Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Łaknienia > Jak rozpoznać pasożyty w organizmie?

Jak rozpoznać pasożyty w organizmie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Glisty, tasiemce, owsiki z pewnością są nieproszonymi gośćmi w naszym organizmie. Ludzie są żywicielami tego typu pasożytów. Bez nich nie miałyby szansy przetrwania. Obecność tego typu „nieproszonych gości” wiąże się z wieloma następstwami. Przede wszystkim pasożyty wykorzystują substancje odżywcze znajdujące się w naszym organizmie. Przez to nasz apetyt rośnie. Mogą nawet powodować różne uszkodzenia narządów miąższowych żywiciela, co wiąże się z zakażeniami bakteryjnymi. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie rozpoznanie pasożyta oraz usunięcie go z organizmu. Niekiedy objawy zakażenia pasożytami mogą być znikome, w związku z tym trudno je rozpoznać. Pamiętajmy, że przestrzeganie podstawowych zasad higieny osobistej zmniejsza ryzyko zarażenia się pasożytami. W poniższym artykule znajdziesz wskazówki jak rozpoznać zakażenie pasożytnicze, a następnie co zrobić, żeby usunąć pasożyta z organizmu.
1
Jak stwierdzić obecność pasożytów w naszym organizmie? Na pierwszy ogień pójdzie glista. Objawy zakażenia glistą ludzką mogą być słabo widoczne. Do pierwszych objawów można zaliczyć: rozstrój jelit, bóle brzucha, pobudzenie nerwowe, napady lęku w nocy, czasami zawroty głowy. Niekiedy glisty są zauważalne w kale. Oczywiście, aby mieć pewność czy jesteśmy zarażeni glistą, czy też innym pasożytem, warto zrobić badania kału na obecność pasożytów. Aby wytępić glisty domowymi sposobami można pić sok z kiszonej kapusty na czczo przez kilka dni. Dobrze sprawdza się także sok z marchwi (pół szklanki na czczo). Jeśli to nie pomaga, warto zakupić odpowiednie leki w aptece.
2
Kolejnym pasożytem, którym się zajmiemy, jest tasiemiec. Podobnie jak w przypadku glisty, objawy zakażenia tasiemcem mogą być słabo widoczne, dlatego też jeśli mamy jakiekolwiek podejrzenia, warto udać się na badanie w najbliższym laboratorium. Osoby zakażone tasiemcem odczuwają dyskomfort w jamie brzusznej, mogą również występować biegunki oraz wzmożony apetyt przy braku tycia. Warto obserwować swój kał, gdyż można w nim zauważyć człony tasiemca. W tym wypadku nie zaleca się leczenia domowymi sposobami, gdyż są mało skuteczne. Najlepiej zgłosić się do lekarza.
Jak zwalczyć biegunkę domowymi sposobami?
Domowe sposoby na suchość w gardle
Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?
Jak zwalczyć uzależnienie od słodyczy?
Wskazówki
  • Pasożytów możemy pozbyć się z naszego organizmu w sposób naturalny, stosując sprawdzone zioła. Piołun, oman, prawoślaz, macierzanka - to tylko niektóre zioła o działaniu przeciwpasożytniczym. Wyciąg z nich znajdziesz w niektórych suplementach diety, np. tutaj.
Przeczytaj teraz: Jakie są objawy owsików?
 3.3/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

deft - 2015-04-07
"Jeśli to nie pomaga, warto zakupić odpowiednie leki w aptece." - jakie leki, wy tępe pajace?
Zapalenie węzłów chłonnych jest częstym powikłaniem niektórych zakażeń bakteryjnych. Poniżej znajdziesz przyczyny...
Jak leczyć zapalenie węzłów chłonnych?
Zapalenie węzłów chłonnych jest częstym powikłaniem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Malinowski
  • Magdalena Los
  • Mateusz Lisowski
  • Grzegorz Domański
  • Ewelina Irys
  • Sylwia Bralich
  • Joanna Bogdańska
  • Maria Szkopiak
  • Anna Kunikowska
  • Barbara Jachimczuk
  • Marek Jester
  • Natalia Zakrzewska
  • Maria Pachuta
pasożyt