Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Jakie są właściwości lecznicze kasztanowca?

Jakie są właściwości lecznicze kasztanowca?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (181 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Osiągający 30 metrów wysokości kasztanowiec zwyczajny jest okazałym, rozłożystym drzewem o sklepionej koronie. Już na jesieni na gałęziach pojawiają się grube, lepkie pąki, z których wiosną rozwijają się liście o długości do 20cm. Drzewo kwitnie od kwietnia do maja. Z zapylonych kwiatów rozwijają się kuliste, pokryte kolcami zielone torebki nasienne, zawierające lśniące brązowe nasiona (kasztany) z jasną plamą. Kasztan jest znany ze swoich wspaniałych właściwości leczniczych. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie choroby można wyleczyć za pomocą kasztanowca.
1
Lecznicze działanie kasztanowca.

W medycynie herbata z suszonych liści kasztanowca bywa stosowana jako środek przeciwkaszlowy. Nalewki z kory kasztanowca pomagają w rozwolnieniach i hemoroidach. Wysuszona kora służyła wcześniej jako środek przeciwgorączkowy. Lekarze zalecają stosowanie wyciągu z kasztanowca zwyczajnego w postaci drażetek lub kropli w zapaleniu żył, żylakach, w celu zapobiegania zakrzepicy, w zaburzeniach krążenia krwi, w niektórych przypadkach migreny, w udarze mózgu, obrzękach (gromadzenie się wody w organizmie), odmrożeniach i chorobie poamputacyjnej. Wachlarz leczniczego działania kasztanowca jest więc bardzo szeroki.
2
Sposób przygotowania wywaru z kasztanowca.

Pół łyżeczki drobno pokrojonej suszonej kory zalać filiżanką zimnej wody, krótko zagotować i odcedzić. Tak spożywany wywar pomoże w zaburzeniach krążenia krwi oraz ułatwi wydalanie nagromadzonej w organizmie wody. W przypadku rozwolnienia zaleca się picie po jednej filiżance tak przygotowanej herbatki od dwóch do trzech razy dziennie.
Wywar może być również dodatkiem do kąpieli- garść kory zalać litrem zimnej wody, krótko zagotować i pozostawić na dziesięć minut. Taka kąpiel działa leczniczo na osoby cierpiące na hemoroidy.
3
Kasztan w medycynie ludowej.

W medycynie ludowej panuje przekonanie, że kasztan noszony w kieszeni lub trzymany w łóżku chroni przed reumatyzmem i bólami w krzyżu.
4
Które części rośliny nadają się do wykorzystania?

W medycynie wykorzystuje się korę trzy- do pięcioletnich gałęzi, suszone liście i nasiona (kasztany). Kory i liści używa się w produkcji herbatek lub nalewek, oferowanych w sprzedaży w postaci wyciągu.
Jak stosować rumianek pospolity?
Jak stosować aromaterapię?
Geranium - właściwości i zastosowanie
Jakie są właściwości lecznicze głogu?
Wskazówki
  • Zebraną korę kasztanowca należy przechowywać w suchym i przewiewnym miejscu.
 1.1/5 (181 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

IZZITYCHOWO - 2016-01-25
W zachodniopomorskim ludzie na wioskach po nocach wycinaja kore ze zdrowych drzew kasztana bo najlepiej za niego płacą .Drzewa 150-200 letnie umierają .Całe aleje suchych kikutów .LEŚNICY BANDA ZŁODZIEJI I LEWYCH ASYGNAT .
MA - 2015-07-09
A TRAN Z WIELORYB OT DOPIERO PYSZNE
 
Dynia jest rośliną jednoroczną, która wypuszcza przyziemne kłącza osiągające długość nawet 10 metrów. Łodygi są grube,...
Jakie są właściwości lecznicze dyni?
Dynia jest rośliną jednoroczną, która wypuszcza przyziemne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt