Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak marynować mięso i drób?

Jak marynować mięso i drób?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.3/5 (250 ocen)
Oceń 
Marynowanie mięs ma długą, wieloletnią tradycję. Już od wieków wiadomo, że dzięki marynowaniu mięsa stają się bardziej aromatyczne, miękkie i soczyste. Jednak, aby uzyskać wspaniałe walory smakowe nie wystarczy tylko dobra marynata, ale także odpowiedni sposób przygotowania mięs.
Rzeczy, których potrzebujesz:
świeże mięso, folia spożywcza
1
Mięso przeznaczone do marynowania musi być zawsze świeże, szczególną uwagę zwróćcie na drób. Nie należy kupować mięsa zamrożonego. Po rozmrożeniu i podczas marynowania wydziela ono znaczne ilości soku.
2
Wybierajcie płaskie kawałki mięsa, wówczas marynata może dobrze wnikać we włókna.
3
Mięso i drób należy dokładnie opłukać zimną wodą i starannie osuszyć ręcznikiem papierowym lub ściereczką. Ułatwi to marynacie wnikanie do głębszych warstw. W przypadku kawałków drobiu ze skórą najlepiej nakłuć je widelcem lub szpikulcem do szaszłyków, aby mięso lepiej przeszło marynatą.
4
Mięso podczas procesu marynowania należy wstawić do lodówki. Cały kawałek powinien być pokryty marynatą, jeśli jednak tak nie jest, należy je co jakiś czas obracać. Dobrym sposobem jest użycie folii spożywczej – mięso można szczelnie owinąć i nawet niewielka ilość marynaty pozwala uzyskać dobre rezultaty.
5
Tak przygotowane mięso nadaje się do grillowania, smażenie, pieczenia lub duszenia. Marynatę należy odsączyć, usunąć zioła oraz przyprawy i przyrządzić mięso dalej według uznania.
Jak zrobić sos barbecue?
Jak przygotować marynatę do warzyw na grilla?
Jak wyczyścić grill?
Jak zrobić szaszłyki z kurczaka?
Ostrzeżenia
  • Szczególna uwagę należy zwrócić na produkty marynowane na słodko. Cukier ma skłonność do przypalania, dlatego nie należy zbyt silnie ich podgrzewać, najlepszym sposobem jest upieczenie w piekarniku.
Wskazówki
  • Większość mięs musi leżeć w marynacie ok. 24 godzin, aby nabrać odpowiedniego smaku. W przypadku drobiu wystarczy 5 – 12 godzin.
  • Marynata powinna nadawać mięsu szczególny smak, dlatego musi być zawsze mocno przyprawiona, zwłaszcza, gdy nie będzie spożywana razem z marynowanym w niej produktem.
 1.3/5 (250 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak sadzić magnolie?

Mięsa same w sobie są średnio smacznym produktem. Cała magia ich smaku zależy od poprawnego przygotowania i...
Jak zrobić marynatę do mięsa?
Mięsa same w sobie są średnio smacznym produktem. Cała...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub