Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Kwiaty > Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?

Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Bardzo często podczas wiosny lub lata ścinamy kwiaty z naszych ogródków do domu lub zakupujemy bukiety w kwiaciarniach. Rośliny poprawiają samopoczucie, roznoszą po pokojach przyjemny zapach oraz ozdabiają nasz domek. Dlatego chcielibyśmy zachować świeżość kwiatów jak najdłużej. W jaki sposób możemy przedłużyć trwałość roślin w wazonie? Odpowiadam poniżej.
1
Na początku ścinanie – mianowicie wspomnianą czynność najlepiej wykonać podczas godzin popołudniowych, ponieważ wtedy górna część roślin jest szczególnie bogata w węglowodany (pozwoli to na zachowanie dłużej trwałości kwiatów). Nie wolno ścinać kwiatów w deszcz i w południe, gdyż zwłaszcza wtedy rośliny najbardziej parują. W związku z tym po ścięciu mogą bardzo szybko zwiędnąć. Również należy mieć na uwadze rozwój roślin podczas ścinania. Oznacza to, że przykładowo róże czy pionie powinniśmy ścinać gdy są jeszcze w pąkach. Natomiast nagietki, kosmosy czy astry, kiedy są już w pełni rozwinięte.
2
Następnie należy sprawdzić czy dane kwiaty mogą być ze sobą w jednym wazonie (przykładowo narcyzy wydzielają sok, który powoduje więdnięcie tulipanów. Nie można także łączyć groszku pachnącego z innym kwiatami, gdyż również powoduje to więdnięcie innych roślin. Kolejno nie można łączyć konwalii z fiołkami oraz łubinu z lwią paszczą.).
Jak zrobić wzór kwiatowy na paznokciach?
Jak przechowywać kwiaty cięte?
Jak podlewać kwiaty doniczkowe?
Jak zrobić wieszak na kwiaty?
3
Kolejno powinniśmy zadać o odpowiednie naczynie z wodą. Wazon po każdym użyciu powinien być dokładnie wyczyszczony, ponieważ na wszelkich przebarwieniach i osadach gromadzą się liczne bakterie wywołujące rozkład roślin. Warto wiedzieć, że woda w naczyniach metalowych na dłużej pozostaje świeża i czysta. Pamiętajmy, żeby umieścić kwiaty w wodzie pozbawionej chloru (aby pozbyć się chloru wystarczy pozostawić wodę w otwartym naczyniu, a chlor sam ulotni się z wody). Woda powinna mieć temperaturę pokojową. Pamiętajmy, że większość gatunków wymaga codziennej wymiany wody w wazonie oraz że rośliny preferują raczej większą ilość wody. Ewentualnie możemy dodać do wody substancje, które mają przedłużyć trwałość kwiatów na przykład: azotan srebra, retardanty wzrostu, azotan wapniowy, ałun, chlorek potasowy, boraks.
4
Zanim wstawimy kwiaty do wody należy odpowiednio je podciąć – mianowicie wyrównujemy długość roślin i ścinamy je pod ukos pod wodą (wówczas do łodygi nie dostanie się powietrze, które blokuje pobieranie wody przez kwiat), gdyż wtedy jest większa powierzchnia pobierania wody. Następnie usuwamy dolne liście z łodygi, żeby nie gniły w wazonie.
 2.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem nie tylko sympatii, ale także szacunku dla płci pięknej....
Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt