Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Kwiaty > Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?

Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Bardzo często podczas wiosny lub lata ścinamy kwiaty z naszych ogródków do domu lub zakupujemy bukiety w kwiaciarniach. Rośliny poprawiają samopoczucie, roznoszą po pokojach przyjemny zapach oraz ozdabiają nasz domek. Dlatego chcielibyśmy zachować świeżość kwiatów jak najdłużej. W jaki sposób możemy przedłużyć trwałość roślin w wazonie? Odpowiadam poniżej.
1
Na początku ścinanie – mianowicie wspomnianą czynność najlepiej wykonać podczas godzin popołudniowych, ponieważ wtedy górna część roślin jest szczególnie bogata w węglowodany (pozwoli to na zachowanie dłużej trwałości kwiatów). Nie wolno ścinać kwiatów w deszcz i w południe, gdyż zwłaszcza wtedy rośliny najbardziej parują. W związku z tym po ścięciu mogą bardzo szybko zwiędnąć. Również należy mieć na uwadze rozwój roślin podczas ścinania. Oznacza to, że przykładowo róże czy pionie powinniśmy ścinać gdy są jeszcze w pąkach. Natomiast nagietki, kosmosy czy astry, kiedy są już w pełni rozwinięte.
2
Następnie należy sprawdzić czy dane kwiaty mogą być ze sobą w jednym wazonie (przykładowo narcyzy wydzielają sok, który powoduje więdnięcie tulipanów. Nie można także łączyć groszku pachnącego z innym kwiatami, gdyż również powoduje to więdnięcie innych roślin. Kolejno nie można łączyć konwalii z fiołkami oraz łubinu z lwią paszczą.).
Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
Jak zrobić wieszak na kwiaty?
Jak przechowywać kwiaty cięte?
Jak zrobić bukiet z hortensji?
3
Kolejno powinniśmy zadać o odpowiednie naczynie z wodą. Wazon po każdym użyciu powinien być dokładnie wyczyszczony, ponieważ na wszelkich przebarwieniach i osadach gromadzą się liczne bakterie wywołujące rozkład roślin. Warto wiedzieć, że woda w naczyniach metalowych na dłużej pozostaje świeża i czysta. Pamiętajmy, żeby umieścić kwiaty w wodzie pozbawionej chloru (aby pozbyć się chloru wystarczy pozostawić wodę w otwartym naczyniu, a chlor sam ulotni się z wody). Woda powinna mieć temperaturę pokojową. Pamiętajmy, że większość gatunków wymaga codziennej wymiany wody w wazonie oraz że rośliny preferują raczej większą ilość wody. Ewentualnie możemy dodać do wody substancje, które mają przedłużyć trwałość kwiatów na przykład: azotan srebra, retardanty wzrostu, azotan wapniowy, ałun, chlorek potasowy, boraks.
4
Zanim wstawimy kwiaty do wody należy odpowiednio je podciąć – mianowicie wyrównujemy długość roślin i ścinamy je pod ukos pod wodą (wówczas do łodygi nie dostanie się powietrze, które blokuje pobieranie wody przez kwiat), gdyż wtedy jest większa powierzchnia pobierania wody. Następnie usuwamy dolne liście z łodygi, żeby nie gniły w wazonie.
 2.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jedna z piękniejszych ozdób naszego mieszkania, jesienią zimą jest niestety bardzo kosztowna. Co robić, żeby kwiaty w...
Jak pielęgnować kwiaty w wazonie?
Jedna z piękniejszych ozdób naszego mieszkania, jesienią...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt