Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Co robić gdy dziecko boi się samo spać?

Co robić gdy dziecko boi się samo spać?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zdarza się, że dziecko nie chce samo spać. Częstym powodem jest zbyt duża wyobraźnia, która płata dziecku figle. Każdy cień wydaje się być przerażającym potworem, a najmniejszy hałas odbierany jest jak skradanie się złego człowieka, który bezzwłocznie chce porwać dziecko. Malucha bardzo trudno jest oduczyć takiego toku myślenia. Istnieje jednak kilka sposobów, które pozwolą na oswojenie dziecka z myślą, że musi spać samo. Jeśli chcesz się dowiedzieć więc na ten temat- przeczytaj ten artykuł.
1
Na początek pozwól swojemu dziecku spać przy zapalonym świetle. Dzieci nie lubią sytuacji gdy nie widzą co się wokół nich dzieje, dlatego boją się ciemności. Wyobrażają sobie różne strachy, które zaraz wyjdą spod łóżka i zrobią coś niedobrego. Zapalona lampka nocna w pokoju dziecka oswoi je z myślą, że jest samo w pokoju w środku nocy. Nawet jak się przebudzi, gdy przyśni się koszmar to będzie czuło się bezpiecznie. Tej metody jednak trzeba używać przez możliwie jak najkrótszy okres czasu, ponieważ dziecko nie może się przyzwyczaić do snu przy lampce. Powinna to być jedynie chwilowa, doraźna metoda.
2
Staraj się aby Twoje dziecko nie oglądało strasznych filmów (np. horrorów). Gdy dziecko obejrzy taki film, boi się coraz bardziej. Postaci z filmu w nocy stają się bardzo realne i napawają strachem. Dziecko przynajmniej do dziesiątego roku życia nie powinno oglądać tego typu filmów.
3
Spraw swojemu maluchowi sympatycznego i miłego w dotyku misia, do którego zawsze będzie mogło się przytulić- od razu jak zacznie się bać. Taki miś pozwoli rozładować stres i na pewno doda otuchy, kiedy wyobraźnia dziecka znów spłata mu figla. Jeśli dziecko ma taką zabawkę, to nie zabraniaj z nią spać popierając to argumentem „Bo jesteś już za duży”. Dziecko samo wyczuje moment kiedy już nie będzie potrzebowało przytulanki i po prostu odstawi ją na półkę.
4
Jeśli maluch budzi się z krzykiem- przyjdź do niego, nawet w środku nocy. Twoim zadaniem jest pocieszenie i przytulenie dziecka. Musisz także wytłumaczyć, że to był zły sen i na pewno taka sama sytuacja się nie wydarzy. Jeśli maluch w dalszym ciągu będzie się bał- zostań z nim na noc lub zabierz je do swojego pokoju. Gdy będziesz spała koło dziecka, będzie ono miało duże poczucie bezpieczeństwa. Jednak nie dopuszczaj zbyt często do takich sytuacji, ponieważ dziecko samo stopniowo powinno się uczyć oswajać ze strachem. Zgadzaj się żeby dziecko z Tobą spało tylko w ostateczności.
Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?
Jak zachęcić dziecko do posprzątania swojego pokoju?
Jak dobrze wychować dziecko?
Jak odciągnąć dziecko od telewizora?
 2.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

iwi - 2014-08-23
Ja znalazłam sposób na moja córeczkę, która długo nie chciała sama spać. Kupiliśmy z mężem fluorescencyjne gwiazdki i przykleiliśmy je na suficie. Do tego powiesiłam na ścianie lampkę w kształcie księżyca. Córeczka już nie boi się sama spać. Polecam :)
Większość dzieci uważa, że pieniądze łatwo zdobyć. Wystarczy pójść do pracy i od razu można wszystko kupić. Nie zdają...
Jak nauczyć dzieci mądrego gospodarowania pieniędzmi?
Większość dzieci uważa, że pieniądze łatwo zdobyć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Tomasz Czerwinski
  • Magda Janiszewska
  • Madzialena Dziubas
  • Banan Xd
  • Maciej Sura
  • Angelika Kruk
  • Iwona Duczmańska
  • Piotr Wawrzyniak
  • Krystyna Olewniczak
  • Kamil Działowy
  • Ewa Golosz
pasożyt