5 (22 ocen)
Oceń 
Dni płodne można wyliczyć ale można je również rozpoznać obserwując własny organizm. Poniżej znajdziesz kilka symptomów które świadczą o tym że właśnie przechodzisz owulację.
1
Podczas owulacji wiele kobiet odczuwa delikatny ból w podbrzuszu a piersi ich w tych dniach są bardziej wrażliwe na dotyk.
2
W dniach owulacji śluz jest podobny do kurzego białka. Jest przeźroczysty, śliski, bardzo wilgotny i rozciągliwy. Śluz występuje praktycznie w całym cyklu owulacyjnym ale w dniach płodnych śluzu jest najwięcej i ma on najbardziej rzadką konsystencję. Śluz jest dlatego tak rzadki aby plemniki mogły się w nim spokojnie poruszać i dotrzeć do jajeczka. Po owulacji śluz zanika co oznacza koniec dni płodnych.
3
W dniach płodnych kobiety zazwyczaj mają większą ochotę na seks. Popęd płciowy jest najsilniejszy w najpłodniejszych dniach cyklu owulacyjnego.
4
U części kobiet cera w tych dniach staje się gładsza i promienna zaś włosy się lepiej układają.
5
Temperatura ciała w dniach płodnych jest wyższa niż normalnie. Aby to sprawdzić należy codziennie rano mierzyć temperaturę ciała.

- Temperaturę mierzyć najlepiej termometrem elektronicznym z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Termometry elektroniczne mają jeszcze jedną zaletę. Po określonym czasie sygnalizują dźwiękiem koniec pomiaru. Ważny jest tutaj właśnie czas. Za każdym razem czas pomiaru powinien być taki sam.
- Zawsze po co najmniej 3h snu (jeśli noc będzie bezsenna pomiar temperatury może być niemiarodajny).
- Temperatura powinna być mierzona zawsze o tej samej godzinie np. 7 rano.
- Mierz temperaturę trzymając termometr zawsze w jednym miejscu np. pod pachą. Temperatura ciała mierzona pod pachą a np. w ustach może być różna.
- Do pomiaru używaj tego samego termometru (pomiar z dwóch termometrów może być różny)
- Mierz temperaturę zaraz po obudzeniu, najlepiej termometr miej pod poduszką abyś rano nie musiała po niego wstawać.
- Wyniki pomiarów zapisuj np. w programie Excel. lub na wcześniej przygotowanym wykresie.
6
Obserwacja szyjki macicy jest również bardzo pomocna. W czasie kilku dni przed owulacją szyjka macicy znajduje się wyżej i jest bardziej miękka oraz otwarta. Z końcem ostatniego dnia płodnego szyjka macicy będzie niżej, będzie twardsza oraz bardziej zamknięta. Zmiany te możesz zaobserwować wkładając palce głęboko do pochwy. Rób to codziennie i zapisuj swoje obserwacje.
Co powinien jeść mężczyzna starający się o dziecko?
Jak namówić męża na dziecko?
Jak począć syna?
Jak rozpoznać oznaki owulacji?
Przeczytaj teraz: Jak wyznaczyć dni płodne?
 4.6/5 (22 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Starasz się o dziecko już od dłuższego czasu ale ciągle nie udaje się? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o...
Przyczyny niepłodności żeńskiej
Starasz się o dziecko już od dłuższego czasu ale ciągle...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jadwiga Mentel
  • Patrycja Różycka
  • Małgorzata Jędrzejczak
  • Katarzyna Siotor
  • Joanna Wasiłek
  • Hilary Okulary
  • Justyna Matuszak
  • Franciszek Gal
  • Kamil Pietrzak
  • Krzysztof Mazurek
  • Łukasz Łukasik
  • Bartłomiej Pluta
  • Adriana Rola
  • Andres Turek
  • Danuta Pstrzoch
  • Sabina Matysik
  • Ewa Knap
  • Klaudia Piotrowska
  • Angelika Adamczyk
  • Bożena Kopiec
  • Jagoda Wolczuk Piasecka
  • Karolina Gorzelańczyk
  • Darek Pietrzak
  • Tomasz Ochal
  • Nat Asza Lachowska
  • Mikołaj Winkelmann
  • Anna Magdalena Eckert
  • Karol Steinberg
  • Rafał Pietraszewski
  • Marzena Szulc
pasożyt