Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Rozwój Kariery Zawodowej > Jak określić cel zawodowy?
Jak określić cel zawodowy?

Jak określić cel zawodowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wiele osób jest niezadowolonych z pracy lub możliwości zawodowych, jakie stwarza zajmowane przez nich stanowisko. Niewielu również widzi wyjście z tej niekorzystnej sytuacji i zamiast na zdefiniowaniu swoich własnych celów zawodowych, skupia się na szukaniu innych ofert pracy lub pogrąża się w marazmie i popada w apatię i niezadowolenie. Tymczasem już przed podjęciem pierwszej pracy powinniśmy jasno zdefiniować cele zawodowe i zastanowić się, jaką drogę obrać, by móc nasze aspiracje zrealizować.
1
Do zdefiniowania celów zawodowych potrzebne jest dokonanie gruntownej samooceny. Najlepiej usiąść spokojnie i na kartce papieru dokonać szczegółowego spisu swoich umiejętności, nie szczędząc sobie przy tym krytyki i rzetelności. Na naszej liście powinny znaleźć się również kwalifikacje, które nabyliśmy w trakcie edukacji oraz w poprzedniej pracy. Prawidłowo przeprowadzona samoocena stanowi pierwszy krok na drodze do rozwijania kariery. Przydatne mogą się tu okazać również testy osobowościowe, za pomocą których określimy nasze naturalne predyspozycje.
2
Drugi etap polega na dokładnym przeanalizowaniu naszych dotychczasowych osiągnięć. Co osiągnąłem na zajmowanym przez mnie stanowisku? Dlaczego wybrałem tą firmę? Co zaważyło na tym, że nie awansowałem? Czy pracowałem wystarczająco ciężko i czy rzetelnie podchodziłem do powierzanych mi zadań? Odpowiedzi na te pytania powinny pomóc nam zidentyfikować nasze braki i słabe strony oraz wskazać, jakich błędów w przyszłości unikać.
Jaki zawód wybrać?
Jak dostać się na staż?
Jak odnieść sukces w życiu?
Jak panować nad emocjami?
Przeczytaj teraz: Jak stracić pracę?
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli nie kochasz tego, co robisz możesz czuć się tak, jakbyś poświęcał pracodawcy najlepsze chwile swojego życia. Ten...
Jak pracować nad charakterem?
Jeśli nie kochasz tego, co robisz możesz czuć się tak, jakbyś poświęcał pracodawcy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt