Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Budowa i Przebudowa Domów > Kuchnie > Jak urządzić spiżarnię?
Jak urządzić spiżarnię?

Jak urządzić spiżarnię?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wiele osób marzy o domowej spiżarni, lecz większość z nich uważa, że to marzenie jest zarezerwowane wyłącznie dla właścicieli domów z dużym metrażem. Nic bardziej mylnego! Praktycznie w każdej kuchni można wygospodarować miejsce chociażby na małą spiżarnię. Jeśli nie wiesz jak urządzić domową spiżarnię- ten artykuł jest dla Ciebie!
2
Odpowiednie gospodarowanie powierzchni.

Na dole umieszczamy przetwory cięższe, które wymagają chłodnego otoczenia (warzywa, owoce). Unikamy jednak stawiania ich na podłodze - należy kłaść je na specjalnych podestach. Wyżej stawiamy słoiki lżejsze, konserwy, artykuły sypkie. Wysoko można zawiesić haczyki na których zawiesimy zioła, warkocze czosnku czy papryki.
Półki powinny mieć około 30 cm długości, jednak warto mieć kilka większych, aby odstawiać tam nieużywane garnki.
3
Higiena w spiżarni.

Podłogę należy wyłożyć płytkami ceramicznymi, ponieważ są one łatwe w czyszczeniu. Gdy nie lubisz płytek, to ściany pomaluj farbą lateksową, którą można zmyć w razie potrzeby. Podłoga drewniana powinna być zabezpieczona bejcą lub lakierem, aby posłużyła nam jak najdłużej. Dodatkowo spiżarnię trzeba wietrzyć co najmniej raz w tygodniu i sprawdzać, czy w sypkich produktach nie pojawiły się mole spożywcze.
Odpowiednia temperatura w spiżarni powinna wynosić 15 stopni Celsjusza. Aby zapewnić takie warunki, spiżarnia powinna być urządzona w północnej części domu. Jeśli nie masz takiej możliwości, to zadbaj, aby spiżarnia nie znajdowała się koło kaloryfera.
26 sposobów na przechowywanie żywności
Jak pomalować meble kuchenne?
Jak zachować świeżość sałaty?
Jak przechowywać grzyby?
Przeczytaj teraz: Przechowywanie ryb
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Cytryny są jednym z owoców, które dają najwięcej korzyści zdrowotnych. Są bogatym źródłem witaminy C, dzięki czemu...
Jak zachować świeżość cytryn przez cały miesiąc?
Cytryny są jednym z owoców, które dają najwięcej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt