Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Krzewy > Jak pielęgnować kalanchoe?

Jak pielęgnować kalanchoe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ojczyzną tej pięknej rośliny jest Madagaskar. Kwiat ten ma bardzo ciekawe kwiaty i ulistnienie. Kwiaty są barwy żółtej, różowej, szkarłatnej, białej, a także pomarańczowej. Kwiaty zebrane w kwiatostany długo kwitną.
1
Ta piękna roślina jest ozdobą każdego pomieszczenia, można ją kupić kwitnąca w kwiaciarni prawie o każdej porze roku. Ma piękne mięsiste zielone liście, a ponad nimi wyrastają zebrane w kwiatostany kwiaty. Liście rośliny hodowanej w domu są gładkie, czasami błyszczące, a czasami pokryte delikatnym puszkiem. Jest to roślina krzaczasta, w doniczce osiąga wysokość do 30cm. Roślina rosnąca w słonecznym miejscu obficiej i dłużej kwitnie, a jej liście mają intensywną barwę. Latem roślina musi mieć zapewnione świeże powietrze.
2

Przesadzanie i rozmnażanie.

Co roku wczesną wiosną roślinę przesadzamy do doniczki większej o jeden rozmiar. Roślinę rozmnażamy przez delikatne zerwanie liścia z ogonkiem i spryskujemy proszkiem do ukorzeniania. Sadzonki liścia po obsuszeniu kładziemy na ziemi, ziemia musi być świeża i sucha. Gdy zauważymy, że wyrosły korzenie zaczynamy podlewanie. Drugim sposobem rozmnażania jest ścięcie całego pędu i również spryskanie ukorzeniaczem. Tak przyszykowaną sadzonkę wsadzamy do ziemi i mocno podlewamy. Rozmnażamy także z nasion. Najlepsza ziemia dla tej rośliny to ziemia uniwersalna z dodatkiem piasku.

Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jak dbać o kaktusy?
Jak dbać o anturium?
Jak rozmnażać tuje?
Przeczytaj teraz: Jak hodować fikusa?
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kasia - 2015-05-04
Poczekaj jeszcze troche, podlewaj i zasilaj. Jesli po kilku tygodniach nie bedzie widac kwiatkow to obetnij te pedy i posadz do doniczki. Po ukorzenieniu zasilaj nawozem do roslin kwitnacych. Na pewno zakwitnie. Ja tez mialam taka sytuacje, nie chcialy kwitnac a wybujaly. Jak zakwitly to nie wiedzialy kiedy przestac. Moja wlasnie obcielam po przekwitnieciu.
alex1981 - 2012-02-11
mam pytanie co sie dzieje jeśli nie kwitnie a cały czas idzie do góry bo ma około 30cm wysokości a dolne liście opadaja cz mogę ja skrócić?proszę o szybka odpowiedz
Jak przycinać storczyki?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Grażyna Ostrowska
  • Katarzyna Mroczkowska
  • Gawron Elżbieta
  • Barbara Barbara
  • Andrzej Sołtys
  • Edyta Chmielińska
  • Grażyna Bernacka
  • Alicja Bałasz
  • Halina Bala
  • Lidia Neubert
  • Karina Stachak-Chwalek
pasożyt