Tutaj jesteś: Zdrowie > Seksualność > Płodność > Jak poprawić jakość spermy?

Jak poprawić jakość spermy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (346 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Niska jakość nasienia może być przyczyną trudności z zajściem w ciążę. Plemniki są często uszkodzone, mało ruchliwe oraz jest ich obniżona ilość (poniżej 20 milionów/mililitr). Wpływ na polepszenie jakości nasienia ma odpowiednia dieta oraz odpowiedni, zdrowy tryb życia.
1
Orzechy brazylijskie

Orzechy brazylijskie

Wypalone papierosy, zanieczyszczone powietrze i wszystkie inne toksyny wokół człowieka żyjącego w dzisiejszym świecie negatywnie wpływają na jakość nasienia produkowanego przez mężczyzn. Wszystkie te toksyny mogą "uszkodzić" nasienie a co za tym idzie komórki DNA w nim zawarte, co przyniesie ryzyko poczęcia dziecka z wadą. Receptą na to są orzechy brazylijskie. Zawierają one duże ilości selenu, który jest minerałem wpływającym na poprawę jakości nasienia, czyniąc je dużo zdrowszym jak również wpływa na sprawność i szybkość poruszania się plemników.

2
Wątróbka

Wątróbka

Może czytając to powiesz, "eee wątroba jest ohydna". Jeśli jej nie lubisz i nawet na sama myśl czujesz odrazę wówczas musisz ją polubić za wszelką cenę (dla jej fanów problem nie istnieje, należy tylko zwiększyć ilość jej spożycia). Wystarczy, że będziesz ją jadł po parę deko dziennie. Nie ma nic lepszego niż pokłady witaminy A zawartej właśnie w wątrobie. Mężczyźni którzy jedzą wątróbkę mają dużą zawartość witaminy A w organizmie, a tym samym ich aktywność seksualna i jakość spermy jest dużo lepsza od tych co nie jej unikają. Jeżeli jednak mimo wszelkich prób i najszczerszych chęci nie jesteś w stanie przełknąć wątróbki pod żadną postacią jedz surówkę z sałaty czerwonolistnej z dodatkiem posiekanej marchwi.

3
Brzoskwinie

Mrożone brzoskwinie

Mężczyzna spożywający dziennie około 200 mg naturalnej witaminy C ma dużą większa zawartość plemników w spermie niż mężczyzna nie spożywający tej dawki. Witamina C jest nie tylko ważna w procesie produkcji plemników przez organizm, ale także wpływa na ich żywotność i przeżywalność oraz zapobiega "sklejaniu" się spermy a co za tym idzie plemniki łatwiej trafiają do celu. Witamina C poprawia również lepsze przyswajanie w takich związków jak cynk, miedź, potas, wapń oraz jest wspaniałym antyutleniaczem.

W lecie możesz spożywać wszelkie owoce bogate w witaminę C. W zimie jest to utrudnione, gdyż mrożone owoce tracą pokłady tej witaminy w dużym stopniu. Polecam mrożone brzoskwinie - one jako jedne z niewielu po rozmrożeniu zawierają dużo witaminy C. Zaopatrz swój zamrażalnik w odpowiednim czasie, możesz zrobić z nich koktajl i spożywać go do porannego posiłku lub jako pierwszy napój po przebudzeniu. Spożywanie 2 kubków dziennie brzoskwiniowego koktajlu pokryje twoje dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, a twoja sperma będzie również odżywiona a twoje plemniki sprawne i szybkie.

4
Nie palić

Używki

Jeśli chcesz aby twoja sperma była wysokiej jakości powinieneś unikać palenia papierosów, picia alkoholu, kawy jak również jakichkolwiek leków, które miałyby niekorzystny wpływ na jakość nasienia lub na zmniejszenie potencji.

5
Bieganie

Sport

Mężczyźni z nadwagą powinni ją zrzucić. Jednak panowie, którzy ćwiczą dużo oraz bardzo intensywnie powinni troszkę dać na luz. Należy ćwiczyć i się ruszać ale z głową.

6
Miłość

Kochaj się często

Wyniki ostatnich badań dowodzą o tym, że codzienne stosunki (nawet kilka razy dziennie), na dwa dni przed i w dzień owulacji zwiększają prawdopodobieństwo zajścia w ciążę. Mimo tego iż liczba plemników jest wówczas zmniejszona w ejakulacie, to ciągle odnawiany zapas plemników ma o wiele większe szanse na wniknięcie do śluzu i zapłodnienie komórki jajowej. W takim ujęciu zapładnianie staje się procesem ciągłym a nie jednorazowym.

Wskazówki
  • Powyższe propozycje wspomagają proces zapłodnienia. Samo zapłodnienie uzależnione jest od wielu czynników.
  • Unikaj gorących kąpieli, szczególnie jeśli lubisz sobie dłużej posiedzieć w wannie. Gorąca woda negatywnie wpływa na twoją spermę.
 2.1/5 (346 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

kasia_froncek - 2016-01-25
Tutaj może sprawdzić się navitin pomaga zarówno na libido jak i na jakość plemni9ków. Kiedy starałem się z zona o dziecko tez miałem te problemy i lek się sprawdził.
ovuovo - 2014-10-28
Z witamin na poprawę nasienia ja brałem FertilMan i dodatkowo Maca. Smak straszny ale pomaga też na libido.
balbina - 2014-09-16
Słuchajcie - tu pytanie bardziej dla mężczyzn. Czy przyjmujecie jakies witaminy, suplementy ? Co radzicie przy słabym libido mężczyzny ?
Daniel - 2014-04-04
Wątróbka, ryby, orzechy i do tego suplement diety (ProMen jest bardzo dobry), dorzuciłem do tego ćwiczenia 3 razy w tygodniu i jakoś mojego nasienia poprawiła się znacznie.
dominika - 2014-01-21
Czyli taka po prostu łaczona kuracja ?
Ale to dobrze bo jeden suplement moze miec wpływ na drugi. Ja też jestem jak najbardziej za.
wiktoria222 - 2013-09-30
Jesli staracie sie o dziecko to polecam jeszcze do tego również kupic żel Pre seed w aptece. Żel poprawi jakość męskiego nasienia i na pewno wpłynie pozytywnie w czasie starań o dziecko.
Edi - 2013-09-04
TO JEST CIEKAWE ;)
11

Zbyt dużo seksu może mieć negatywny wpływ na jakość i ilość twojego nasienia. Zbyt częste uprawianie seksu nie jest dobre. Seks raz na dzień lub nawet co dwa dni to najlepsze wyjście. Jądra będą w stanie wyprodukować w tym czasie nowe plemniki, które będą zdrowe i silne. Może to również zwiększyć szansę na poczęcie dziecka.
I KOLEJNY TEMAT Z TEJ STRONY
Kochaj się często

karol - 2012-01-05
Ja wiem jak poprawić jakoś spermy i właśnie to uskuteczniam. Kupiłem w aptece AXAREN MEN, który wpływa na wzrost ilości plemników, na proces powstawania i dojrzewania plemników oraz zwiększa żywotność i ruchliwość plemników. Mój kumpel po 2,5 miesiąca brania tych tabletek zapłodnij swoją małżonkę, a starali się w sumie prawie rok. Jest to zwykły suplement, ale ma przeciwutleniacz, który jest pierwszorzędny w tego typu problemach. Poczytajcie trochę o astaksantynie. To właśnie ona jest w tym suplemencie głównym składnikiem. Ciekaw jestem jak szybko u mnie zadziała.
Witek - 2010-07-22
warto wiedzieć że jak ktoś pali papierosy to smak jego spermy jest gorzki
elrey - 2009-03-26
sądzę że jakość tej rzeczy nie zależy od stymulacji i czynników zewnętrznych. Swojego czasu dobry byl kefir. Ale to tylko na krepkostÓj......a tak naprawdę .....to zależy od wielu, wielu rzeczy i tej sprawy nie da się ocenić i stwierdzić w paru zdaniach. Morał z tego???? Próbować aż do skutku!!!!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt