Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie owoce są najzdrowsze?

Jakie owoce są najzdrowsze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy z nas lubi owoce. Jednak nie każdy wyrobił w sobie nawyk spożywania ich regularnie. Jest to bardzo zalecane, żeby utrzymać stan naszego zdrowia na dobrym poziomie. Już od dziecka powinniśmy być przyzwyczajani do jedzenia zarówno owoców jak i warzyw. Jednakże jako dzieci mogliśmy być przymuszani do ich jedzenia a w skutek czego urosła w nas niechęć do jedzenia owoców czy warzyw. Warto jednak pokonać tego typu niechęć, ponieważ owoce są bardzo wartościowym „prezentem” od Matki Ziemi. Zawierają one wiele witamin oraz substancji odżywczych, które są niezbędne do codziennego funkcjonowania. W tym artykule znajdziesz informacje o najzdrowszych owocach, które powinniśmy włączyć do naszej diety.
1
Zacznijmy od można powiedzieć naszej dumy narodowej czyli jabłek. W Polsce jest bardzo dużo gatunków jabłek w porównaniu z innymi krajami. W języku angielskim istnieje przysłowie, które potwierdza zdrowotny wpływ jabłek na organizm człowieka , a mianowicie: „An apple a day keeps the doctor away” czyli w wolnym tłumaczeniu „Jedno jabłko dziennie uchroni cię od wizyty u doktora”. Jabłka zawierają witaminę A, C, P, magnez, potas, żelazo oraz spore ilości błonnika. Unikalne połączenie witaminy C, P oraz magnezu zapobiegają miażdżycy. Obecność błonnika pomaga w regulowaniu przemiany materii. Regularnie jedzenie jabłek obniża poziom złego cholesterolu. Najlepiej spożywać je na surowo.
2
Kolejnym owocem, na które warto zwrócić uwagę jest awokado. Większość z was może być zaskoczona, że awokado to owoc. Awokado przeważnie kojarzone jest z warzywami. Jednakże jest to błędne skojarzenie. Awokado zawiera witaminy: B6, B9, C, K oraz E. Dodatkowo awokado zawiera magnez, wapń, fosfor oraz potas. Często owoc awokado jest polecany osobom cierpiącym na depresję czy też przemęczenie. Dzięki witaminie B oraz E łagodzi stres oraz stany depresyjne. Owoc ten jest również traktowany jako afrodyzjak, żeby wzmacniać popęd seksualny.
5 powodów, dla których lepiej unikać serków topionych
Woda z cytryną – właściwości.
Co jeść żeby przyspieszyć metabolizm?
Jakie owoce i warzywa jeść, aby być zdrowym?
3
Kolejnym owocem, który powinien znaleźć się w naszej diecie jest banan. Jedzą go często sportowcy, żeby szybko pozyskać energię do wysiłku fizycznego. Zawiera on cukry proste, dzięki którym mamy więcej energii. Oprócz tego w bananie można znaleźć witaminę C oraz witaminy z grupy B (min. B6, B1, B2). Co ciekawe banan podany z mlekiem jako koktajl może służyć jako środek uspokajający. Dzięki niemu w organizmie uwalnia się serotonina czyli hormon szczęścia.
4
Warto zwrócić uwagę również na owoce leśne, min. czarne jagody, jeżyny, maliny. Zawierają one witaminy: A, B1 oraz C. Pełnią również funkcję przeciwutleniaczy, które spowalniają proces starzenia się. Jagody wzmacniają również naczynia krwionośne. Jagody mają zbawienne działanie na wzrok dzięki witaminie A. Jagody leczą również biegunkę oraz mają działanie antynowotworowe.
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli bezustannie borykasz się z nadwagą i nie jesteś zadowolona ze swojego wyglądu powinnaś zastanowić się nad...
Jak przejść na dietę środziemnomorską?
Jeśli bezustannie borykasz się z nadwagą i nie jesteś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt