Tutaj jesteś: Dziecko > Zakładanie Rodziny > Planowanie ciąży > Jak rozpoznać dni płodne?
Jak rozpoznać dni płodne?

Jak rozpoznać dni płodne?

Stopień trudności: umiarkowane
, redaktor Tipy.pl
 4.6/5 (22 ocen)
Oceń 
Dni płodne można wyliczyć ale można je również rozpoznać obserwując własny organizm. Poniżej znajdziesz kilka symptomów które świadczą o tym że właśnie przechodzisz owulację.
1
Podczas owulacji wiele kobiet odczuwa delikatny ból w podbrzuszu a piersi ich w tych dniach są bardziej wrażliwe na dotyk.
2
W dniach owulacji śluz jest podobny do kurzego białka. Jest przeźroczysty, śliski, bardzo wilgotny i rozciągliwy. Śluz występuje praktycznie w całym cyklu owulacyjnym ale w dniach płodnych śluzu jest najwięcej i ma on najbardziej rzadką konsystencję. Śluz jest dlatego tak rzadki aby plemniki mogły się w nim spokojnie poruszać i dotrzeć do jajeczka. Po owulacji śluz zanika co oznacza koniec dni płodnych.
3
W dniach płodnych kobiety zazwyczaj mają większą ochotę na seks. Popęd płciowy jest najsilniejszy w najpłodniejszych dniach cyklu owulacyjnego.
4
U części kobiet cera w tych dniach staje się gładsza i promienna zaś włosy się lepiej układają.
5
Temperatura ciała w dniach płodnych jest wyższa niż normalnie. Aby to sprawdzić należy codziennie rano mierzyć temperaturę ciała.

- Temperaturę mierzyć najlepiej termometrem elektronicznym z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Termometry elektroniczne mają jeszcze jedną zaletę. Po określonym czasie sygnalizują dźwiękiem koniec pomiaru. Ważny jest tutaj właśnie czas. Za każdym razem czas pomiaru powinien być taki sam.
- Zawsze po co najmniej 3h snu (jeśli noc będzie bezsenna pomiar temperatury może być niemiarodajny).
- Temperatura powinna być mierzona zawsze o tej samej godzinie np. 7 rano.
- Mierz temperaturę trzymając termometr zawsze w jednym miejscu np. pod pachą. Temperatura ciała mierzona pod pachą a np. w ustach może być różna.
- Do pomiaru używaj tego samego termometru (pomiar z dwóch termometrów może być różny)
- Mierz temperaturę zaraz po obudzeniu, najlepiej termometr miej pod poduszką abyś rano nie musiała po niego wstawać.
- Wyniki pomiarów zapisuj np. w programie Excel. lub na wcześniej przygotowanym wykresie.
6
Obserwacja szyjki macicy jest również bardzo pomocna. W czasie kilku dni przed owulacją szyjka macicy znajduje się wyżej i jest bardziej miękka oraz otwarta. Z końcem ostatniego dnia płodnego szyjka macicy będzie niżej, będzie twardsza oraz bardziej zamknięta. Zmiany te możesz zaobserwować wkładając palce głęboko do pochwy. Rób to codziennie i zapisuj swoje obserwacje.
Jak obliczyć dni płodne?
Jak począć syna?
Jak rozpoznać oznaki owulacji?
Jak zrobić bukiet z ubranek?
Przeczytaj teraz: Jak wyznaczać dni płodne?
 4.6/5 (22 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Starasz się o dziecko już od dłuższego czasu ale ciągle nie udaje się? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o...
Przyczyny niepłodności żeńskiej
Starasz się o dziecko już od dłuższego czasu ale ciągle...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Waldek Waldek
  • Aleksandra Serewiś
  • Halina Dąbrowska
  • Janina Różańska
  • Kasia Wywiał-Gawlik
  • Aleksander Jędryczkowski
  • Maria Andrzejewska
  • Grzegorz Bernat
  • Lukasz Piasecki
  • Michał Frączkiewicz
  • Kasia Kwiatoń
  • Barbara Ryszard Ratuszniak
  • Irena Leonarska
  • Małgorzata Zandrowicz
  • Aleksandra Siołek Bajkowska
  • Agnieszka Szewc
  • Renata Buczko
  • Beata Miskiewicz
  • Kasia Kołban
  • Romualda Nawracala
  • Paulina Joanna Herzog
  • Ewa Palutkiewicz
  • Kacper Lelek
  • Maciek Pawłowicz
  • Maria Andrzej Nowojewscy
  • Sylwester Filipczak
  • Mirek Stasia Czerepak
  • Kasia Galuszka
  • Małgorzata Piersiak
  • Ewa Przybylska