Tutaj jesteś: Dziecko > Zakładanie Rodziny > Planowanie ciąży > Jak rozpoznać oznaki owulacji?
Jak rozpoznać oznaki owulacji?

Jak rozpoznać oznaki owulacji?

Stopień trudności: umiarkowane
, redaktor Tipy.pl
 3.3/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Będziesz zaskoczona ile znaków i sygnałów daje Twoje ciało przed zbliżającą się owulacją. Najważniejsze jest aby wsłuchać się w swój organizm i go dokładnie obserwować. Pomożemy Ci poznać te sygnały. Zapoznaj się z poniższymi instrukcjami.
1
Jeżeli masz to szczęście (lub nieszczęście zależy ja na to spojrzeć) wyczujesz moment owulacji, którego sygnałem jest kłujący ból w okolicach podbrzusza, często z jednej strony. Może on osiągać różne nasilenie od lekkiego, ledwo odczuwalnego do mocniejszego. Podobny on jest do bólu okresowego, może promieniować w okolice miednicy i może skończyć się w każdej chwili lub potrwać kilka dni. Często jest on zlokalizowany po stronie jajnika z którego uwolni się jajeczko. Jeżeli odczuwałaś opisany wyżej ból znaczyło to że miałaś owulację lub będziesz ją miała za dzień czy dwa.
2
Następnym sposobem na rozpoznanie owulacji jest obserwowanie śluzu w pochwie. Może wydawać ci się dziwne, ale zwiększona ilość śluzu w pochwie jest doskonałym sygnałem o występującej właśnie owulacji. Gdy śluz jest przeźroczysty, ciągnący i lepki znaczy to że trwa owulacja. Organizm naturalnie wytwarza taki śluz, a by ułatwić plemnikom przetrwanie i poruszanie się podczas kontaktu seksualnego. Obserwuj wydzielinę z pochwy podczas całego cyklu miesięcznego a łatwo nauczysz się rozpoznawać kiedy wskazuje ona na owulację.
Jak uniknąć ciąży?
Jak począć syna?
Co dzieje się po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych?
Jak rozpoznać dni płodne?
3
Możesz również wyznaczać owulacje za pomocą zwykłego termometru rtęciowego lub elektronicznego. Powinnaś mierzyć temperaturę każdego ranka i zapisywać pomiary. Temperatura będzie wyższa o około pół stopnia w dniach których trwa owulacja i utrzyma się na tym poziomie aż do pierwszego dnia okresu. Dzieje się tak dlatego, że organizm przygotowuje warunki temperaturowe w razie gdyby jajo zostało zapłodnione. Wówczas temperatura nie spadnie tylko utrzyma się podwyższona przez następne dni cyklu. Tym sposobem możesz również wiedzieć od najwcześniejszych dni że możesz być w ciąży. Oczywiście jeśli organizm nie przechodzi żadnej choroby, podczas której utrzymuje się wysoka temperatura. Najlepiej dokonywać pomiaru temperatury w pochwie, jest on dokładniejszy.
4
Możesz również zakupić testy owulacyjne. Są one dostępne w każdej niemal aptece. Aby prawidłowo go wykonać musisz postępować zgodnie z instrukcją do niego dołączoną. Pamiętaj że jest to test jednorazowego użytku.
Przeczytaj teraz: Jak obliczyć dni płodne?
 3.3/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

jonaelle - 2013-04-22
bzdura! temperatura obniża się a nie podnosi! Wzrost następuje PO OWULACJI i utrzymuje się do końca cyklu by opaść tuż przed miesiączką
 
Dni płodne można wyliczyć ale można je również rozpoznać obserwując własny organizm. Poniżej znajdziesz kilka symptomów...
Jak rozpoznać dni płodne?
Dni płodne można wyliczyć ale można je również rozpoznać obserwując własny organizm...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt