Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Jak stosować aloes?
Jak stosować aloes?

Jak stosować aloes?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Aloes to roślina przypominająca z wyglądu agawę, osiągająca w środowisku naturalnym do 5 metrów wysokości, a uprawiana w doniczkach - do 1 metra. Posiada prawie półmetrowej długości mięsiste, niebieskawo-zielone liście. Na brzegach blaszki liściowej znajdują się kolce, natomiast kwiatostan wyrastający na szczycie pędu kwiatowego otoczony jest małymi, pomarańczowymi kwiatami. Aloes ma wiele zastosowań- nie tylko kosmetycznych, ale i leczniczych. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie dolegliwości pomoże Ci zwalczyć aloes.
1

Gdzie rośnie aloes?

Ojczyzną aloesu jest Afryka. W Afryce południowej i wschodniej prowadzi się uprawy tej rośliny. Na całym świecie występuje ponad dwieście odmian aloesu, w Europie kilka z nich można spotkać w krajach śródziemnomorskich. Wyciąg z aloesu można kupić w aptekach w postaci nalewki, tabletek, drażetek.

2

Zastosowanie:

- Zaparcia
- Po operacyjnych zabiegach odbytu
- Hemoroidy, szczeliny odbytu
- Świeży sok z aloesu stosuje się na mniejsze i płytkie oparzenia
- W preparatach wspomagających kondycję fizyczną przyspiesza przemianę materii
- Wchodzi w skład ziół szwedzkich stosowanych w postaci wzmacniającej herbatki
- Zagęszczony sok z aloesu stosuje się jako środek przeczyszczający. Roślina doskonale działa na jelito grube, dlatego wykorzystuje się ją w przypadku zatwardzeń oraz jako środek zmiękczający kał, np. przy hemoroidach, szczelinach odbytu oraz po operacyjnych zabiegach odbytu.
- Żel z aloesu znalazł szerokie zastosowanie w produkcji kosmetyków, głównie jako składnik kremów. A wszystko to dzięki nawilżającym, przeciwzapalnym i antybakteryjnym właściwościom tej rośliny. Aloesowy żel otrzymuje się z soku liści.

Jakie są właściwości lecznicze kasztanowca?
Jak zaparzać Yerba Mate?
Jak stosować mniszek lekarski?
Geranium - właściwości i zastosowanie
3

Które części rośliny mają działanie lecznicze?

Dla celów leczniczych wykorzystuje się jedynie mięsiste liście aloesu, z których po odcięciu pozyskuje się sok. Następnie zagęszcza się go na słońcu lub nad ogniem, aż do uzyskania koncentratu, który zależnie od sposobu suszenia, przybiera postać ciemnobrązowej lub zielono brązowej szklistej masy. Przygotowany w ten sposób preparat jest dostępny w handlu jako wyciąg z aloesu. Aloesową masę można również sproszkować.

4

Nie dla kobiet w ciąży

Aloesu nie wolno stosować kobietom w ciąży. Roślina bowiem zawiera związki, które pobudzają pracę jelita grubego. Działają również na mięśnie macicy, co może przedwcześnie wywołać akcję porodową lub doprowadzić do poronienia. Także w okresie karmienia przyjmowanie preparatów z aloesu nie jest wskazane.

Przeczytaj teraz: Zdrowotny koktajl z aloesem
 2.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zigitrn - 2013-02-27
Ehh aloes tyle razy uratował mi życie w lato po zbyt mocnym opalaniu że straciłem rachubę
Aloes, choć nie należy do najpiękniejszych roślin pokojowych, bardzo często znajduje się w wśród domowych kwiatów....
Jak pielęgnować aloes?
Aloes, choć nie należy do najpiękniejszych roślin pokojowych, bardzo często znajduje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt