Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Palenie Tytoniu > Jak wyczyścić lufkę?

Jak wyczyścić lufkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Lufka (fajka, fifka, dzida) jest niewątpliwe bardzo ważnym elementem wyposażenia. Najczęściej wykonywana z cienkiego szkła, metalu, ceramiki lub tworzyw sztucznych zapobiega przyklejaniu się bibuły do wilgotnych warg. W okresie międzywojennym preferowano długie lufki osiągające ok. 30 cm długości. Obecnie na rynku istnieje bardzo duży wybór, ale najczęściej preferowane są tradycyjne szklane fifki. Poniżej przedstawiam wam instrukcje czyszczenia tegoż gadżetu.
1
Najpierw, zbierz wszystkie środki potrzebne do wyczyszczenia lufki, czyli alkohol salicylowy i sól morską. Są to główne składniki większości komercyjnych środków. Warto również mieć plastikowe torebeczki, trochę środków do czyszczenia fajek i waciki. Nie masz torebeczki? Użyj dowolnego uszczelnianego pojemnika, którego nie będzie ci szkoda zanieczyścić.
2
Obróć lufkę do góry nogami i przytrzymaj nad nią zapalniczkę przez około dziesięć sekund. Następnie użyj tępego ostrza, aby usunąć osad.
3
Wsyp trochę soli morskiej do lufki i umieść ją w torebeczce wypełnionej alkoholem salicylowym. Wpuść sól przez ustnik do lufki. W torebeczce powinno być wystarczająco dużo alkoholu, aby móc w pełni zanurzyć w nim lufkę, a nawet więcej. Alkohol rozluźni osad oblegający lufkę, podczas gdy sól doda siły tarcia i szorowania do roztworu czyszczącego.
4
Zamknij szczelnie torebeczkę i czyść lufkę, poprzez potrząsanie nią. Potrząsaj woreczkiem nad umywalką, bo może cieknąć. Zauważysz, że czysty roztwór zaczyna robić się całkowicie czarny. Oznacza to, że czyszczenie działa! Być może trzeba będzie powtórzyć ten proces więcej niż raz, aby otrzymać idealnie czystą lufkę. Ponadto, zapach może być dość silny, więc możesz otworzyć okno w kuchni.
5
Użyj środków do czyszczenia fajki i wacików do wykończenia pracy.
6
Dokładnie spłucz lufkę ciepłą wodą i w ten sposób czyszczenie lufki dobiegło końca. Po oczyszczeniu lufki dokładnie ją przepłucz. Nie chcesz palić pozostałości detergentów. Możesz też zakończyć czyszczenie poprzez zamoczenie lufki w occie i ponownie jej przepłukanie. Kiedy skończysz, pozostaw ją do wyschnięcia na kilka godzin lub wysusz suszarką do włosów.
Jak nikotyna wpływa na organizm?
Jak papierosy wpływają na organizm człowieka?
Jak zapobiegać kwaśnym deszczom?
Co dzieje się w twoim organizmie, gdy rzucisz palenie?
Przeczytaj teraz: Jak unikać pokus?
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

do nfz - 2017-03-27
To nie jest narkomania śmieciu
nfz - 2017-01-23
propagujecie narkomanię? przyjrzymy się.
lol - 2014-05-19
dziękuję za taki sposób, za dużo piepr*enia się z tym...
 
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt