Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Krzewy > Jak pielęgnować kalanchoe?

Jak pielęgnować kalanchoe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ojczyzną tej pięknej rośliny jest Madagaskar. Kwiat ten ma bardzo ciekawe kwiaty i ulistnienie. Kwiaty są barwy żółtej, różowej, szkarłatnej, białej, a także pomarańczowej. Kwiaty zebrane w kwiatostany długo kwitną.
1
Ta piękna roślina jest ozdobą każdego pomieszczenia, można ją kupić kwitnąca w kwiaciarni prawie o każdej porze roku. Ma piękne mięsiste zielone liście, a ponad nimi wyrastają zebrane w kwiatostany kwiaty. Liście rośliny hodowanej w domu są gładkie, czasami błyszczące, a czasami pokryte delikatnym puszkiem. Jest to roślina krzaczasta, w doniczce osiąga wysokość do 30cm. Roślina rosnąca w słonecznym miejscu obficiej i dłużej kwitnie, a jej liście mają intensywną barwę. Latem roślina musi mieć zapewnione świeże powietrze.
2

Przesadzanie i rozmnażanie.

Co roku wczesną wiosną roślinę przesadzamy do doniczki większej o jeden rozmiar. Roślinę rozmnażamy przez delikatne zerwanie liścia z ogonkiem i spryskujemy proszkiem do ukorzeniania. Sadzonki liścia po obsuszeniu kładziemy na ziemi, ziemia musi być świeża i sucha. Gdy zauważymy, że wyrosły korzenie zaczynamy podlewanie. Drugim sposobem rozmnażania jest ścięcie całego pędu i również spryskanie ukorzeniaczem. Tak przyszykowaną sadzonkę wsadzamy do ziemi i mocno podlewamy. Rozmnażamy także z nasion. Najlepsza ziemia dla tej rośliny to ziemia uniwersalna z dodatkiem piasku.

Jak hodować hibiskusa?
Jak przesadzać kaktusa?
Jak rozmnażać tuje?
Jak hodować fikusa?
3

Nawożenie i podlewanie.

W czasie wzrostu i kwitnienia roślinę dokarmiamy co trzy tygodnie płynnym nawozem z zawartością potasu. Wiosną i latem podlewamy co czternaście dni, a podczas upałów co tydzień pod warunkiem, że ziemia jest sucha. W temperaturze około 7 stopni Celsjusza ograniczamy podlewanie. W czasie spoczynku roślinę trzymamy sucho. Podlewamy tylko raz na miesiąc, aby nie kurczyły się liście.

4

Szkodniki i choroby.

Gdy zauważymy okrągłe ubytki na brzegach liści, są to opuchlaki - należy zastosować pałeczki nawozowe do zwalczania szkodników roślin doniczkowych.

Liście często są zaatakowane przez wełnowce, wówczas zauważymy na liściach tuż przy ogonku kłaczki waty. Bawełniany wacik lub płatek kosmetyczny zanurz w denaturacie i delikatnie usuń je, można tez opryskać roztworem insekcytydu i powtórzyć po 14 dniach - do trzech razy.

Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować anturium?
 2.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kasia - 2015-05-04
Poczekaj jeszcze troche, podlewaj i zasilaj. Jesli po kilku tygodniach nie bedzie widac kwiatkow to obetnij te pedy i posadz do doniczki. Po ukorzenieniu zasilaj nawozem do roslin kwitnacych. Na pewno zakwitnie. Ja tez mialam taka sytuacje, nie chcialy kwitnac a wybujaly. Jak zakwitly to nie wiedzialy kiedy przestac. Moja wlasnie obcielam po przekwitnieciu.
alex1981 - 2012-02-11
mam pytanie co sie dzieje jeśli nie kwitnie a cały czas idzie do góry bo ma około 30cm wysokości a dolne liście opadaja cz mogę ja skrócić?proszę o szybka odpowiedz
 
Yucca popularnie nazywana juką swoim pokrojem przypomina palmę, choć botanicznie wcale nią nie jest. Ta niezwykle mocna...
Jak pielęgnować jukę?
Yucca popularnie nazywana juką swoim pokrojem przypomina palmę, choć botanicznie wcale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt