Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Jakie są właściwości lecznicze głogu?

Jakie są właściwości lecznicze głogu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (34 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Głóg to około 2-metrowy krzew, mogący jednak osiągać wysokość 8-metrowego drzewa. Jego białe lub bladoróżowe kwiaty, zakwitające w maju i czerwcu, wydzielają mocną woń. Roślina wydaje okrągłe, czerwonobrunatne owoce, które mają słodki smak. Głóg nie tylko efektownie wygląda na trawniku, lecz pomaga leczyć wiele schorzeń. Czytając ten artykuł dowiesz się jak stosować głóg w walce z różnymi chorobami.
1
właściwości głogu - 1
Zastosowanie głogu:

- Moczopędnie i rozkurczowo
- Starcze serce
- Zaburzenia rytmu serca
- Rekonwalescencja po zawale serca
- Osłabienie serca w wyniku stresu lub chorób infekcyjnych
- Wspomaga wydolność serca w przypadku nadciśnienia tętniczego krwi
2
właściwości głogu - 2
Gdzie rośnie głóg?

Krzew należy do rodziny różowatych. Rośnie najchętniej w przerzedzonych lasach liściastych i sosnowych. Czasem spotkać można grupę tych roślin rosnącą dziko na otwartym terenie, szczególnie jeśli jest to obszar podmokły.
3
właściwości głogu - 3
Lecznicze działanie głogu.

Wywar z liści głogu poprawia ukrwienie naczyń wieńcowych i zwiększa siłę mięśnia sercowego. Głóg zawiera również substancje wpływające na rytm serca i nie wykazujące przy tym działania toksycznego. Pod tym względem głóg różni się od innego naturalnego środka stosowanego przy dolegliwościach sercowych, a mianowicie naparstnicy. Bezpieczniej jest więc stosować głóg, ponieważ jest bezpieczny i nie niesie ze sobą żadnych działań ubocznych. Trzeba jednak pamiętać, że głóg nie jest lekiem, który zadziała w ciągu jednego dnia. Pożądane efekty terapeutyczne osiąga się poprzez dłuższe, regularne stosowanie.

Głównym celem stosowania głogu jest tzw. starcze serce, czyli serce osłabione w skutek niedostatecznego ukrwienia naczyń wieńcowych i niewydolności mięśnia sercowego. Głóg stosuje się także u osób młodych, których serce jest nadwerężone z powodu stresu i choroby. Preparaty z głogu normalizują również ciśnienie krwi polepszając wydolność serca.
4
właściwości głogu - 4
Sposób przygotowania wywaru z głogu.

2 łyżeczki głogu zalać wrzącą wodą w filiżance i parzyć przez 20 minut. Wypijać rano i wieczorem, najlepiej z miodem, ponieważ głóg nie posiada żadnego wyraźnego smaku. Tak przyrządzona herbatka wypijana regularnie przez dłuższy okres czasu pomoże nam uporać się z wszelkimi dolegliwościami sercowymi, a także wyrówna poziom ciśnienia tętniczego.
5
właściwości głogu - 5
Które części rośliny są wykorzystywane?

Przy sporządzaniu wywarów wykorzystuje się głównie kwiaty i listki młodych szczytów gałązek tego krzewu.
 3.5/5 (34 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Osiągający 30 metrów wysokości kasztanowiec zwyczajny jest okazałym, rozłożystym drzewem o sklepionej koronie. Już na...
Jakie są właściwości lecznicze kasztanowca?
Osiągający 30 metrów wysokości kasztanowiec zwyczajny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt