Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Farbowanie włosów > Jak ściąć włosy?

Jak ściąć włosy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (278 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jak ściąć włosy, aby później nie żałować? Ścinanie włosów wydaje się być proste. Teoretycznie należy po prostu udać się do fryzjera. Ale co zrobić, aby taka wizyta nie skończyła się płaczem i lamentem?
1
Wybór odpowiedniego stylisty

Wszystko zaczyna się od wyboru właściwego fryzjera. O ile zakłady fryzjerskie są na każdym rogu, o tyle wcale nie jest prosto znaleźć fryzjera wyspecjalizowanego w konkretnym gatunku włosów. Przykładowo, jeśli masz włosy kręcone, musisz znaleźć kogoś kto się specjalizuje w takich właśnie włosach. Włosy kręcone nie jest łatwo ściąć a błędy fryzjerskie widoczne są już po pierwszym wyprostowaniu włosów.

To samo dotyczy koloru. Jeśli masz włosy ciemne a pragniesz zostać jasną blondynką rozglądnij się za fryzjerem, który ma spore doświadczenie w rozjaśnianiu włosów.
2
Paris Hilton fryzury
Odrób swoje zadanie domowe

Nic nie irytuje bardziej fryzjerów jak osoba, która próbuje wyjaśnić jak wygląda pożądana przez nią fryzura a nie ma ze sobą zdjęcia. Wyobraź sobie, że klientka mówi “Chciałabym wyglądać jak Paris Hilton”. Paris Hilton blondynka czy szatynka? Paris w 2005 czy 2000 roku? I jak właściwie wygląda Paris Hilton dzisiaj?

Idąc do fryzjera weź ze sobą zdjęcie - a najlepiej kilka zdjęć.
Jak zrobić warkocz koszyczek?
Jak zakręcić włosy na termolokach?
Jak nadać lekkość włosom ciężkim i zregenerować zniszczone kosmyki?
Jak rozjaśnić włosy domowym sposobem?
3
Nigdy nie mów: “Proszę zrobić mi taką fryzurę, jak Pani/Pan uważa”

Nie chcesz chyba, aby fryzjer wypraktykował sobie na Twojej głowie jakąś szaloną, nową fryzurę? Wielu fryzjerów tylko czeka na takie okazje. Weź pod uwagę fakt, że w lepszych salonach fryzjerskich takie praktykowanie jest darmowe, co oznacza, że klient za usługę nie płaci.
4
Preferowaną długość włosów pokaż rękami.

Nader często zdarza się, że prosimy fryzjera o podcięcie dwóch centymetrów a on ścina nam 10. Zawsze pokazujmy rękami, dokąd maksymalnie powinni nam ściąć włosy.
5
Poświęć czas na konsultacje

Porozmawiaj z fryzjerem na temat swoich włosów przed ich ścięciem lub zafarbowaniem. Fryzjer powinien wiedzieć jak wyglądają Twoje włosy po wysuszeniu, w jaki sposób je układasz na co dzień, jak się czeszesz, jakich środków używasz, czy masz zdrowe końcówki oraz ile czasu dziennie poświęcasz (i możesz poświęcić) na ich ułożenie.
6
Fryzura
Słuchaj fryzjera / stylisty

Jeśli Twój fryzjer uważa, że byłoby Ci lepiej w złotym blondzie nie upieraj się na siłę przy odcieniu platynowym. To, że modelka na zdjęciu wygląda znakomicie w tym odcieniu, nie znaczy, że będzie on równie dobrze pasował do Ciebie. Zaufaj swojemu styliście.

Zadawaj pytania: “Jaki kolor będzie najodpowiedniejszy dla mnie?”, “Czy moje włosy będą wyglądały tak jak włosy Paris Hilton na tym zdjęciu?”, “Czy aby osiągnąć taki efekt będę musiała poświęcić dużo czasu rano na ułożenie fryzury?”.

Jeśli Twój fryzjer z pewnego powodu odradza Ci taką fryzurę lub kolor włosów, nie sprzeciwiaj mu się. Włosy aż tak szybko nie odrastają, jakby się wydawało.
7
Bądź szczera ze swoim fryzjerem

Wiele fryzur wymaga codziennego mycia włosów, odpowiedniego suszenia oraz układania przez minimum 20 minut. Zatem, jeśli przez ostatnie parę lat Twoja fryzura wymagała wyłącznie przeczesania oraz ewentualnie spryskania lakierem, powiedz o tym swojemu styliście. W innym przypadku możesz sobie zafundować śliczną, oryginalną fryzurkę, z którą niestety nie będziesz potrafiła sobie poradzić.
 2.2/5 (278 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Jaa - 2010-05-06
Krasnoludku moim zdaniem najpierw udaj się do słownika ortograficznego niż do salonu fryzjerskiego...
KrAsNoLuUuDeKk - 2010-02-17
Heya :* Ja tez chciałabym ściąć sobie włosy ale mama mi nawet nie pozwala zrobic grzywki [!] Niedługo bede miała 12 lat więc chciałabym mieć juz taka fryzurę ... bardziej dorosłą interesują mnie frysury emo ... ale myslę że jestem jeszcze za MłOdAaAa ;pp Wolałabym miec grzywke na boku i nakońcu trochę pocieniowane ...
Marlena - 2009-12-13
właśnie mam problem bo nie wiem jak ściąć sobie włosy, aby potem nie płakać. mam włosy średniej długości,trochę dłuże niż do ramion ale tylko ciutek i końcówki czasami mi się tak wieśniacko wywijają i zazwyczaj poprostu je prostuję . chciałąbym ściąć sobie włosy,tylko za bardzo nie wiem jak. znalazłam 2 zdjęcia w necie fryzur które mi się podobają i nie wiem czy będzie mi w nich dobrze, i czy będą mi się ładnie układać bez prostowania ich. Proszę , jeśli jesteście wstanuie w małym stopniu mi pomóc to proszę :)
ada - 2009-10-27
najlepszą fryzjerkę jaką miałam (którą dosłownie wyczytała mi z myśli czego chciałam)to była dziewczyna, która ścinała włosy z zamiłowania. Nie miała żadnego wykształcenia w tym kierunku, a obcinała prywatnie, jeżdżąc po ludziach i znajomych.
To było cudowne powiedzieć-i dostać dosłownie to czego się chciało!
sara955 - 2009-10-01
nie wiem co w tym dziwego?!
chyba kazdy tak robi jak idzie zrobic do fryzjera cos z wlosami?!

a porzadny fryzjer kosztuje!
a w dodatku nie zawsze wiedza co jest dla nas dobre!
moja ciocia-super fryzjerka-miala mi obciac wlosy tak jak na zdjeciu i wszystko z takimi poradami jak zamieszczone powyzej i co?!
nic
obciela mnie tak ze wygladalam jak synek
do szkoly nie chcialam isc......
masakra
ale cószzz

teraz obcina mnie mama xD
Martynka - 2008-12-24
Ja byłam mądzejsza.
Najpierw skorzystałam z wszystkich zamieszczonych tu porad dopiero potem wybrałam się do fryzjera.
Mam teraz ślicznie obcięte włosy!
Polecam te porady są świete!!
lunasz - 2008-10-30
Bardzo dobre rady,ale u mnie zupa po obiedzie.
Fryzjerce przestałam się kłaniać i tyle mogę.
Cierpliwie czekam aż odrosną.
Tym razem stylistka Kliniki Handsome Men zaprezentuje całkowitą metamorfozę swojej klientki, dzięki czemu zmieni jej...
Jak zakręcić włosy na termolokach?
Tym razem stylistka Kliniki Handsome Men zaprezentuje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt