Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jakie są objawy nerwicy?

Jakie są objawy nerwicy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (150 ocen)
Oceń 
Zaburzenia nerwicowe bardzo uprzykrzają życie, zarówno osobie cierpiącej na nie, jak również otoczeniu. Nerwica to choroba psychiki i emocji. Jest spowodowana konfliktem wewnętrznym między swoimi pragnieniami, a możliwościami ich urzeczywistnienia. Jest to dość często spotykane zaburzenie, ponieważ cierpi na nie ok. 30% społeczeństwa. Jakie jeszcze możemy wyróżnić przyczyny? W zależności od osoby mogą one być bardzo różne. W dalszej części artykułu wymienimy kilka. Pamiętajmy, że leczenie zaburzeń nerwicowych może być długotrwałe, w zależności od samoświadomości pacjenta. Przy tego typu zaburzeniach konieczna jest psychoterapia. Często osoby cierpiące na nerwicę boją się wizyt u lekarzy, psychologów, dlatego też tak ważne jest wsparcie bliskich osób. W tym artykule znajdziesz kilka przydatnych informacji na temat nerwicy, jej rodzajów oraz objawów.
1
Po pierwsze zacznijmy od tego jak rozpoznać nerwicę. Oczywiście to zaburzenie powinno być zdiagnozowane przez lekarza, jednakże wymienimy kilka charakterystycznych objawów, dzięki którym będziemy mogli utwierdzić się w przekonaniu, bądź też obalić stwierdzenie, że mamy do czynienia z nerwicą. Objawy dzielimy na kilka rodzajów. Są to objawy somatyczne, zaburzenia funkcji poznawczych, czy też zaburzenia emocji.
2
Zacznijmy od objawów somatycznych. Są to objawy, które dotyczą funkcjonowania ciała. Często towarzyszą objawom natury psychicznej. Można do nich zaliczyć bóle głowy, bóle wątroby (zaburzenia funkcjonowania organów wewnętrznych), zaburzenia związane z seksualnością (problemy z erekcją, czy też zaburzenia tożsamości płciowej).
3
Do zaburzeń funkcji poznawczych zaliczamy wszystko to, co wiąże się z naszą psychiką. Są to między innymi natręctwo myśli, natręctwa ruchowe (czyli wszystkie tiki nerwowe) oraz problemy z koncentracją. Do ostatniej grupy objawów można zaliczyć wszelkie lęki. Znajdują się tutaj różnego rodzaju fobie, zaburzenia snu, czy też brak motywacji, apatia. Zaliczamy do tego również uczucie przygnębienia.
Jak leczyć nerwicę lękową?
Jak radzić sobie z depresją?
Jak leczyć nerwicę żołądka?
Jak dbać o swoje zdrowie psychiczne?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak leczyć nerwicę?
 5/5 (150 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

efi5 - 2013-04-20
Objawów nerwicy jest dużo , ale leczenie jej również nie jest łatwe.Do objawów zaliczamy :częste bóle głowy, żołądka, serca lub kręgosłupa o charakterze napięciowym,
zawroty głowy,kołatanie serca,fale gorąca,zaburzenia seksualne, problemy z oddychaniem,uczucie ciężkości klatki piersiowej , kłopoty z pamięcią oraz wiele innych.Wiem, że nerwicę można pokonać psychoterapią lub za pomocą środków farmakologicznych. Warto skonsultować się z psychologiem lub psychiatrą oraz szukać wsparcia osób bliskich.
Nerwica wegetatywna to choroba układu nerwowego. Nieraz zauważamy, że z naszym organizmem dzieje się coś niedobrego,...
Jak leczyć nerwicę wegetatywną?
Nerwica wegetatywna to choroba układu nerwowego. Nieraz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Małgorzata Schroeder
  • Katarzyna Przybyszewska
  • Jerzy Bulik
  • Edyta Jarosz-Mackiewicz
  • Janusz Jabłoński
  • Barbara Nycz
  • Elżbieta Janiszek
  • Małgorzata Buda
  • Teresa Król
  • Małgorzata Wardach
  • Katarzyna Nuckowska
  • Jacek Marzec
  • Hop Siup
  • Przemek Gackowski
  • Janina Maria Nosal
  • Elżbieta Malon
  • Jolanta Wiśniewska
  • Marta Potęga
  • Karolina Malik
  • Jarosław Elwart
  • Raul Rock
  • Ewa Kuszewska
  • Dominika Przybynowska
  • Ewa Wiśniewska
  • Iza Wnorowska
  • Szymon Płaneta
  • Hanuman Sadhu
  • Gosia Megi
  • Bartłomiej Wysiński
  • Dagmara Górna