Tutaj jesteś: Komputery > Sieci Komputerowe > Bezpieczeństwo w Sieci > Jak stworzyć silne hasło?
Jak stworzyć silne hasło?

Jak stworzyć silne hasło?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (141 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Większość z nas zakładając konta na różnych portalach wybiera hasła o dość banalnej budowie. Hasła, które zawierają imię i nazwisko lub pseudonim jest najłatwiej „złamać”. W takiej sytuacji haker bez problemu może włamać się na nasze konto i dokonać zniszczeń. Czytając ten artykuł dowiesz się jak stworzyć silne hasło, którego rozszyfrowanie będzie praktycznie niemożliwe.
1
Najtrudniej złamać hasła, które mają różne typy znaków, np. litery, liczby i dodatkowo jakieś znaki specjalne (np. & albo #). Podczas próby łamania kodu hakerzy najczęściej wyłączają te znaki ze sprawdzania, ponieważ ich wpisywanie jest uciążliwe. Ponadto znaki specjalne wymagają użycia większej liczby klawiszy co również jest utrudnieniem przy łamaniu hasła. Stosowanie takich znaków na pewno poprawi bezpieczeństwo naszego hasła. Jednak przed tym trzeba pomyśleć gdzie i w jakiej sytuacji będziemy korzystać z tego hasła, ponieważ np. w telefonach komórkowych nie ma możliwości użycia tego typu znaków. Warto wziąć to pod uwagę.
2
Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z generatora haseł. Taki program losowo stworzy nam hasło, które będzie składało się z ciągu liczb i liter. Istnieje wiele generatorów haseł dostępnych online. Jeden z nich dostępny jest pod adresem http://generator.blulink.pl/ Nasza rola opiera się tylko na wybraniu ilości znaków, jakie ma posiadać hasło oraz czy ma posiadać znaki specjalne i małe/duże litery. Resztę zrobi za nas program. Zazwyczaj takie hasło nieco trudniej jest zapamiętać, jednak zapewnia ono o wiele lepszą ochronę niż pojedyncze słowo w postaci imienia czy nazwiska.
Jak zresetować router?
Jak zablokować stronę internetową?
Jak sprawdzić IP swojego komputera?
Jak włączyć filtr rodzinny Google (SafeSearch)?
Ostrzeżenia
  • Nie podawaj nikomu swoich haseł komputerowych.
Wskazówki
  • Unikaj tworzenia hasła z pojedynczego wyrazu lub imienia.
3
Aby stworzyć mocne hasło możesz spróbować dość wymyślnej metody. Stwórz sobie hasło podstawowe, np. S5O9PA. Hasło to będzie modyfikowane do każdego serwisu, np. na końcu hasła podstawowego dodajesz liczbę znaków znajdujących się w adresie strony internetowej, a na miejscu drugim wpisujesz pierwszą literę adresu www danej witryny. Tak więc gdy chcesz modyfikować hasło na pocztę o2.pl podstawowe hasło po modyfikacji wyglądałoby następująco So5OPA5. Pamiętaj, że wielkość liter również ma znaczenie- nawet jeśli litera będzie się zgadzała, ale wielkość nie to haker nie uzyska dostępu do konta.
4
Dla większego bezpieczeństwa unikaj zaznaczania opcji zapamiętania hasła. Niektóre programy rozsyłane przez hakerów korzystają z tej opcji „podpinając się” pod naszą przeglądarkę internetową. Lepiej więc zapamiętać hasło samemu niż zlecać to programowi.
Wskazówki
Ostrzeżenia
 1/5 (141 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niezależnie od tego, czy sprawdzasz e-maile, czy robisz przelew online, a może korzystasz z przeglądarki dla rozrywki,...
Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
Niezależnie od tego, czy sprawdzasz e-maile, czy robisz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt