Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Rozciąganie > Jak zwalczyć zakwasy?

Jak zwalczyć zakwasy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (167 ocen)
Oceń 
Zakwasy to dość nieprzyjemne uczucie wiążące się z bólem mięśni. Występuje przeważnie po intensywnym wysiłku fizycznym. Często ćwiczymy nieprawidłowo oraz nie przestrzegamy podstawowych zasad ćwiczeń siłowych i nie tylko. W związku z tym jesteśmy bardziej narażeni na powstawanie zakwasów. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia, a także odpowiednio zorganizowane przerwy pomogą nam pozbyć się zakwasów. Zakwasy powstają na skutek nadmiernego wysiłku. Mięśnie buntują się i wytwarzają kwas mlekowy. Kwas mlekowy się rozkłada i powoduje bóle. Mogą one trwać do około 5 dni. W poniższym artykule znajdziesz informacje na temat zapobiegania powstawaniu zakwasów oraz wskazówki dotyczące tego co robić, gdy zakwasy nas dorwą.
1
Najpierw zajmijmy się sposobami leczenia zakwasów. Po pierwsze możemy zastosować masaż. Szczególny nacisk powinien być położony na zakwaszone mięśnie. Dobrze jest go wykonywać dłońmi z różnym naciskiem. Poprawi to krążenie krwi. Dzięki przyspieszonemu krążeniu krwi kwas mlekowy zostanie szybciej rozłożony i usunięty z mięśni. Początkowo ta metoda może być bolesna, ponieważ poruszane mięśnie mogą przynosić dyskomfort. Dobrze jest skorzystać z fachowej usługi masażystów.
2
Kolejnym sposobem na pozbycie się zakwasów jest ciepła kąpiel. Ciepła woda sprawi, że krążenie w naszych mięśniach poprawi się. W tym wypadku, podobnie jak przy masażu, przyspieszone krążenie krwi szybciej zredukuje poziom kwasu mlekowego w organizmie. Dobrze jest także masować obolałe mięśnie podczas kąpiel. Na pozbycie się zakwasów można także zastosować rozgrzewającą maść czy też olejki. Może to być Amol, kamfora czy też Fastum.
3
Przejdźmy teraz do zapobiegania zakwasom. Jak ćwiczyć, żeby nie mieć zakwasów? Oczywiście pierwszą zasadą jest nienadwyrężanie swoich mięśni. Dostosuj ćwiczenia do swoich możliwości. Nie jest to udowodnione, że zakwasy rozwijają mięśnie. Przed wykonywaniem ćwiczeń zadbaj o odpowiednią rozgrzewkę. Rozgrzej dokładnie wszystkie swoje mięśnie. Szczególnie zwróć uwagę na mięśnie, które będą intensywnie pracować.
4
W trakcie ćwiczeń skoncentruj się na oddechu. Broń Boże nie wstrzymuj oddechu podczas wykonywania ćwiczeń siłowych (oraz innych ćwiczeń). Utrudni to przepływ tlenu do mięśni. Zwiększona ilość dwutlenku węgla w organizmie sprzyja zakwasom. Dodatkowo powinieneś/powinnaś nosić ze sobą wodę. Pij ją w trakcie przerw. Organizm ludzki w większości składa się z wody, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania.
5
Również podczas przerw między ćwiczeniami wykonuj lekki streching. Rozciąganie podczas wysiłku jest dość ważne i zapobiega powstawaniu zakwasów. Możesz wykonywać rozciąganie rotacyjne, statyczne bądź dynamiczne. Odpowiednie ćwiczenia znajdziesz w Internecie.
Jak zwiększyć poziom testosteronu?
Jak leczyć naciągnięty mięsień?
Jakie ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy?
Jak prawidłowo robić brzuszki?
Przeczytaj teraz: Jak leczyć zakwasy?
 4.9/5 (167 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Joy - 2014-11-28
Sprawdzę ale wygląda dobrze;) Dzięki
ewelina - 2014-06-18
przykro mi ale ten artykul to herezje, glosicie juz dawno obalone mity. powielacie brednie. bol miesni po treningu poprzedzonym dluga przerwa w aktywnosci to nie zakwasy a mikrouszkodzenia miesni. zakwasy to cos innego. bol odczuwany jest podczas cwiczen, napinania miesni i jest zwiazany ze spalaniem glikogenu i glukozy podczas wysilku. wtedy tworza sie jony wodorowe i one powoduja zakwaszenie krwi i tkanek.
kas - 2013-11-03
Gorzej jak niemam wanny:)
pingwin - 2013-09-27
annqq - 2012-05-31
ach te zakwasy znowu. Też gdy dopadają mnie zakwasy lubię masaż - naprawdę pomaga. Poza tym moczę się godzinami w kąpielach w wodzie z solą jodowo-bromową salco. Dowiedziałam się od lekarza, że świetnie działa na wszelkie zakwasy, boleści mięśni. Także polecam. :))
Jak pozbyć się zakwasów?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sara Wiśniowska
  • Pawel Retkowicz
  • Krystyna Ruszkiewicz
  • Mirosław Lelito
  • Lukasz Łukasz Wisniewski
  • Domi Dominika Łaskawska
  • John Dżinks
  • Tomasz Szewczyk
  • Maciej Szpot
  • Beata Wójcik
  • Danuta Bilska
  • Angelika Legutko
  • Henryka Gabrych
  • Grzegorz Rojek
  • Mirosław Grzęda
  • Sylwia Kosatka
  • Magdalena Rafałko
  • Beata Litwin
  • Pawel Hamera
  • Elżbieta Oblizajek
  • Daria Stefanowska
  • Catherine Menna
  • Danuta Frania
  • Włodzimierz Sikorski
  • Krzysztof Złoty
  • Justyna Sukiennik
  • Łukasz Cepiga
  • Helena Pyter
  • Beata Zabagło
  • Marcin Pytlos