Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie owoce są najzdrowsze?

Jakie owoce są najzdrowsze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy z nas lubi owoce. Jednak nie każdy wyrobił w sobie nawyk spożywania ich regularnie. Jest to bardzo zalecane, żeby utrzymać stan naszego zdrowia na dobrym poziomie. Już od dziecka powinniśmy być przyzwyczajani do jedzenia zarówno owoców jak i warzyw. Jednakże jako dzieci mogliśmy być przymuszani do ich jedzenia a w skutek czego urosła w nas niechęć do jedzenia owoców czy warzyw. Warto jednak pokonać tego typu niechęć, ponieważ owoce są bardzo wartościowym „prezentem” od Matki Ziemi. Zawierają one wiele witamin oraz substancji odżywczych, które są niezbędne do codziennego funkcjonowania. W tym artykule znajdziesz informacje o najzdrowszych owocach, które powinniśmy włączyć do naszej diety.
1
Zacznijmy od można powiedzieć naszej dumy narodowej czyli jabłek. W Polsce jest bardzo dużo gatunków jabłek w porównaniu z innymi krajami. W języku angielskim istnieje przysłowie, które potwierdza zdrowotny wpływ jabłek na organizm człowieka , a mianowicie: „An apple a day keeps the doctor away” czyli w wolnym tłumaczeniu „Jedno jabłko dziennie uchroni cię od wizyty u doktora”. Jabłka zawierają witaminę A, C, P, magnez, potas, żelazo oraz spore ilości błonnika. Unikalne połączenie witaminy C, P oraz magnezu zapobiegają miażdżycy. Obecność błonnika pomaga w regulowaniu przemiany materii. Regularnie jedzenie jabłek obniża poziom złego cholesterolu. Najlepiej spożywać je na surowo.
2
Kolejnym owocem, na które warto zwrócić uwagę jest awokado. Większość z was może być zaskoczona, że awokado to owoc. Awokado przeważnie kojarzone jest z warzywami. Jednakże jest to błędne skojarzenie. Awokado zawiera witaminy: B6, B9, C, K oraz E. Dodatkowo awokado zawiera magnez, wapń, fosfor oraz potas. Często owoc awokado jest polecany osobom cierpiącym na depresję czy też przemęczenie. Dzięki witaminie B oraz E łagodzi stres oraz stany depresyjne. Owoc ten jest również traktowany jako afrodyzjak, żeby wzmacniać popęd seksualny.
Jak zrobić oczyszczający sok z marchewki?
Jak prowadzić zdrowy tryb życia?
Jak polubić warzywa?
Na czym polega dieta DASH?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak gotować zdrowo?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Beata Zeszko
  • Maciej Strzelecki
  • Jan Jaroszynski
  • Justyna Sawa
  • Monika Długołencka
  • Henryk Doszko
  • Krzysztof Bajon
  • Dominika Czyż
  • Maria Machaj
  • Maria Lorek
  • Iwona Skrzypon
  • Pau Line
pasożyt