Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Techniki pieczenia > Jak przyrządzić pierś z kurczaka w 5 minut?
Jak przyrządzić pierś z kurczaka w 5 minut?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Lubisz drób, uwielbiasz soczyste piersi z kurczaka, niestety nie dysponujesz sporą ilością czasu, którą możesz przeznaczyć na gotowanie? Przeczytaj w jaki sposób możesz serwować piersi drobiowe w kilka minut.
Rzeczy, których potrzebujesz:
filet z piersi kurczaka, przyprawy (sól, pieprz, kminek, majeranek), tłuszcz (wedle uznania), opcjonalnie panierka
1
Zaczynamy od przygotowania mięsa do obróbki cieplnej, płuczemy mięso, rozbijamy niezbyt mocno, najlepiej utłuc drewnianym tłuczkiem lub zmiękczyć dłonią złożoną w pięść. Następnie przyprawiamy solą, pieprzem, kminkiem i majerankiem lub tez przy użyciu ulubionych przypraw, pamiętając, by nie solić za bardzo, gdyż świeże piersi zawierają w sobie soki, które są neutralizowane przez dodaną sól. Przyrządzenie filetów z piersi nie powinno zająć nam dłużej niż 3 minuty.
2
Kiedy mięso mamy już gotowe, przyprawione lub wcześniej zamarynowane lub kupione i przyrządzone do smażenia, możemy przystąpić do szybkiego smażenia. Wybierając patelnię musimy liczyć się z tym, iż smażenie piersi będzie trwać około 10 do 15 minut w zależności od stopnia rozbicia filetów i ich aktualnej grubości. Im mięso jest cieńsze, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie suche wewnątrz po jego usmażeniu na wolnym ogniu, natomiast spalone smażąc na ostrym ogniu. Decydując się na pieczenie w piekarniku wiemy, że potrwa to około 20 minut wraz z czasem jego rozgrzania,, a pierś nie będzie mieć smażonej skórki. Możemy wybrać także pierś grillowaną, co również zajmie około kwadransa, natomiast alternatywę może stanowić urządzenie kuchenne, które poddaje obróbce cieplnej mięso z obu stron, dzięki czemu filet przysmaży się w czasie o połowę krótszym, niż na patelni, a dzięki wysokiej temperaturze płyt grzewczych skróci czas smażenia do 2 minut zachowując soczystość wewnątrz i chrupkość zewnętrznej powłoki mięsa.
3
Przygotowaną pierś wyciągamy na talerz, ozdabiamy ulubioną sałatką i dodatkami, które przygotowujemy sobie w czasie, gdy mięso się smaży. Warto podgrzać talerz, na którym układamy zimne surówki, by potrawa dłużej była gorąca.
Jak zrobić zapiekankę z makaronu, szpinaku i sera?
Jak zrobić zapiekankę makaronową z krewetkami?
Jak zrobić kurczaka faszerowanego papryką jalapeno?
Przeczytaj teraz: Jak szybko zrobić obiad?
 2/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pierś z kurczaka to dość powszechny składnik wielu dań.  Mimo to często przyrządza się ją tak, że jest zbyt sucha,...
Jak zrobić soczystą pierś z kurczaka?
Pierś z kurczaka to dość powszechny składnik wielu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt