Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Kwiaty > Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?

Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Bardzo często podczas wiosny lub lata ścinamy kwiaty z naszych ogródków do domu lub zakupujemy bukiety w kwiaciarniach. Rośliny poprawiają samopoczucie, roznoszą po pokojach przyjemny zapach oraz ozdabiają nasz domek. Dlatego chcielibyśmy zachować świeżość kwiatów jak najdłużej. W jaki sposób możemy przedłużyć trwałość roślin w wazonie? Odpowiadam poniżej.
1
Na początku ścinanie – mianowicie wspomnianą czynność najlepiej wykonać podczas godzin popołudniowych, ponieważ wtedy górna część roślin jest szczególnie bogata w węglowodany (pozwoli to na zachowanie dłużej trwałości kwiatów). Nie wolno ścinać kwiatów w deszcz i w południe, gdyż zwłaszcza wtedy rośliny najbardziej parują. W związku z tym po ścięciu mogą bardzo szybko zwiędnąć. Również należy mieć na uwadze rozwój roślin podczas ścinania. Oznacza to, że przykładowo róże czy pionie powinniśmy ścinać gdy są jeszcze w pąkach. Natomiast nagietki, kosmosy czy astry, kiedy są już w pełni rozwinięte.
2
Następnie należy sprawdzić czy dane kwiaty mogą być ze sobą w jednym wazonie (przykładowo narcyzy wydzielają sok, który powoduje więdnięcie tulipanów. Nie można także łączyć groszku pachnącego z innym kwiatami, gdyż również powoduje to więdnięcie innych roślin. Kolejno nie można łączyć konwalii z fiołkami oraz łubinu z lwią paszczą.).
Jak zrobić bukiet z hortensji?
Jak przedłużyć żywotność ciętych kwiatów?
50 niebanalnych bukietów bez kwiatów
Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
 2.5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karolina Kaminska
  • Anna Niedośpiał
  • Monika Kulbat
  • Marzena Domeredzka
  • Dosia Nowińska
  • Barbara Hrabal
  • Krzysztof Torz
  • Laura Barkowska
  • Katarzyna Brzózka
  • Marzena Grzegorz Nocon
  • Waldek Seta
  • Lilianna Laszczewska
pasożyt