Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Krzewy > Jak pielęgnować kalanchoe?

Jak pielęgnować kalanchoe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ojczyzną tej pięknej rośliny jest Madagaskar. Kwiat ten ma bardzo ciekawe kwiaty i ulistnienie. Kwiaty są barwy żółtej, różowej, szkarłatnej, białej, a także pomarańczowej. Kwiaty zebrane w kwiatostany długo kwitną.
1
Ta piękna roślina jest ozdobą każdego pomieszczenia, można ją kupić kwitnąca w kwiaciarni prawie o każdej porze roku. Ma piękne mięsiste zielone liście, a ponad nimi wyrastają zebrane w kwiatostany kwiaty. Liście rośliny hodowanej w domu są gładkie, czasami błyszczące, a czasami pokryte delikatnym puszkiem. Jest to roślina krzaczasta, w doniczce osiąga wysokość do 30cm. Roślina rosnąca w słonecznym miejscu obficiej i dłużej kwitnie, a jej liście mają intensywną barwę. Latem roślina musi mieć zapewnione świeże powietrze.
2

Przesadzanie i rozmnażanie.

Co roku wczesną wiosną roślinę przesadzamy do doniczki większej o jeden rozmiar. Roślinę rozmnażamy przez delikatne zerwanie liścia z ogonkiem i spryskujemy proszkiem do ukorzeniania. Sadzonki liścia po obsuszeniu kładziemy na ziemi, ziemia musi być świeża i sucha. Gdy zauważymy, że wyrosły korzenie zaczynamy podlewanie. Drugim sposobem rozmnażania jest ścięcie całego pędu i również spryskanie ukorzeniaczem. Tak przyszykowaną sadzonkę wsadzamy do ziemi i mocno podlewamy. Rozmnażamy także z nasion. Najlepsza ziemia dla tej rośliny to ziemia uniwersalna z dodatkiem piasku.

Jak przycinać storczyki?
Jak pielęgnować jukę?
Jak podlewać paprocie?
Jak hodować orchidee?
3

Nawożenie i podlewanie.

W czasie wzrostu i kwitnienia roślinę dokarmiamy co trzy tygodnie płynnym nawozem z zawartością potasu. Wiosną i latem podlewamy co czternaście dni, a podczas upałów co tydzień pod warunkiem, że ziemia jest sucha. W temperaturze około 7 stopni Celsjusza ograniczamy podlewanie. W czasie spoczynku roślinę trzymamy sucho. Podlewamy tylko raz na miesiąc, aby nie kurczyły się liście.

4

Szkodniki i choroby.

Gdy zauważymy okrągłe ubytki na brzegach liści, są to opuchlaki - należy zastosować pałeczki nawozowe do zwalczania szkodników roślin doniczkowych.

Liście często są zaatakowane przez wełnowce, wówczas zauważymy na liściach tuż przy ogonku kłaczki waty. Bawełniany wacik lub płatek kosmetyczny zanurz w denaturacie i delikatnie usuń je, można tez opryskać roztworem insekcytydu i powtórzyć po 14 dniach - do trzech razy.

Przeczytaj teraz: Jak hodować fikusa?
 2.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kasia - 2015-05-04
Poczekaj jeszcze troche, podlewaj i zasilaj. Jesli po kilku tygodniach nie bedzie widac kwiatkow to obetnij te pedy i posadz do doniczki. Po ukorzenieniu zasilaj nawozem do roslin kwitnacych. Na pewno zakwitnie. Ja tez mialam taka sytuacje, nie chcialy kwitnac a wybujaly. Jak zakwitly to nie wiedzialy kiedy przestac. Moja wlasnie obcielam po przekwitnieciu.
alex1981 - 2012-02-11
mam pytanie co sie dzieje jeśli nie kwitnie a cały czas idzie do góry bo ma około 30cm wysokości a dolne liście opadaja cz mogę ja skrócić?proszę o szybka odpowiedz
Sposobów, ziół i produktów oczyszczających organizm jest wiele. Wiele z nich jest skutecznych i polecanych przez...
 
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio pielęgnowane mogą zdobić nasze...
Jak pielęgnować paprotki?
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt