Tutaj jesteś: Dziecko > Zakładanie Rodziny > Planowanie ciąży > Jak rozpoznać oznaki owulacji?
Jak rozpoznać oznaki owulacji?

Jak rozpoznać oznaki owulacji?

Stopień trudności: umiarkowane
, redaktor Tipy.pl
 3.3/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Będziesz zaskoczona ile znaków i sygnałów daje Twoje ciało przed zbliżającą się owulacją. Najważniejsze jest aby wsłuchać się w swój organizm i go dokładnie obserwować. Pomożemy Ci poznać te sygnały. Zapoznaj się z poniższymi instrukcjami.
1
Jeżeli masz to szczęście (lub nieszczęście zależy ja na to spojrzeć) wyczujesz moment owulacji, którego sygnałem jest kłujący ból w okolicach podbrzusza, często z jednej strony. Może on osiągać różne nasilenie od lekkiego, ledwo odczuwalnego do mocniejszego. Podobny on jest do bólu okresowego, może promieniować w okolice miednicy i może skończyć się w każdej chwili lub potrwać kilka dni. Często jest on zlokalizowany po stronie jajnika z którego uwolni się jajeczko. Jeżeli odczuwałaś opisany wyżej ból znaczyło to że miałaś owulację lub będziesz ją miała za dzień czy dwa.
2
Następnym sposobem na rozpoznanie owulacji jest obserwowanie śluzu w pochwie. Może wydawać ci się dziwne, ale zwiększona ilość śluzu w pochwie jest doskonałym sygnałem o występującej właśnie owulacji. Gdy śluz jest przeźroczysty, ciągnący i lepki znaczy to że trwa owulacja. Organizm naturalnie wytwarza taki śluz, a by ułatwić plemnikom przetrwanie i poruszanie się podczas kontaktu seksualnego. Obserwuj wydzielinę z pochwy podczas całego cyklu miesięcznego a łatwo nauczysz się rozpoznawać kiedy wskazuje ona na owulację.
Jak obliczyć dni płodne?
Jak zwiększyć szanse zajścia w ciążę?
Jak począć syna?
Co powinien jeść mężczyzna starający się o dziecko?
3
Możesz również wyznaczać owulacje za pomocą zwykłego termometru rtęciowego lub elektronicznego. Powinnaś mierzyć temperaturę każdego ranka i zapisywać pomiary. Temperatura będzie wyższa o około pół stopnia w dniach których trwa owulacja i utrzyma się na tym poziomie aż do pierwszego dnia okresu. Dzieje się tak dlatego, że organizm przygotowuje warunki temperaturowe w razie gdyby jajo zostało zapłodnione. Wówczas temperatura nie spadnie tylko utrzyma się podwyższona przez następne dni cyklu. Tym sposobem możesz również wiedzieć od najwcześniejszych dni że możesz być w ciąży. Oczywiście jeśli organizm nie przechodzi żadnej choroby, podczas której utrzymuje się wysoka temperatura. Najlepiej dokonywać pomiaru temperatury w pochwie, jest on dokładniejszy.
4
Możesz również zakupić testy owulacyjne. Są one dostępne w każdej niemal aptece. Aby prawidłowo go wykonać musisz postępować zgodnie z instrukcją do niego dołączoną. Pamiętaj że jest to test jednorazowego użytku.
Przeczytaj teraz: Jak wyznaczać dni płodne?
 3.3/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

jonaelle - 2013-04-22
bzdura! temperatura obniża się a nie podnosi! Wzrost następuje PO OWULACJI i utrzymuje się do końca cyklu by opaść tuż przed miesiączką
Starasz się o dziecko już od dłuższego czasu ale ciągle nie udaje się? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o...
Przyczyny niepłodności żeńskiej
Starasz się o dziecko już od dłuższego czasu ale ciągle...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt