Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak leczyć zastrzał palca?

Jak leczyć zastrzał palca?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (55 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Zastrzał jest ostrym procesem zapalnym palców ręki. Pojawia się ropne zapalenie tkanki wokół paznokci u rąk albo całych dłoni. Ropotwórcze zarazki często wnikają do wewnątrz przez małe skaleczenia, infekując ranę. Przewlekłą postać choroby wywołują grzyby pleśniowe białawe. Jeśli nie wiesz jak wyleczyć zastrzał paznokcia - ten artykuł jest dla Ciebie!
1
wycinanie skórek
Przyczyny zastrzału palca

Przyczyną tych niezwykle bolesnych stanów zapalnych mogą być niewielkie nawet skaleczenia i ranki, powstałe często podczas wykonywania manicure i usuwania skórki paznokciowej. Skórę może także kaleczyć paznokieć wrastający w tzw. wał paznokciowy. Zarazki, najczęściej gronkowce, wnikają również przez pęknięcia skóry palców dłoni. O infekcję znacznie łatwiej podczas choroby i osłabienia organizmu. Sucha, popękana i zaniedbana skóra jest bardziej podatna na zakażenia. Równie niekorzystne jest częste moczenie i niedokładne suszenie rąk.

Stany zapalne placów dłoni mogą być bardzo niebezpieczne, zwłaszcza jeśli infekcja dotyczy głębszych warstw tkanki podskórnej. Pochewki ścięgniste są bowiem tak ze sobą połączone, że ułatwiają bakteriom i drobnoustrojom przemieszczanie się z jednego miejsca na drugie. W ten sposób zakażenie bardzo szybko może objąć następne palce. Zaniedbanie zastrzału kostnego prowadzi do martwicy opuszka.
2
zastrzał palca
Objawy zastrzału palca

Zakażone miejsce jest zaczerwienione i obrzmiałe. Skóra w okolicach rany jest gorąca, napięta i błyszcząca. Pacjent odczuwa jakby kłucie, które stopniowo przybiera postać wyraźnego i coraz silniejszego bólu. Więzi łącznotkankowe ze względu na swoją specyficzną budowę, ułatwiają przenikanie zapalenia w głąb tkanki podskórnej, ścięgien, pochewek ścięgnistych, okostnej oraz kości.
3
leczenie zastrzału
Leczenie zastrzału paznokcia

Jeżeli stan zapalny objął jedynie powierzchniową tkankę skóry, wówczas wystarczy zastosować maść antybiotykową. Natomiast gdy zaatakowane zostały głębsze warstwy skóry, ścięgna, okostna, a nawet kości, wtedy konieczny jest zabieg operacyjny.
4
kąpiel na zastrzał paznokcia
Domowe sposoby leczenia zastrzału paznokcia

W początkowym stadium zastrzału warto spróbować domowego sposobu - szare mydło rozpuścić w wodzie i wymoczyć w niej dłonie. Następnie na zainfekowane miejsce nałożyć maść ściągającą. Do lekarza należy zgłosić się po upływie trzech dni od momentu wystąpienia pierwszych wyraźnych objawów infekcji.
5
cofanie skórek
Profilaktyka zastrzału paznokcia

Aby uniknąć zakażenia, należy bardzo ostrożnie wykonywać zabieg manicure. Do usuwania skórki wokół paznokci nie należy używać ostrych narzędzi. Nie usuwaj skórki zbyt daleko, aby kieszeń paznokcia nie pozostała otwarta. Unikaj również przycinania skórki wokół paznokci.
 2.9/5 (55 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (17)

awajz - 2015-03-26
Zanokcica czyli zastrzał
mtt - 2015-03-26
Gwoli ścisłości: to nie jest zastrzał tylko ZANOKCICA czyli zapalenie wału paznokciowego. Zastrzał to zapalenie tkanek po stronie dłoniowej palców - czyli po tej "bez paznokci"
Marta - 2014-11-03
przez 6 dni zastrzał bolał na dwóch palcach u ręki (zrobił się po usuwaniu skórek) z dnia na dzień coraz bardziej. Wyczytałam sposób z wkładaniem palca do wrzątku - 20 razy jeden. Zrobiłam taką serie rano i wieczorem i jestem pod ogromnym wrażeniem bo na drugi dzień już praktycznie nie boli i się pięknie goi. Polecam, może faktycznie jest to nieco bolesne ale nie jest tak że ma się później oparzonego palucha ;) trochę poboli a po paru minutach od zakończonej serii przychodzi ulga :) - kto to ma to wie jaki zastrzał jest bolesny.
awajz - 2014-09-11
ludzie nie róbcie głupstwa i nie idźcie do chirurga, zastrzał można wyleczyć w domu i bezboleśnie, a chirurg narobi bólu i pokiereszuje palec. Wiem z praktyki bo takie sytuacje były z moimi dziećmi i nie tylko, wystarczy trzy dni na wyleczenie tego. A więc na jakiś materiał nalać trochę miodu ale prawdziwego i zrobić okład na paznokieć, zawinąć folią i zabandażować jak skaleczony palec, raz na dobę, najlepiej na noc odwijamy, dodać troszeczkę miodu i ponownie zawinąć. po trzech dobach zdjąć wyczyścić przegotowaną wodą. Miód ma właściwości że całkowicie wyżre ropę z tego palca, kiedyś konserwowano w miodzie zwłoki.
zgaga - 2014-09-11
Bezbolesny sposób to moczyć w wodzie utlenionej. Sprawdziłam na sobie .TO DZIAŁA. Polecam więcej wiadomości na temat leczenia schorzeń wodą utlenioną. wyleczylam grzybice stóp i grzyby.
edi - 2014-09-11
Miałam zastrzał na palcu u nogi - garnek z gorąca wodą i szybkie moczenie we wrządku - wyobraźcie sobie -POMOGŁO!!!!!1
lalu - 2014-09-11
wystarczy moczyć w letniej wodzie z mydłem z nanosrebrem
sqwind - 2014-09-11
Robicie wodę z mózgu,mieszacie co chwilę zastrzał z zanokcicą.
picadoor - 2014-09-11
pierdu, pierdu
Jasiumistrz - 2014-09-11
Polecam kwas borowy - nie ma za co :D
stahu12 - 2014-09-11
tylko babka z ogrodu,wszystko wyciągnie
CaliforniaKid - 2014-09-11
Filozofujecie a na taki zastrzały najlepsza była, jest i będzie maść ichtiolowa. Nasmarować, zakleić plastrem i przez noc po temacie. Dobrze jest jeszcze wycisnąć ropę to zagoi się jeszcze szybciej. Maść 4zł. Pozdro!
malenka - 2014-01-28
mi zastrzal zrobil sie ok 5 dni temu. od razu wrzatek i maczanie. w czystej wodzie, w czarnej herbacie i rumianku. pod opatrunek masc ichtiolowa... nic... zero ulgi. dzis doszedl rivanol i tribiotic. jutro wymocze we wrzatku z mydlinami. jesli to nic nie da to w srode chirurg:(
matijen - 2013-10-05
A ja mam lepszą metodę na to :) Idziemy do apteki i kupujemy maść Tribiotyk - koszt około 10 zł. Myjemy nogi na wieczór i przed położeniem się spać nakładamy maść grubo na całą ranę oraz na opatrunek. Owijamy palca tak aby się nie odwiązało w trakcie snu. Rano zdziwicie się co się stało i będziecie zadowoleni. Opatrunek można powtórzyć kolejnej nocy w razie potrzeby. Ten sposób działa i nie ważne jaki jest stan rany.
ewa - 2013-10-04
Wiola ma racje! Wystarczy zamaczac palec kilka razy we wrzacej wodzie. To dziala!
wiolka - 2013-02-19
Krótko i na temat. Doradzam to każdemu. Ze 20 lat temu miałam zastrzał przy paznokciu palca serdecznego(manicure sobie robiłam) , rosło, puchło,zbierało się, bolało bardzo. Skończyło sie na chirurgicznym cięciu palca i sączkach.
Pan doktor poradził krótko: następnym razem moja panno, jak coś takiego sobie urządzisz-to gdy tylko poczujesz objawy zastrzału:naciągnięta skóra, pulsowanie,kłucie-jest piękna metoda, mianowicie-zagotować wrzątek, zacisnąć zęby i "chlupać" tym paluchem w ten wrzątek(w miseczce) tak około 20 razy....boli,wiem, ale nie ma opcji ,że nie pomoże.
Prawda, opcji nie ma. Od tego czasu wielokrotnie miałam objawy pięknie zapowiadającego się zastrzału i... zęby zaciśnięte, wrzątek, 20 razy "chlupnięte"(jasne,że wrażenie nie miłe"), następnego ranka znaku po objawach, nie mówiąc o zastrzale.
Stary doktor, dobry i mądry. Każdemu to doradzam, każdemu ratuje palucha.Ps-na szczęście nie słyszałam o zastrzale głowy, bo to-to jednak trudno mi sobie wyobrazić("chlupanie" głowy we wrzątku heheheh)
sylwia180793 - 2012-12-13
Polecam na zastrzał olejek herbaciany, który można kupić w sklepie zielarskim, odkazi zranione miejsce i uśmierzy ból, zapach może nie jest przyjemny ale warto się chwilę przemęczyć.
Obgryzanie paznokci, jest problemem wielu osób. Może ono być spowodowane stresem, jednak często robimy to również z...
Jak przestać obgryzać paznokcie?
Obgryzanie paznokci, jest problemem wielu osób. Może...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt