Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Wirusowe > Jak rozpoznać półpasiec?

Jak rozpoznać półpasiec?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (28 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Półpasiec to ostra choroba wirusowa, która jest wywoływana przez ten sam wirus, który wywołuje ospę wietrzną. Jego konsekwencje mogą być dość przykre. Półpasiec atakuje przeważnie osoby dorosłe, które przeszły ospę wietrzną. Wraz z wiekiem prawdopodobieństwo zachorowania na tę chorobę rośnie. Wirus ospy może być w stanie utajonym w organizmie człowieka przez kilka/kilkanaście lat. Dopiero po tym czasie może reaktywować się wywołując półpaśca. Warto dodać, że czynników, które wywołują półpaśca może być wiele, jednakże do tej pory nie zostały one jednoznacznie określone. Mogą one się objawić, np. po szczepieniu, w okresach stresów czy też w trakcie chorób nowotworowych. Półpasiec to dość tajemnicza choroba. W związku z tym w tym artykule znajdziesz informacje na temat tej choroby oraz różnego rodzaju wskazówki.
 3/5 (28 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Grayna - 2015-05-11
Zdiagnozowano półpaśca prawej strony twarzy. Krost mało za to duże opuchnięcie i kolor całego policzka mocno czerwony. Bolesne kłucia w czaszce.Wchodzę w 4-ty dzień biorę lek antywirusowy.Czy ktoś miał podobnie?
rrr - 2015-02-16
stek bzdur, zacznijmy od tego że półpasiec to potoczna nazwa atopowego zapalenia skóry, które nie jest chorobą wirusową. jak można pisać takie brednie !
fidoz - 2015-02-16
Chciałbym się podzielić moim doświadczeniem z tą chorobą. Otżz złapałem ten wirus nawet nie wiem gdzie ,ale rezultat był porażający. Najpierw lekko swędziało ,piekło i zacząłem wygniatać krostki z wodą które powstały. Efektem było rozniesienie po lewej górnej części ciała wysypki ,bólu pieczenia ,swędzenia na szyję i głowę. Do lekarza poszedłem po tym jak moja mama rozpoznała wirusa i udałem sią do Dermatologa. Jak się okazało nastąpił u mnie paraliż oka ,ust i ogólnie twarzy. Kapnałem sie po tym jak nie mogłem przy goleniu zagwizdać i zobaczyłem ,że oko się nie domyka. Skierowanie do szpitala silny antybiotyk,rehabilitacja!!!! Minęło ok 10 lat od tej choroby ale w dalszym ciągu odczuwam dolegliwości po lewej stronie szyi w postaci drętwienia i lekkiego bólu. Naprawde proszę nie lekceważyć tej choroby. Po mnie we firmie zachorowało 8 osób a reszta musiała być szczepiona na ospę. Chorowałem 2,5 miesiaca.
underdog - 2015-02-16
Autor pominął albo nie doczytałem: - Półpaśćca wywołuje wirus ospy wietrznej - można na niego zachorować tylko raz (chyba, że organizm jest wyniszczony np. przez AIDS), dlaczego półpasiec ? - bo atakuje tylko jedną stronę (prawą lub lewą) ciała.
Miałem półpaśćca w wieku 17 lat - nie zapomnę do końca życia. Kto to przeżył ten wie
opzdrowienia
############# - 2015-02-16
dziadowska choroba... miałem ją na twarzy prawa strona.. do tego gorączka 38stopni a wyglądałem jakby ktoś mnie kwasem oblał. Na szczęście nie mam żadnych śladów po chorobie..
Mila - 2015-02-16
Ja miałam te krostki na czole. Było ich mało dosyć w porównaniu z tym, co jest na zdjęciach. zaczyna się od bólu nerwu trójdzielnego. myślałam, że nerw sobie przeziębiłam a potem się okazało co to było... lekarz się na początku nawet nie poznał :(
ttt - 2015-02-16
TĘ chorobę,nie tą
fsdfsdfs - 2015-02-16
Czyli co? Uwierzyć korporacyjnym, sprzedajnym dziennikarzom i się szczepić? :)
Brakuje dopiski: sponsorowane przez Merck i GlaxoSmithKleine :D
mlm - 2015-02-16
Chyba nie przeszły, bo na półpasiec dość regularnie chorują moje ciocie i żadna z nich ospy wietrznej nie miała..
ttt - 2015-02-16
TĘ chorobę
ttt - 2015-02-16
TĘ chorobę
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Longina Kulak
  • Mirosława Tymanowska-Mozol
  • Kar Szczepanik
  • Ewelina Galik
  • Ola Gąsior
  • Marzena Jankiewicz
  • Natalia Gąsowska
  • Maria Romanowska
  • Stanisław Kowalski
  • Milena Gzik
pasożyt