Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Jak czyścić zmywarkę?

Jak czyścić zmywarkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Jeśli jesteś posiadaczem zmywarki, na pewno doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że również ona od czasu do czasu, musi zostać wyczyszczona. Wiele osób jednak nie wie, że zmywarkę możemy wyczyścić środkami, które będą bezpieczne dla środowiska. Bez wątpienia każdy z was ma w domu produkty, które są do tego potrzebne. Sposób zaproponowany przeze mnie jest wbrew pozorom bardzo prosty i nie wymaga wiele wysiłku. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w tym zadaniu.
1
Brudna zmywwarka

Plamy w zmywarce.

Pierwszym krokiem jest usunięcie półki, dzięki czemu można zobaczyć, jakiego rodzaju plamy występują w twojej zmywarce. Na półce dolnej będzie łatwo, ale na górze... nie tak bardzo. Korzystając z latarki, będziesz w stanie zlokalizować plamy. Większość brudu będzie skupiona wokół spustu przy podłodze.

2
Zmywarka

Zdemontuj zmywarkę.

Na podłodze w zmywarce znajduje się główne ramię natryskowe. Najprawdopodobniej będzie ono przymocowane łatwymi do usunięcia śrubami z tworzywa sztucznego. Kiedy je odkręcisz i uniesiesz całość, zobaczysz ile brudu nagromadziło się w pobliżu odpływu.

3
Mycie zmywarki

Ocet i mydło.

Połącz ze sobą w misce kilka filiżanek octu i odrobiny mydła w płynie. Zamocz w roztworze szmatkę lub gąbkę, a następnie wymyj podłogę i ścianki zmywarki.

4
Mycie zmywarki 2

Oczyść akcesoria.

Następnie przejdź do wyczyszczenia wyciągniętego wcześniej z dna zmywarki, ramienia, upewniając się, że nic nie blokuje otworów. Czasami cząstki żywności mogą przejść przez filtr i zalegnąć w otworach, osłabiając ciśnienie w natrysku. Użyj tej samej mieszaniny, aby usunąć nagromadzony kamień lub plamy na akcesoriach. Regały będą prawdopodobnie mniej więcej czyste, ale nie zaszkodzi ich umyć.

5
Mycie zmywarki 3

Spłucz wodą.

Po zakończeniu szorowania, spłucz plamy za pomocą małej ilości wody, aby upewnić się, że wyczyściłaś je wszystkie. Jeśli udało ci się pozbyć wszystkich plam, ponownie podłącz wszystkie usunięte wcześniej elementy. Możesz zauważyć, że w dolnej części zmywarki znajduje się basen z cieczą. Jest to roztwór czyszczący i woda. Nie martw się odprowadzeniem go. Będziesz mogła się go pozbyć w następnym kroku.

6
Czyszczenie zmywarki sodą

Soda oczyszczona.

Najprostszym sposobem na odprowadzenie całej wody byłoby włączenie szybkiego cyklu mycia w zmywarce. Ale można też umieścić 1/4 szklanki sody oczyszczonej w dozowniku mydła. Soda połączy się z octem, i jeszcze lepiej wyczyści zmywarkę. Jednak musisz się upewnić, że w zmywarce nie ma już żadnych pozostałości. W tym celu nastaw ją na szybkie płukanie.

7
zmywarka od środka

Produkty do czyszczenia zmywarki.

Istnieje kilka produktów czyszczących, które są "specjalnie" przeznaczone do czyszczenia w zmywarce. Jednak są one dość kosztowne i nie zawsze skuteczne. Natomiast ocet nie jest dużym wydatkiem i działa naprawdę skutecznie. Możesz też wypróbować kwas cytrynowy lub sok z cytryny. Są to silnie żrące środki. W przypadku kwasu cytrynowego trzeba uważać, ponieważ w swojej czystej formie jest naprawdę niebezpieczny i w przypadku nieumiejętnego stosowania, jeśli dostanie się do oczu może spowodować ślepotę. Działanie soku z cytryny również nie jest przyjemne dla oczu, ale jego działanie jest znacznie łagodniejsze i wszelkie pieczenie i inne dolegliwości znikną po przemyciu oczu wodą.

Wszystkie wymienione środki są naturalne i nieszkodliwe dla zdrowia. Jeśli zdecydujesz się zakupić jakiś środek czyszczący w sklepie, upewnij się, że nie zawiera środków toksycznych. Oczywistym jest, że chcesz mieć czystą zmywarkę, ale nie musisz przy tym narażać się na szkodliwe działanie chemikaliów.

Przeczytaj teraz: Jak sprzątać mieszkanie?
 3/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ola - 2012-10-02
Wystarczy wlozyc do pojemnika na tabletki,tabletke zalac octem,nastawic na najwyzsza temperature,zmywarka sie sama wyczysci,dla zapachu sok z cytryny,nie trzeba nic szorowac
Sprzątając kuchnię zazwyczaj w jednej ręce trzymasz papierowy ręcznik, a w drugiej butelkę ze środkiem chemicznym. Ale...
Jak sprzątać kuchnię bez użycia chemii?
Sprzątając kuchnię zazwyczaj w jednej ręce trzymasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt