Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Produkty Mleczne > Jak układać żywność w lodówce?

Jak układać żywność w lodówce?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (7 ocen)
Oceń 
 1 z 7 
Czasami zdarza się, że żywność trzymana w lodówce bardzo szybko traci swój smak i trwałość. Warzywa zaczynają nam więdnąć i psuć się, mięso szybko przestaje być świeże... Dlaczego się tak dzieje? Określone produkty żywnościowe powinny być trzymane w odpowiednim miejscu, inaczej jedzenie może szybko się psuć. W jaki sposób powinniśmy przechowywać żywność w lodówce?
 3.1/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Kaja - 2013-08-13
do Radek: zauważ, że aby schłodzone butelki, puszki i inne rzeczy trzymały zimno w lodówce to muszą one wcześniej zostać schłodzone. O ile nie schłodzisz ich na balkonie w zimie po czym nie włożysz zimnych do lodówki, to lodówka będzie musiała sama je schłodzić, zatem zużyć więcej energii. Później oczywiście zimno oddaje swoją temperaturę otoczeniu, ale wcześniej ją zabrało - zatem nic za darmo.

Możliwe, że ten pan ma trochę racji, ale zapychanie lodówki różnymi przedmiotami na siłę nie ma zupełnie sensu. Wiem to z własnej autopsji, gdyż za każdym razem gdy mam za dużo słoików przy tylnej ścianie to osiada na nich szron po czym obrastają one lodem.
Radek - 2013-08-13
Do Kaji

Widocznie dla p. Michała Szafrańskiego "Jak oszczędzać pieniądze" (jak ograniczyć koszt użytkowania lodówki), to nie jest tak logiczne, skoro pisze on autorytatywnie, co poniżej cytuję:

"Wypełniaj wnętrze lodówki! – w połowie pusta lodówka potrzebuje więcej energii elektrycznej niż pełna. Pamiętasz jeden z powyższych punktów dotyczących chłodzenia powietrza?. Jeśli lodówka i zamrażarka są puste, to gorzej trzymają chłód i szybciej ogrzewają się przy otwieraniu. Dlatego duże znaczenie ma wypełnienie lodówki i to nawet tymi rzeczami, które niekoniecznie musisz chłodzić, a które dobrze będą trzymały zimno mając jednocześnie dużą kubaturę. Do wypełniania lodówki doskonale nadają się butelki wypełnione wodą, soki w kartonach, słoiki i konserwy. W przypadku, gdy zakupisz żywność, którą musisz schować do lodówki, możesz łatwo i szybko wyciągnąć takie “wypełniacze” pustej przestrzeni. RWE ocenia potencjał oszczędnościowy tej metody na około 50 kWh rocznie = 30 zł."
Kaja - 2013-08-12
do Radek: im więcej produktów w lodówce tym więcej zużywa ona energii na ich schłodzenie. Poza tym jeśli w lodówce jest zbyt dużo pożywienia, puszek i innych produktów i nie ma pomiędzy nimi wystarczająco dużo przestrzeni to dochodzi do zaburzenia cyrkulacji - zimne powietrze nie dochodzi wszędzie, zatem nie chłodzi tak jak powinno niektórych produktów. Jeśli produktów jest za dużo to również może wzrosnąć temperatura w niektórych częściach lodówki. W innych częściach zaś zimno będzie się akumulowało tworząc warstwę szronu przez co lodówka nie będzie pracowała wydajnie tak jak powinna. - chyba jest to logiczne, prawda?
Radek - 2013-08-12
W artykule jest informacja, by w lodówce nie było za dużo produktów. Tymczasem wśród innych rad dot. użytkowania chłodziarki możemy przeczytać, że lodówka powinna być maksymalnie obciążona choćby tylko puszkamim, ponieważ wówczas zużywa mniej energii i zachowa dłużej sprawność. Te rady się wykluczają wzajemnie. Można mieć mętlik w głowie. Kto wobec tego zna się na eksploatacji chłodziarki, a kto pisze głupoty???
Jak często musisz robić duże zakupy? Codziennie, raz w tygodniu, a może rzadziej? Znając kilka podstawowych zasad,...
Jak prawidłowo przechowywać żywność?
Jak często musisz robić duże zakupy? Codziennie, raz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub