Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Zarządzanie Majątkiem > Budżet Domowy > Jak gospodarować domowym budżetem?
Jak gospodarować domowym budżetem?

Jak gospodarować domowym budżetem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Często mamy problemy z właściwym rozplanowaniem naszego budżetu domowego. Ciągle pracujemy, pieniądze szybko wpływają na nasze konto, a jeszcze szybciej z niego znikają. Nie potrafimy oszczędzić na małe przyjemności czy na wymarzone wakacje. Dlaczego? W końcu, jeśli mamy stały dochód przecież możemy odkładać pewną kwotę miesięcznie właśnie na przyjemności lub podróżowanie. Zapewne powyższe stwierdzenie wielu osobom może wydawać się niemożliwe, gdyż wychodzimy z założenia, że rozsądnie wydajemy pieniądze i wyłącznie na rzeczy niezbędne (potrzebne do normalnego funkcjonowania na co dzień). Tymczasem analizując dokładnie budżet, możemy zauważyć, że jest wiele bezsensownych wydatków w naszym życiu (jesteśmy się ich wyrzec). W jaki sposób powinniśmy właściwie rozplanować nasz budżet?
1
Na samym początku powinniśmy wypisać sobie szczegółowo wszystkie nasze dochody (uwzględnijmy nasze pensje, premie, zasiłek, pieniądze z umów zlecenie itp.). Możemy ewentualnie również postarać się policzyć nasze dochody z pół roku czy z całego roku (pozwoli nam to zobrazować ogólny dochód i łatwiej rozplanować budżet; możemy obliczyć średnią miesięczną, dzieląc nasz dochód roczny na dwanaście miesięcy).
2
Następnie powinniśmy postarać się policzyć nasze wszystkie wydatki, od których nie jesteśmy w stanie uciec, czyli opłaty za czynsz, wszystkie rachunki za prąd, gaz, wodę, ogrzewanie lub rachunki za kupno drzewa/miału/groszku/węgla (jeśli mieszkamy w domku jednorodzinnym), opłaty za telefon oraz Internet itp.
3
Kolejno wypiszmy wszystkie wydatki, uwzględniając wydawane pieniądze na: jedzenie, środki czystości, kosmetyki, książki, gazety lub czasopisma, wizyty w kinie lub na kręglach itp. Właściwie chcąc rozplanować odpowiednio budżet powinniśmy założyć sobie tabelkę w Microsoft Office Excel dla ułatwienia zapisywania danych (dochodów oraz wydatków) lub po prostu zróbmy to w zwykłym zeszycie. Warto zacząć zachowywać wszystkie rachunki oraz paragony, ponieważ wówczas będziemy mogli odpowiednio śledzić swój budżet. Wspomniane zapisywanie dochodów i wydatków pozwoli nam właściwie zobrazować nasze zasoby. Analizując wydatki, będziemy mogli zaplanować rozsądne oszczędzanie. Z czasem nauczymy się odpowiedniego zarządzania budżetem.
Jak ograniczyć wydatki?
Jak jeść tanio?
Jak umiejętnie zarządzać budżetem domowym?
Jak oszczędzać na codziennych zakupach?
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

apaw_paw - 2015-03-03
proponuję co miesiąc odłożyć małą kwotkę i zainwestować na aplikacji mforex.pl w waluty, można nieźle zarobić - nawet do 40%, warto najpierw poczytać troszkę, doszkolić się z inwestowania na forexie, nauczyć się czytać wykresy i mieć trochę "nosa"
Po każdej wizycie w supermarkecie Twoje konto zostaje ogołocone o paręset złotych. A przecież prawie nic nie...
Jak oszczędnie robić zakupy?
Po każdej wizycie w supermarkecie Twoje konto zostaje ogołocone o paręset złotych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Szyszka
  • Olga Kosiec
  • Halina Otto
  • Jacek Zarzycki
  • Anna Blacha
  • Jerzy Krystkowiak
  • Edward Gruszka
  • Bożena Szymczak
  • Iwona Łatwińska
  • Rafal Domino
  • Lidia Dziwak
pasożyt