Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko i Dyscyplina > Jak dobrze wychować jedynaka?

Jak dobrze wychować jedynaka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wychowanie dziecka nie jest rzeczą łatwą. Trzeba nauczyć je jak postępować w trudnych sytuacjach i wpoić odpowiednie priorytety życiowe. Szczególnie trudne jest wychowanie jedynka, ponieważ temu dziecku jest poświęcana cała uwaga rodziców co może wpływać destrukcyjnie na charakter dziecka. Czytając ten artykuł dowiesz się jak dobrze wychować jedynaka.
1
Po pierwsze nie rozpieszczaj swojego dziecka. Jedynak już i tak czuje się wyjątkowo, bo jest „oczkiem w głowie” swoich rodziców. Ty jako rodzic pozwalając mu na wszystko dajesz dziecku do zrozumienia, że dla niego nie ma rzeczy niemożliwych i może mieć wszystko czego zapragnie. Oczywiście możesz spełniać prośby swojego dziecka, lecz nie spełniaj tych niedorzecznych, np. gdy dziecko prosi Cię o zakup domku dla lalek, który kosztuje 300zł to nie powinnaś się zgodzić. Dziecko, które dostaje drogie prezenty ma w przyszłości skłonności do dziwnych kaprysów.
2
Naucz dziecko dzielenia się swoimi rzeczami. Zazwyczaj dziecko, które ma wszystko dla siebie nie chce się niczym dzielić i jest bardzo egoistycznie nastawione. Poproś swoje dziecko aby zabawki, którymi się już nie bawi, oddał dla dzieci z domu dziecka. Jeśli dziecko od razu się zbuntuje i zacznie krzyczeć- nie denerwuj się. To znak, że maluch jest egoistycznie nastawiony, ale nad tym da się jeszcze popracować. W tej sytuacji Twoim zadaniem jest wytłumaczyć dziecku, że inne dzieci nie mają tylu zabawek i że chciałyby mieć czym się bawić. Takie tłumaczenie nauczy dziecka empatii i dzięki temu oduczysz swoje dziecko egoizmu.
Jak karmić chore dziecko?
Co zrobić żeby dziecko przespało całą noc?
Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?
Co robić gdy dziecko kradnie?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zastanawiasz się kiedy umówić się  ze swoim dzieckiem na pierwszą wizytę u dentysty? Przeczytaj artykuł i dowiedz się,...
Jak przygotować dziecko do wizyty u dentysty?
Zastanawiasz się kiedy umówić się ze swoim dzieckiem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt