Tutaj jesteś: Komputery > Sieci Komputerowe > Bezpieczeństwo w Sieci > Jak stworzyć silne hasło?
Jak stworzyć silne hasło?

Jak stworzyć silne hasło?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (141 ocen)
Oceń 
Większość z nas zakładając konta na różnych portalach wybiera hasła o dość banalnej budowie. Hasła, które zawierają imię i nazwisko lub pseudonim jest najłatwiej „złamać”. W takiej sytuacji haker bez problemu może włamać się na nasze konto i dokonać zniszczeń. Czytając ten artykuł dowiesz się jak stworzyć silne hasło, którego rozszyfrowanie będzie praktycznie niemożliwe.
1
Najtrudniej złamać hasła, które mają różne typy znaków, np. litery, liczby i dodatkowo jakieś znaki specjalne (np. & albo #). Podczas próby łamania kodu hakerzy najczęściej wyłączają te znaki ze sprawdzania, ponieważ ich wpisywanie jest uciążliwe. Ponadto znaki specjalne wymagają użycia większej liczby klawiszy co również jest utrudnieniem przy łamaniu hasła. Stosowanie takich znaków na pewno poprawi bezpieczeństwo naszego hasła. Jednak przed tym trzeba pomyśleć gdzie i w jakiej sytuacji będziemy korzystać z tego hasła, ponieważ np. w telefonach komórkowych nie ma możliwości użycia tego typu znaków. Warto wziąć to pod uwagę.
2
Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z generatora haseł. Taki program losowo stworzy nam hasło, które będzie składało się z ciągu liczb i liter. Istnieje wiele generatorów haseł dostępnych online. Jeden z nich dostępny jest pod adresem http://generator.blulink.pl/ Nasza rola opiera się tylko na wybraniu ilości znaków, jakie ma posiadać hasło oraz czy ma posiadać znaki specjalne i małe/duże litery. Resztę zrobi za nas program. Zazwyczaj takie hasło nieco trudniej jest zapamiętać, jednak zapewnia ono o wiele lepszą ochronę niż pojedyncze słowo w postaci imienia czy nazwiska.
Jak zmienić IP?
Jak zablokować stronę internetową?
Jak sprawdzić IP swojego komputera?
Jak włączyć filtr rodzinny Google (SafeSearch)?
Ostrzeżenia
  • Nie podawaj nikomu swoich haseł komputerowych.
Wskazówki
  • Unikaj tworzenia hasła z pojedynczego wyrazu lub imienia.
 1/5 (141 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak kontrolować dziecko w Internecie?
W Internecie znajduje się wiele treści, które mogłyby...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Frączkowski
  • Katarzyna Siejka
  • Maja Gucio
  • Ka Sia
  • Iza Ambroziak
  • Hanniia Urbańska
  • Norbert Materowski
  • Magda Kwiatkowska
  • Sylwia Dynowska
  • Sylwia Rodziewicz
  • Lidia Then
pasożyt