Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak czyścić skórę?

Jak czyścić skórę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Skóra to drogi towar, dlatego jesteśmy skłonni myśleć, że jest ona delikatnym materiałem. Naturalnie więc na rynku pojawiają się produkty, które mają nas uchronić przed zniszczeniem skóry podczas jej czyszczenia. Jednak choć skóra niewątpliwie może zostać uszkodzona, jest ona bardziej wytrzymała, niż myślimy. W końcu jest ona popularnym tworzywem także ze względu na jej trwałość. Problem ze skórą sprowadza się do tego, aby w czasie czyszczenia uniknąć jej wysuszenia lub zmiany wyglądu. Mając to na uwadze, możesz wydać bardzo dużo na produkty do czyszczenia skóry. Ale jeśli masz do czynienia z wykończoną skórą z drobnym połyskiem, taką, która najczęściej używana jest do produkcji kurtek, butów i mebli, możesz wykorzystać kilka produktów, które już masz pod ręką. Dzięki nim wykonasz pracę w tak samo efektywny sposób, zaoszczędzisz parę groszy i nie będziesz narażona na wdychanie chemikaliów obecnych w specjalistycznych produktach. Jeśli skóra, którą chcesz wyczyścić jest bardziej surowa, jak rękawica baseballowa lub miękka jak zamsz, prawdopodobnie będziesz mieć z nią więcej kłopotów przy samodzielnym czyszczeniu, a prezentowana niżej metoda może nie zadziałać lub uszkodzić skórę. Oto jak krok po kroku wyczyścić skórę:
1

Zbierz swoje pomoce domowe: potrzebujesz łagodnego mydła do rąk w płynie, oliwy z oliwek i kilku miękkich, czystych szmatek. Potrzebujesz też wody, ale możesz ją czerpać prosto z kranu. Teraz, zanim zaczniesz czyścić skórzaną kanapę lub plamę ze skórzanej kurtki, wypróbuj tę metodę czyszczenia na jakimś małym, niewidocznym kawałku materiału, aby upewnić się, że nie zafarbujesz, ani nie wysuszysz całej skóry.

2

Kiedy jesteś już gotowa, aby zacząć, przygotuj wilgotną szmatkę z mydłem. Jeśli myjesz całą powierzchnię skóry, niech cała szmatka będzie mokra, lecz jeśli czyścisz tylko mały skrawek, wystarczy zwilżyć wodą jeden jej róg. W każdym razie pamiętaj, że powinna ona być tylko wilgotna, ale nie przemoczona; odciśnij z niej nadmierną ilość wody, zanim nałożysz niewielką ilość mydła.

3

Rozetrzyj mydło na ścierce pocierając o siebie jej boki. Nie aplikuj dużej dozy mydła bezpośrednio na skórę. Zamiast tego delikatnie pocieraj brudne miejsce szmatką, aż stanie się czyste.

Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Jak usunąć plamy z kleju?
Jak usunąć plamy?
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Wskazówki
  • Przedstawiona wyżej metoda czyszczenia skóry przynosi zwykle bardzo dobre rezultaty, jeśli dokładnie odtwarzasz wszystkie podane czynności.
 2.8/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Sceptyk - 2015-04-27
Niezłe efekty daje też czyszczenie nawilżanymi chusteczkami dla dzieci.
mgr inż. garbarz - 2012-08-09
Skór się nie "karbuje" tylko garbuje. Kto kto to napisał jet kompletnym laikiem. OD wielu lat odchodzi sięod garbowania chromowego na rzecz roślinnego. Nie ma metody "wędzenia skór dymem"- tak przygotowuję się kiełbasę, a nie skórę. Nie wiem teżdo czego tea "paliwa kopalniane" czyli różne rodzwaje węgla. Węglem nie garbuje się skór i do niczego oprócz ogrzewania pomieszczeń nie jest on w garbarni potrzebny. Ktoś kto pisze taki artykuł powinen najpierw przygotować sęe do tego merytorycznie, by potem nie pisać takich bzdur. Wielokrotnie byłam na fermach zwierząt futerkowch i nie żyją one w "podłych warunkach", a odżywiane są lepiej od wielu dzieci w Polsce. Nie sądzę, by autor tego artykułu miał problem ze spożyciem chelba z kiebasą albo kotlecika schabowego czy udka z kurczaka. Staram się być cały czas na bieżąco z nowościami w swoim zawodzie,szukałam rzetelnych informacji a znalazłam bzdury jakiegoś laika.
Może warto, nie zapominając o zdobyczach XX i XXI wieku, przypomnieć sobie w jaki sposób nasze prababcie wywabiały...
Jak bez użycia środków chemicznych usunąć plamę?
Może warto, nie zapominając o zdobyczach XX i XXI wieku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt