Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Jakie są właściwości lecznicze kasztanowca?

Jakie są właściwości lecznicze kasztanowca?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (177 ocen)
Oceń 
Osiągający 30 metrów wysokości kasztanowiec zwyczajny jest okazałym, rozłożystym drzewem o sklepionej koronie. Już na jesieni na gałęziach pojawiają się grube, lepkie pąki, z których wiosną rozwijają się liście o długości do 20cm. Drzewo kwitnie od kwietnia do maja. Z zapylonych kwiatów rozwijają się kuliste, pokryte kolcami zielone torebki nasienne, zawierające lśniące brązowe nasiona (kasztany) z jasną plamą. Kasztan jest znany ze swoich wspaniałych właściwości leczniczych. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie choroby można wyleczyć za pomocą kasztanowca.
1
Lecznicze działanie kasztanowca.

W medycynie herbata z suszonych liści kasztanowca bywa stosowana jako środek przeciwkaszlowy. Nalewki z kory kasztanowca pomagają w rozwolnieniach i hemoroidach. Wysuszona kora służyła wcześniej jako środek przeciwgorączkowy. Lekarze zalecają stosowanie wyciągu z kasztanowca zwyczajnego w postaci drażetek lub kropli w zapaleniu żył, żylakach, w celu zapobiegania zakrzepicy, w zaburzeniach krążenia krwi, w niektórych przypadkach migreny, w udarze mózgu, obrzękach (gromadzenie się wody w organizmie), odmrożeniach i chorobie poamputacyjnej. Wachlarz leczniczego działania kasztanowca jest więc bardzo szeroki.
2
Sposób przygotowania wywaru z kasztanowca.

Pół łyżeczki drobno pokrojonej suszonej kory zalać filiżanką zimnej wody, krótko zagotować i odcedzić. Tak spożywany wywar pomoże w zaburzeniach krążenia krwi oraz ułatwi wydalanie nagromadzonej w organizmie wody. W przypadku rozwolnienia zaleca się picie po jednej filiżance tak przygotowanej herbatki od dwóch do trzech razy dziennie.
Wywar może być również dodatkiem do kąpieli- garść kory zalać litrem zimnej wody, krótko zagotować i pozostawić na dziesięć minut. Taka kąpiel działa leczniczo na osoby cierpiące na hemoroidy.
3
Kasztan w medycynie ludowej.

W medycynie ludowej panuje przekonanie, że kasztan noszony w kieszeni lub trzymany w łóżku chroni przed reumatyzmem i bólami w krzyżu.
4
Które części rośliny nadają się do wykorzystania?

W medycynie wykorzystuje się korę trzy- do pięcioletnich gałęzi, suszone liście i nasiona (kasztany). Kory i liści używa się w produkcji herbatek lub nalewek, oferowanych w sprzedaży w postaci wyciągu.
Jak leczyć anemię przy pomocy ziół?
Jak stosować arnikę górską?
Jak stosować aloes?
Jak zaparzać Yerba Mate?
Wskazówki
  • Zebraną korę kasztanowca należy przechowywać w suchym i przewiewnym miejscu.
 1.1/5 (177 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Krwawnik pospolity osiąga wysokość 50–80 cm. Czasem tworzy niewielkie kępy. Cała roślina jest miękko owłosiona. Ma...
Jakie są właściwości krwawnika pospolitego?
Krwawnik pospolity osiąga wysokość 50–80 cm. Czasem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Marta Wolna
  • Kate Kate
  • Agnieszka Kilijańska
  • Artur Lampart
  • Krzysztof Ozimina
  • Barbara Haczkiewicz
  • Marcelina Prokop
  • Hanna Matusiak
  • Anna Blacha
  • Ewa Nowak
  • Agnieszka Góra
  • Katarzyna Sykut
  • Agnieszka Misztal-Chylewska
  • Tokyo Ghoul
  • Renata Gozdz
  • Alina Poplawska
  • Ewa Nowak
  • Iza Dworniczak
  • Wioletta Bielińska
  • Karolina Gazda
  • Dorota Michalska
  • Regina Pytko-Borowska
  • Teresa Godoń
  • Marcin Michalak
  • Matthew Pawlak
  • Anna Fąfara
  • Małgorzata Sakowska
  • Danuta Kupecka
  • Ewa Jurek
  • Mariusz Bajrowski