Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Rozciąganie > Jak zwalczyć zakwasy?

Jak zwalczyć zakwasy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (170 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zakwasy to dość nieprzyjemne uczucie wiążące się z bólem mięśni. Występuje przeważnie po intensywnym wysiłku fizycznym. Często ćwiczymy nieprawidłowo oraz nie przestrzegamy podstawowych zasad ćwiczeń siłowych i nie tylko. W związku z tym jesteśmy bardziej narażeni na powstawanie zakwasów. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia, a także odpowiednio zorganizowane przerwy pomogą nam pozbyć się zakwasów. Zakwasy powstają na skutek nadmiernego wysiłku. Mięśnie buntują się i wytwarzają kwas mlekowy. Kwas mlekowy się rozkłada i powoduje bóle. Mogą one trwać do około 5 dni. W poniższym artykule znajdziesz informacje na temat zapobiegania powstawaniu zakwasów oraz wskazówki dotyczące tego co robić, gdy zakwasy nas dorwą.
1
Najpierw zajmijmy się sposobami leczenia zakwasów. Po pierwsze możemy zastosować masaż. Szczególny nacisk powinien być położony na zakwaszone mięśnie. Dobrze jest go wykonywać dłońmi z różnym naciskiem. Poprawi to krążenie krwi. Dzięki przyspieszonemu krążeniu krwi kwas mlekowy zostanie szybciej rozłożony i usunięty z mięśni. Początkowo ta metoda może być bolesna, ponieważ poruszane mięśnie mogą przynosić dyskomfort. Dobrze jest skorzystać z fachowej usługi masażystów.
2
Kolejnym sposobem na pozbycie się zakwasów jest ciepła kąpiel. Ciepła woda sprawi, że krążenie w naszych mięśniach poprawi się. W tym wypadku, podobnie jak przy masażu, przyspieszone krążenie krwi szybciej zredukuje poziom kwasu mlekowego w organizmie. Dobrze jest także masować obolałe mięśnie podczas kąpiel. Na pozbycie się zakwasów można także zastosować rozgrzewającą maść czy też olejki. Może to być Amol, kamfora czy też Fastum.
3
Przejdźmy teraz do zapobiegania zakwasom. Jak ćwiczyć, żeby nie mieć zakwasów? Oczywiście pierwszą zasadą jest nienadwyrężanie swoich mięśni. Dostosuj ćwiczenia do swoich możliwości. Nie jest to udowodnione, że zakwasy rozwijają mięśnie. Przed wykonywaniem ćwiczeń zadbaj o odpowiednią rozgrzewkę. Rozgrzej dokładnie wszystkie swoje mięśnie. Szczególnie zwróć uwagę na mięśnie, które będą intensywnie pracować.
4
W trakcie ćwiczeń skoncentruj się na oddechu. Broń Boże nie wstrzymuj oddechu podczas wykonywania ćwiczeń siłowych (oraz innych ćwiczeń). Utrudni to przepływ tlenu do mięśni. Zwiększona ilość dwutlenku węgla w organizmie sprzyja zakwasom. Dodatkowo powinieneś/powinnaś nosić ze sobą wodę. Pij ją w trakcie przerw. Organizm ludzki w większości składa się z wody, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania.
5
Również podczas przerw między ćwiczeniami wykonuj lekki streching. Rozciąganie podczas wysiłku jest dość ważne i zapobiega powstawaniu zakwasów. Możesz wykonywać rozciąganie rotacyjne, statyczne bądź dynamiczne. Odpowiednie ćwiczenia znajdziesz w Internecie.
Jakie ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy?
Jak zmobilizować się do ćwiczeń?
Jak szybko przybrać na masie?
Jak uniknąć zakwasów?
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się zakwasów?
 4.8/5 (170 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Pyszczek - 2016-06-13
Zgadzam się zakwasy nie są przyjemne, co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Ale też nie warto się im poddawać i fajnie jest znaleźć sposób, żeby sobie jakoś z nimi poradzić. U mnie świetnie się sprawdzają kąpiele solankowe. Najlepszy sposób na walkę z zakwasami.
Malylbn - 2016-02-10
Widac ze pisal to ktos kto nie ma pojecia o sprawie. Po 1 kwas mlekowy ktory tworzy sie w miesniach po intensywnym wysilku zostaje z nich wyplukany w przeciagu kilku godzin. Bol pozostaje na o wiele dluzej z przyczyny mikrouszkodzen w tkance miesniowej. Po 2 zapobieganie zakwasom poprzez "nienadwyrezanie miesni" to jedna z najdziwniejszych rzeczy jakie kazda osoba uczeszczajaca na silownie czytala. Miesnie musza sje nadwyrezyc w pewnym stopniu podczas teeningu, inaczej nie ma zadnego progresu.
lukasz - 2016-01-15
Problemem nie jest Kwas mlekowy!!!! radze zajrzec do fachowej literatury i poczytac a nie pisac głoputy!!!!!!
Piotrek - 2016-01-08
"Dzięki przyspieszonemu krążeniu krwi kwas mlekowy zostanie szybciej rozłożony i usunięty z mięśni. Początkowo ta metoda może być bolesna, ponieważ poruszane mięśnie mogą przynosić dyskomfort. "

Ale bzdura... kwas mlekowy usuwany jest z organizmu juz do 60 min po wykonywanych przez nas czynnosciach. Boli nas nie obecnosc kwasu mlekowego a mikrouszkodzenia miesnia powstale w wyniku przetrenowania miesnia
marianna.kozub89 - 2015-12-15
Lepiej zapobiegać zakwasom niż się później z nimi zmagać i cierpieć kilka dobrych dni, zanim ból przeminie. Ból przy każdym ruchu może być uciążliwy i może doprowadzić do irytacji. Dlatego gdy mamy w planach zabranie się za ćwiczenia warto zrobić sobie dobrą rozgrzewką i pierwszego dnia nie przemęczać się. Dopiero stopniowo dodawać większą ilość powtórzeń, wtedy gdy organizm się przyzwyczai do wysiłku. Zapobiegnie to powstaniu zakwasów i zmniejszy nasze ryzyko na ból podczas każdej czynności. Wtedy ćwiczenia nie będą nam się kojarzyły z bolesnymi skutkami.
Joy - 2014-11-28
Sprawdzę ale wygląda dobrze;) Dzięki
ewelina - 2014-06-18
przykro mi ale ten artykul to herezje, glosicie juz dawno obalone mity. powielacie brednie. bol miesni po treningu poprzedzonym dluga przerwa w aktywnosci to nie zakwasy a mikrouszkodzenia miesni. zakwasy to cos innego. bol odczuwany jest podczas cwiczen, napinania miesni i jest zwiazany ze spalaniem glikogenu i glukozy podczas wysilku. wtedy tworza sie jony wodorowe i one powoduja zakwaszenie krwi i tkanek.
kas - 2013-11-03
Gorzej jak niemam wanny:)
pingwin - 2013-09-27
Zakwasy nie są spowodowane kwasem mlekowym, który jest wypłukiwany do 2h po wysiłku z mięśni...
annqq - 2012-05-31
ach te zakwasy znowu. Też gdy dopadają mnie zakwasy lubię masaż - naprawdę pomaga. Poza tym moczę się godzinami w kąpielach w wodzie z solą jodowo-bromową salco. Dowiedziałam się od lekarza, że świetnie działa na wszelkie zakwasy, boleści mięśni. Także polecam. :))
Zakwasy po zbyt intensywnym wysiłku fizycznym lub bóle mięśni innej przyczyny nie muszą już utrudniać nam wykonywania...
Jak zrobić olejek z liści brzozy na bóle mięśni?
Zakwasy po zbyt intensywnym wysiłku fizycznym lub bóle...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt