Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zachowanie się Dziecka > Jak postępować z dzieckiem autystycznym?
Jak postępować z dzieckiem autystycznym?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Autyzm oznacza wycofanie się w świat własnych przeżyć człowieka, który - jak się przypuszcza – ani nie posiada umiejętności, ani nie ma potrzeby nawiązywania kontaktów społecznych z otoczeniem. Choroba ta spotykana jest u osób dorosłych, choć występuje również jako zaburzenie rozwoju psychicznego u nowo narodzonych dzieci. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie są objawy autyzmu i jak postępować z dzieckiem autystycznym.
1
Objawy autyzmu u dzieci.

Najbardziej rzucającą się w oczy cechą charakterystyczną dziecka autystycznego jest to, że sprawia ono wrażenie, jakby żyło we własnym, niedostępnym dla nikogo świecie. Żyje jakby „pod szklanym kloszem”. Z innymi ludźmi takie dziecko nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, ani słownego. Nawet rodziców traktuje jak powietrze, odrzuca wszelkie czułości albo przestaje na nie reagować. Dziecko autystyczne nie może normalnie bawić się z innymi dziećmi. Uczy się mówić z wielkim trudem i zazwyczaj w kółko powtarza te same słowa, w pozbawiony sensu sposób. Osobliwy jest też stosunek takiego dziecka do samego siebie. Takiemu dziecku brakuje poczucia własnej tożsamości. Części swojego ciała traktuje niekiedy w taki sposób, jakby nie miały z nim nic wspólnego. Do dalszych objawów należy lęk przed zmianą otoczenia, opieranie się przed rozpoznawaniem ogólnych, codziennych zależności i niezdolność do oceny zagrożeń. Bez dostrzegalnej przyczyny dzieci autystyczne zaczynają się śmiać lub płakać albo mają napady złości.
Jak nauczyć się wymawiać R?
Jak nauczyć chłopca sikać?
Jak uspokoić niegrzeczne dziecko?
Jak nauczyć dziecko asertywności?
Przeczytaj teraz: Jak rozpoznać autyzm?
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

veroniqa - 2015-11-16
Jestem mam chłopca z autyzmem.Bardziej bzdurnego artykułu na temat tej choroby nie czytałam.
W poprzednim artykule pisałam czym jest zespół Aspergera i jak go rozpoznać, teraz jednak chciałabym wam dać kilka...
Jak pomóc dziecku z zespołem Aspergera?
W poprzednim artykule pisałam czym jest zespół Aspergera...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt