Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Wirusowe > Jak leczyć półpasiec?
Jak leczyć półpasiec?

Jak leczyć półpasiec?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Półpasiec jest bardzo bolesną chorobą zakaźną i atakuje głównie dorosłych. Choroba ta dawniej kojarzona była z brudem i ubóstwem, teraz jednak wiemy już, że nie ma zbyt wiele w tym wspólnego. Chory niestety jest wyłączony z życia na dłuższy okres, z kilku względów. Głównie dlatego, że półpasiec jest schorzeniem zaraźliwym, ale też jest niezwykle bolesny i im większą powierzchnię ciała zaatakuje tym trudniej jest choremu zrobić cokolwiek.
1

Skąd ta choroba?

Wywołuje go dokładnie ten sam wirus, który odpowiedzialny jest za ospę wietrzną. U osób które przechodziły tę dziecięcą chorobę, wirus może pozostawać w uśpieniu w komórkach nerwów rdzeniowych i uaktywnia się w momencie gdy organizm jest osłabiony np. w wyniku zwykłego przeziębienia.

2

Objawy

Pierwszymi objawami są typowe dla wielu popularnych chorób: podwyższona temperatura, ból gardła, ogólne rozbicie, mrowienie i ból ciała. Po kilku dniach możemy zaobserwować na ciele czerwone plamy, które często mylone są z uczuleniem. Zaatakowane miejsca pokrywają się później dużą ilością niewielkich pęcherzyków wypełnionych płynem surowiczym, okolice te stają się bardzo wrażliwe, bolesne i swędzące. Najczęściej zmiany występują na korpusie, obejmując tors, brzuch, plecy i boki, a czasem rozlewają się też na twarz.

3

Po pierwsz - nie drap i nie wyciskaj!

Należy się jednak powstrzymać od drapania lub wyciskania płynu z pęcherzyków.

Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?
Domowe sposoby na ból zęba
Jak rozpoznać anginę?
Jak leczyć ganglion?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że mając półpasiec nawet jeśli jest to niewielki wykwit, nie powinieneś wychodzić z domu np. do pracy, ponieważ z pewnością zarazisz innych!
4

Działania przeciwbólowe i przeciwzapalne

Można przynieść sobie ulgę smarując pęcherzyki pastą z dwóch tabletek aspiryny zmieszanej z dwoma łyżkami spirytusu, znieczuli to nieco zakończenia nerwowe. Zmiany można przemywać również naparami z nagietka i melisy, co działa przeciwzapalnie.

5

Dostęp do świeżego powietrza

Należy też dbać o czystość zmienionego chorobowo miejsca i najlepiej jak najczęściej je odkrywać, ponieważ dostęp świeżego powietrza przyspieszy proces gojenia.

6

Wizyta u lekarza

Jeśli podejrzewamy u siebie wystąpienie półpaśca należy udać się do lekarza, który poprowadzi chorobę i obejmie nas obserwacją. Może zapisać nam leki uśmierzające ból, a także środki przeciwwirusowe, antybiotyki lub kortykosteroidy, a w wyjątkowych wypadkach także trójcykliczne leki przeciwdepresyjne. Dodatkowo leczenie możemy wspomóc poprzez przyjmowanie witaminy E, unikanie niektórych produktów takich jak czekolada, orzechy, płatki zbożowe i inne bogate w aminokwas arginine.

Ostrzeżenia
Przeczytaj teraz: Jak rozpoznać półpasiec?
 3.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kcin - 2016-02-29
Nie rozumiem, półpasiec to chyba wirus opryszczki, który wykwita na wardze i mieszka w nerwach w pobliżu wykwitu. Problem w tym, że ten wirus nie ma nic wspólnego z wirusem ospy wietrznej, na którą choruje się najwyżej raz w życiu.
Czyżby poziom piszącego artykuł sięgnął dna?
Zainteresowanych odsyłam do Wikipedii i ostrzegam przed bredniami publikowanymi w internecie; sporo tego.
Zajady to pękanie skóry w kącikach warg. Powodem powstawania zajadów jest infekcja bakteryjna lub grzybicza....
Domowe sposoby na zajady
Zajady to pękanie skóry w kącikach warg. Powodem powstawania zajadów jest infekcja...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt