Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak stosować leki do nosa?

Jak stosować leki do nosa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W przypadku kataru, zapalenia zatok przynosowych i innych chorób objawiających się stanem zapalnym nosa, sięgamy po leki, które następnie aplikujemy do dziurek nosowych. Odpowiednia aplikacja jest niezmiernie ważna, aby jak największa ilość leku trafiła do środkowego przewodu nosowego oraz na małżowinę nosową, gdzie wchłania się najlepiej. Należy uważać także, aby nadmiar lekarstwa nie spłynął do żołądka, gdyż można doprowadzić w ten sposób do zatrucia.
1
Leki mogą występować w wielu postaciach: sprayu, maści, kropli lub żelu.

Przed aplikacją leku należy dokładnie wyczyścić nos, aby lekarstwo mogło się swobodnie „rozejść”.
2
Wydaje się, że najwygodniejszą pozycją, jest pozycja, gdy chory leży płasko na plecach i odchyla głowę lekko w tył. Można też leżeć na boku i utrzymywać głowę skierowaną twarzą w kierunku barku znajdującego się wyżej, jednocześnie kierując nos ku górze. Jeśli nie mamy czasu lub miejsca, aby się położyć, przyjmujemy lek na stojąco, odchylając przy tym głowę do tyłu.
3
Aplikator wsuwamy płytko w dziurkę do nosa, a jego końcówkę kierujemy na zewnętrzną ścianę nosa. Aby uniknąć zaaplikowania leku na przegrodę , najwygodniej podawać kroplę do lewej dziurki prawą ręką, a do prawej, lewą. Jeśli używamy aerozolu do nosa, pojemnik musi być ustawiony pionowo.
4
Sama aplikacja polega najczęściej na ściśnięciu opakowania i wpompowaniu do nozdrzy preparatu. W przypadku aerozolu, może być niezbędne kilkukrotne wciśnięcie pompki, aby lek wydostał się z opakowania. Jeśli natomiast używamy lekarstwa, przy którym musimy ściskać opakowanie, pamiętajmy, aby wyjmować końcówkę z nosa, cały czas ją ściskając, bo w innym przypadku zassiemy do butelki zanieczyszczenia z nosa.
Jak odetkać zatkany nos?
Domowe sposoby na migdałki
Domowe sposoby na katar
Jak stawiać bańki?
5
Ilość leku podajemy zgodnie ze wskazaniami na ulotce dołączonej do opakowania. Generalnie jeśli chodzi o aerozol to podajemy jeden „wziew”, a kropelki aplikujemy po dwie na każde nozdrze.
6
Po podaniu kropelek, należy przez ok. pół minuty pozostać bez ruchu, a później - dla lepszego rozprowadzenia substancji wewnątrz nosa - poruszamy powoli głową na prawo i lewo.
7
Jeśli zażywamy aerozol, nie musimy poruszać głową, ponieważ cząsteczki leku same równomiernie osiadają na ściankach jamy nosowej.
8
W przypadku stosowania maści i żelów, aplikacja jest niezwykle prosta i wystarczy przy pomocy palca rozsmarować cienką warstwę u wejścia nozdrzy.
9
Oczywiście nigdy nie zapominamy o sprawdzeniu terminu przydatności leku, a końcówkę aplikatora czyścimy po każdym użyciu, aby nie doprowadzić do ponownego zakażenia.
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Kajtek6969 - 2015-06-01
To nie pomaga!!!
 
Nie ma nic bardziej denerwującego niż katar. Ciągłe przytykanie do nosa chusteczki trwale uniemożliwia jakiekolwiek...
Domowe sposoby na katar
Nie ma nic bardziej denerwującego niż katar. Ciągłe przytykanie do nosa chusteczki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt