Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Jakie są właściwości lecznicze kasztanowca?

Jakie są właściwości lecznicze kasztanowca?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (178 ocen)
Oceń 
Osiągający 30 metrów wysokości kasztanowiec zwyczajny jest okazałym, rozłożystym drzewem o sklepionej koronie. Już na jesieni na gałęziach pojawiają się grube, lepkie pąki, z których wiosną rozwijają się liście o długości do 20cm. Drzewo kwitnie od kwietnia do maja. Z zapylonych kwiatów rozwijają się kuliste, pokryte kolcami zielone torebki nasienne, zawierające lśniące brązowe nasiona (kasztany) z jasną plamą. Kasztan jest znany ze swoich wspaniałych właściwości leczniczych. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie choroby można wyleczyć za pomocą kasztanowca.
1
Lecznicze działanie kasztanowca.

W medycynie herbata z suszonych liści kasztanowca bywa stosowana jako środek przeciwkaszlowy. Nalewki z kory kasztanowca pomagają w rozwolnieniach i hemoroidach. Wysuszona kora służyła wcześniej jako środek przeciwgorączkowy. Lekarze zalecają stosowanie wyciągu z kasztanowca zwyczajnego w postaci drażetek lub kropli w zapaleniu żył, żylakach, w celu zapobiegania zakrzepicy, w zaburzeniach krążenia krwi, w niektórych przypadkach migreny, w udarze mózgu, obrzękach (gromadzenie się wody w organizmie), odmrożeniach i chorobie poamputacyjnej. Wachlarz leczniczego działania kasztanowca jest więc bardzo szeroki.
2
Sposób przygotowania wywaru z kasztanowca.

Pół łyżeczki drobno pokrojonej suszonej kory zalać filiżanką zimnej wody, krótko zagotować i odcedzić. Tak spożywany wywar pomoże w zaburzeniach krążenia krwi oraz ułatwi wydalanie nagromadzonej w organizmie wody. W przypadku rozwolnienia zaleca się picie po jednej filiżance tak przygotowanej herbatki od dwóch do trzech razy dziennie.
Wywar może być również dodatkiem do kąpieli- garść kory zalać litrem zimnej wody, krótko zagotować i pozostawić na dziesięć minut. Taka kąpiel działa leczniczo na osoby cierpiące na hemoroidy.
3
Kasztan w medycynie ludowej.

W medycynie ludowej panuje przekonanie, że kasztan noszony w kieszeni lub trzymany w łóżku chroni przed reumatyzmem i bólami w krzyżu.
4
Które części rośliny nadają się do wykorzystania?

W medycynie wykorzystuje się korę trzy- do pięcioletnich gałęzi, suszone liście i nasiona (kasztany). Kory i liści używa się w produkcji herbatek lub nalewek, oferowanych w sprzedaży w postaci wyciągu.
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie badania języka?
Jak stosować aloes?
Jak stosować rumianek pospolity?
Domowe sposoby na pajączki na nogach
Wskazówki
  • Zebraną korę kasztanowca należy przechowywać w suchym i przewiewnym miejscu.
 1.1/5 (178 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Głóg to około 2-metrowy krzew, mogący jednak osiągać wysokość 8-metrowego drzewa. Jego białe lub bladoróżowe kwiaty,...
Jakie są właściwości lecznicze głogu?
Głóg to około 2-metrowy krzew, mogący jednak osiągać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Barbara Mw
  • Wiola Bondaruk
  • Trzy Palce
  • Brajan Jan Myćka
  • Paweł Gawroński
  • Paweł Nowak
  • Anna Gąsior-Miśkowicz
  • Magda Chalimonique
  • Anna Kościelniak
  • Anna Wojtek Kwaśniewska
  • Monika Lewandowska
  • Paweł Puchalski
  • Krystian Jagiella
  • Andrzej Mieczkowski
  • Wanda Wysocka Prus
  • Maja Michalak
  • Przemek Ciemciach
  • Ewa Klassen
  • Renata Kaczmarczyk
  • Joanna Danilowicz
  • Szymon Kopaczewski
  • Lukasz Makosz
  • Michal Ostaszewski
  • Dominik Pełka
  • Paulina Modzelan
  • Agnieszka Dudley
  • Jula Hamik
  • Kazimierz Nalepka
  • Maria Kaleta
  • Barbara Zaborska
pasożyt