Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak złagodzić podrażniony nos?

Jak złagodzić podrażniony nos?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Katar zwykle nikogo nie oszczędza, dotyka nawet tych, którzy uważają się za okazy zdrowia, co najmniej dwa razy w roku w okresie przesilenia wiosennego i jesiennego. Dlatego wszyscy znamy ten dokuczliwy ból w okolicach skrzydełek nosa, gdy skóra nie wytrzymuje kolejnego dnia ocierania chusteczkami. Co można zrobić, żeby choć trochę złagodzić te dolegliwości?
1
Zwłaszcza przy dokuczliwym, rzadkim, wodnistym katarze warto zadbać o to, by nie powodować dodatkowych podrażnień skóry. W tym celu do wycierania nosa używamy najbardziej miękkich z dostępnych chusteczek (a na pewno unikamy w tym celu papieru toaletowego). Uważa się przy tym, że materiałowe tradycyjne chusteczki są mało higienicznym wyjściem dla zakatarzonych, jednak dobrze uprana chusteczka potrafi być czasem mniej podrażniającym wyjściem dla skóry.
2
By zmniejszyć częstotliwość wydmuchiwania nosa (i dzięki temu mniej go obcierać chusteczkami), postaraj się go dobrze oczyszczać. W tym celu używaj np. kropli, czy inhalacji. Pamiętaj, że wprawdzie krótkotrwałe stosowanie kropli przynosi ulgę, jednak długotrwałe może prowadzić do polekowego nieżytu nosa i w konsekwencji ciągłego uczucia zatkania i konieczności stosowania coraz większych dawek leku. Pamiętaj również o technice wydmuchiwania nosa, nigdy nie wydmuchuj jednocześnie obu dziurek, zawsze rób to na przemian.
Jak oczyścić zatoki?
Jak zrobić inhalację na zatoki?
Jak rozpoznać objawy kociego kataru?
Jak stosować leki do nosa?
3
Zadbaj o odpowiednie nawilżenie skóry. Zwłaszcza na noc, po uprzednim oczyszczeniu nosa, posmaruj go grubą warstwą wazeliny lub tłustego kremu, bądź kremu dla niemowląt.
4
Jeśli po użyciu kremu odczuwasz pieczenie, możesz użyć także ziołowych maści. W aptekach znajdziesz np. maść majerankową, która oprócz tego, że natłuści podrażnioną skórę, ma także działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i ściągające. Pomoże również trochę odetkać zatkany nos. Innym łatwo dostępnym specyfikiem jest maść rumiankowa, która działa przeciwzapalnie oraz przyspiesza gojenie się ran. Obie maści są przeznaczone do użytku zewnętrznego, dlatego stosujemy je tylko na skórze w okolicach nosa.
5
Obok leków ziołowych można sięgnąć także po leki homeopatyczne. Niektóre z nich przyspieszają gojenie się podrażnień wywołanych katarem. Stosowanie maści homeopatycznych, np. homeoplasmine, 3-4 razy dziennie również powinno poprawić kondycje skóry i wspomóc gojenie. Na pewno pomoże również maść z witaminą A (witamina A odgrywa istotną funkcję w przypadku naszych nabłonków skóry i błon śluzowych).
 2.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Klimatyzacja, rozgrzany sprzęt biurowy i stres sprawiają, że twoja skóra jest wysuszona. A taki stan sprzyja...
Jak dbać o skórę przy klimatyzacji?
Klimatyzacja, rozgrzany sprzęt biurowy i stres sprawiają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt