Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie owoce są najzdrowsze?

Jakie owoce są najzdrowsze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Każdy z nas lubi owoce. Jednak nie każdy wyrobił w sobie nawyk spożywania ich regularnie. Jest to bardzo zalecane, żeby utrzymać stan naszego zdrowia na dobrym poziomie. Już od dziecka powinniśmy być przyzwyczajani do jedzenia zarówno owoców jak i warzyw. Jednakże jako dzieci mogliśmy być przymuszani do ich jedzenia a w skutek czego urosła w nas niechęć do jedzenia owoców czy warzyw. Warto jednak pokonać tego typu niechęć, ponieważ owoce są bardzo wartościowym „prezentem” od Matki Ziemi. Zawierają one wiele witamin oraz substancji odżywczych, które są niezbędne do codziennego funkcjonowania. W tym artykule znajdziesz informacje o najzdrowszych owocach, które powinniśmy włączyć do naszej diety.
1
Zacznijmy od można powiedzieć naszej dumy narodowej czyli jabłek. W Polsce jest bardzo dużo gatunków jabłek w porównaniu z innymi krajami. W języku angielskim istnieje przysłowie, które potwierdza zdrowotny wpływ jabłek na organizm człowieka , a mianowicie: „An apple a day keeps the doctor away” czyli w wolnym tłumaczeniu „Jedno jabłko dziennie uchroni cię od wizyty u doktora”. Jabłka zawierają witaminę A, C, P, magnez, potas, żelazo oraz spore ilości błonnika. Unikalne połączenie witaminy C, P oraz magnezu zapobiegają miażdżycy. Obecność błonnika pomaga w regulowaniu przemiany materii. Regularnie jedzenie jabłek obniża poziom złego cholesterolu. Najlepiej spożywać je na surowo.
2
Kolejnym owocem, na które warto zwrócić uwagę jest awokado. Większość z was może być zaskoczona, że awokado to owoc. Awokado przeważnie kojarzone jest z warzywami. Jednakże jest to błędne skojarzenie. Awokado zawiera witaminy: B6, B9, C, K oraz E. Dodatkowo awokado zawiera magnez, wapń, fosfor oraz potas. Często owoc awokado jest polecany osobom cierpiącym na depresję czy też przemęczenie. Dzięki witaminie B oraz E łagodzi stres oraz stany depresyjne. Owoc ten jest również traktowany jako afrodyzjak, żeby wzmacniać popęd seksualny.
Co jeść, żeby mieć zdrowe oczy?
Jak jeść zdrowo i tanio?
Jak polubić warzywa?
Jak czytać etykiety spożywcze?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak gotować zdrowo?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Katarzyna Skierkowska
  • Anna Katarzyna Perekitko
  • Iwona Szczerepa
  • Renata Ryczek
  • Anna Pustelny
  • Zbigniew Beton
  • Monika Mickiewicz
  • Nina Tanska
  • Grażyna Woźniak
  • Marian Matyja
  • Izolda Izolda
  • Maciej Lisowski
  • Danuta Mazurkiewicz
  • Maria Wyszyńska
  • Ryszard Chromik
  • Awe Wiki
  • Aneta Budziszewska
  • Tomasz Ratkowski
  • Halina Dwojak
  • Paweł Rozmus
  • Lauren McClose
  • Wladyslaw Remiasz
  • Elżbieta Reszotnik
  • Mieczysław Wiszniewski
  • Zdzisław Sztrom
  • Joanna Budasz
  • Jan Majchrzyk
  • Franciszek Błaszczyński
pasożyt