Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle > Jak uśmierzyć ból zęba?

Jak uśmierzyć ból zęba?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (422 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Ból zęba nie należy do rzeczy przyjemnych - wręcz przeciwnie, jest to jedna z najbardziej uprzykrzających życie dolegliwości. Oczywiście najprostszym sposobem, aby uniknąć bólu zęba jest zapobieganie jego pojawieniu się, m.in. poprzez prawidłową higienę jamy ustnej. Niestety nie zawsze się to udaje. Co zatem zrobić, gdy ząb zaczyna boleć? Jak uśmierzyć ten nieznośny ból?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Aspiryna, Ibuprofen, Wacik, Dentysta, Szczoteczka do zębów
 4.1/5 (422 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (79)

Nie będzie widoczny na stronie
 
anikaa - 2015-10-15
Cebula jest dobra na bol zeba
Nacia GGG - 2015-08-12
Japierdole dentysta nie no wogule na to nie wpadłam...idioci. PoZdRo
parda - 2015-03-13
Ostatnio bolała mnie dolna siódemka, ale tak, że myślałam, że zwariuję. Płakać mi się chciało z bólu. Wzięłam kilka apapów, ale równie dobrze mogłabym chyba tik taki łykać, bo nic nie pomagało. W końcu teściowa dała mi pyralginę i dopiero po niej mi przeszło i to naprawdę szybko.
pati - 2014-06-20
Kto mi pomoze i da jakas porade zeby usmiezyc bol zeba i zmniejszyc opuchlizne 5 latkowi bez tabletek
iza.juskiewicz@op. - 2013-10-16
Jesli tabletki juz nie pomagaja,wiem ze musze isc do dentysty,ale zeby usmierzyc bol i sie przynajmniej 2lub3godz.przespac co zrobic.Pomocy!
Karo - 2013-10-08
Ja zawsze stosuje Metafen i umawiam się z dentystą.
zus masakra !!! - 2013-05-13
zus masakra !!!
TapTap - 2012-12-28

Michal napisał

,Nie ma dobrego sposobu.... Jedynie wizyta u dobrego stomatologa przyniesie skutek. Mnie jak ząb zaczyna boleć to zawsze w święta czy dni wolne od pracy. Przetrzymuje zamrażając zęba bardzo zimną wodą. Żadne tabletki nie pomagają. Po wizycie u dentysty ból mija :)


https://www.youtube.com/watch?v=xwqxMX03pus

Kogokolwiek nie bolałby ząb - powtórzcie każdą czynnośc z tego na pozór zabawnie wyglądającego filmiku.

Nieważne czy rozumiecie słowa - po prostu powtórzcie

czosno - 2012-12-23
ja polecam czosnek wziąsc coś żeby rozgniesc czosnek i sok z czosnku nasączyc w wacie i wlozyc to do zęba. A jesli to nie pomoze to wlozyc kawalek rozgniecionego czosnku do zeba. Polecam tez sachol i dentosept.
slonkooo94 - 2012-12-21
W kwestii domowych sposobów najczęściej stosuję okłady z szałwii, jednak nie zawsze są one pomocne. Polecam maść Sachol - żel stomatologiczny,który uśmierza ból ;)
:Domi - 2012-12-06
Mnie ząb boli i boli normamie płacze z bólu. I nic nie pomaga by normalnie spróbuje goździkiem :(
andreacom.pl - 2012-11-24
bylam udentysty usunieto mi6-ke amimo to bola nastepne zeby opochlizna ogromny rwacy bul nic mi nie pomaga poradzcie procze
Iwa - 2012-11-03
Witam! Mnie bardzo pomógł rozgnieciny goździk nałożony na bolący ząb. Dodam iż ząb bolał mnie okropnie, żadne tabletki mi już nie pomagały, dałam sobie na ząb ten goździk i po 5 minutach jak reką odjął. Teraz idę spać póki nie boli a w poniedziałek biegnę do dentysty.
Michal - 2012-08-14
Nie ma dobrego sposobu.... Jedynie wizyta u dobrego stomatologa przyniesie skutek. Mnie jak ząb zaczyna boleć to zawsze w święta czy dni wolne od pracy. Przetrzymuje zamrażając zęba bardzo zimną wodą. Żadne tabletki nie pomagają. Po wizycie u dentysty ból mija :)
kurka boli - 2012-07-11

mnie bardzo pomaga na bol zeba gumy mietowe najmocniejsze w tabletkach erveisy i winterfresche w drazetkach w ostatecznosci goraca herbata(normalnie słodzona) pzdr

KOKO - 2012-07-03
Wiecie co przed chwilą bolał mnie ząb a bolał już 4dzień.Koleżanka w pracy podpowiedziała mi że popiół z tytoniu bardzo pomaga wyśmiałam ją ale z bólu już nie mogłam i spróbowałam nałożyłam wykałaczką na zęba i jak ręką odjeło:)
Strasznie BOOOOOLI - 2012-06-24

Gdy pierwszy raz miałem ból zęba myślałem, że jak to się skończy to opanuję moc dżedaj! Lecz na szczęście okazało się, że nic mnie nie opętało i był to tylko ból zęba, teraz rozpada mi się drugi ząb i uważam, że tym razem to teletubisie mszczą się na mnie za to że ich nie oglądałem w TV, mam 13lat i muszę jakoś pogodzić naukę z bólem, ale jak w szkole zaczyna mnie boleć ząb, to na lekcji zaczynają po klasie latać wulgaryzmy ;D

Partyzant - 2012-06-24
@Dawid, Wlasnie tego sposobu szukalem moj dziadek tak kiedys robil, ae nie moglem sobie przypomniec tego sposobu. Polecam go wrzystkim bo naprawde pomaga i daje ulge nawet gdy nie pomaga 15tabletek, wodka, sol lub co kolwiek innego pozdro
seba - 2012-05-08
jak boli to rośnie powtażaj to zawsze radośnie i poszestanie

nieno wypij litra z kimś na poł i pszestanie xd
rafi - 2012-04-26
ibuprom jes najlepszy 2 taBLETKI I PO BÓLU6dfc6
łepeks - 2012-04-21
"Po 2 tygodniach preparat będzie gotowy."

Sorry ale nie mam ochoty wyć z bólu jeszcze kolejne 2 tygodnie
dawid - 2012-04-16
jesli jest mała dziurka w zebie to mam sposób nie opisany tutaj.pierwsze bierzemy talerz,kartke TYLKO! z czarno białej gazety,robimy z kartki stożek,kładziemy na talerz i podpalamy.Po wypaleniu popiół można wyrzucic i zostanie zółty nalot na talerzu i o to własnie złoty srodek który wkładamy np zapałka do dziury w zebie i mamy spokój bo w ten sposób zatruwamy zeba. działa na długo.sam tak robie. ale najlepiej to dentysta
Jarrson - 2012-04-07
tak sól pomaga ale wypala dziurę w dziąśle i będzie gorzej :)
Jolka - 2012-04-03
rzeczywiście, sól od razu działa
tomy - 2012-03-26
jak mnie zab bolal to go wyrwalem hehe
land66 - 2012-03-23
ta sól np działa
land66 - 2012-03-22
ta sól naprawdę działa
piter - 2012-03-17
świetny sposób ta sól odrazu mi pomogła
Ana - 2012-03-16
2 paracetamole + ibuprom i po bólu:-P
Czaro - 2012-03-12
Z tym ze dentysta to najlepsze co moze byc na ból zęba To nie prawda mnie np po wizycie od Trzech dni ząb zaczął naprawde bolec Najlepszy sposób na ból zeba To albo sobie zajarac trawy, Albo sie porządnie upic jedyne co mi na ból zeba pomaga
KamilO - 2012-03-07

ewela_261 napisał

,nic nie pomaga naj lepszy sposob na bol zeba to detysta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Co prawda to prawda. Ale popatrz na to z innej perspektywy ... Jest zaledwie 3:15 w nocy ból zęba trzonowego i nie idzie spać więc jak ci du wyskoczy dentysta ? Niestety trzeba przeboleć do rana i pierwszy w kolejce stać i powiedzieć ze z bólem przyszłeś . ja miałem wczoraj wizyte .... powiedziałem Co tam nie boli już to nie bedzie ... a teraz ? OMG ! normalnie pół szczęki dałbym rade wyrwać z powodu jednego głupiego zęba ! ... no i mam przestroge ze sie nie zjawiłem .. Klątwa Dentysty jednak działa .... ; )

baca - 2012-02-19
aspiryna + sól na wacika i do zęba ból zanikł pozostały tylko obrzęki po 10 sekundach pomaga bym tego nie napisał jak by skubany jeszcze bolał ;] ale i tak jutro zębol
babyjagaxD - 2012-01-24
mnie boli ząb i pomaga gdy się napije zimnego mleka i zerzre całą miche platków LoL
LuskonMX - 2012-01-09
Jak czytam te wasze propozycje na "Ból zębów" to odrazu ząb przestaje boleć xD i od razu śmiać się chcę :) Pozytywne pouczenie spróbuje to wykonać:D .A ja mam lepszy pomysł na ból zęba nazywa się to "parówka wrzącej zagotowanej wodzie w soli".Jak przygotować wsypać łyżkę soli do nie wielkiego garnka zagotować i mieć od otwartą buzię nad parą z garnka z wodą i przykryć sie ręcznikiem cały czas trzeba mieć buzie otwartą nad garnkiem z wodą za gotowaną i przykryć sie ręcznikiem tak aby para sie nie wydostała aż tak przez 15 minut kto ma "astmę"... nie Polecam jak więcej szczegółów potrzebujesz pisz na emeil lukson1@vp.pl
Klaudia - 2012-01-08
Jest jeszcze cos. Pomaga od razu ale tylko raz. Trzeba rozpalic papierosa jak bedzie polowa na zar wsypac troche cukru i pociagnac nosem. Kreci jak holera ale pomaga jak reka odjol. Ja sprawdzalam i naprawde jest skuteczne
Spajdzio - 2012-01-06
Jeszcze jest opcja z włożeniem patyczka do uszu nasączonego spirytusem lub wódką :) np jeśli boli Cie prawa strona to wkładasz do lewego ucha :D a jak lewa to do prawego . Testowałem i w sumie troszeczkę przestało boleć nie mam pojęcia co ucho ma wspólnego z zębem . Na pewno coś będzie z unerwieniem
BOL - 2011-12-27
Z tego co widzę to przynajmniej połowa z was nie miała prawdziwego bólu zęba.Przecież jeśli ząb żeczywiście boli to nawet nie masz ochoty z nikim rozmawiać a co dopiero pisać.
bollliiii mnie zab - 2011-12-23
kurde to nie mozliwe napierdalal mnie zab tak ostro ze trzecia noc nie spie zadne tabletki nic nie dzialalo wziolem lodowatej wody poplukalem i narazie mam spokoj juz z 30 minut xd
zaraz wypierdalam spac bo znowu zacznie mnie wkurwiac
Dr Ryba - 2011-12-05
Strzykawka, igła "5", zabieramy 1mln amolu badz tez czystego spirytusu i wlewamy w ubytek. Palimy jednoczesnie nerw wiec moze na poczatku jeszcze bardziej bolec.
Boliiii - 2011-08-08
Probowalem z wacikiem namoczonym wodka. Mi pomoglo dopiero jak wypilem 0,5 litra. Wybilem sobie bolacego zeba jak probowalem wejsc po schodach. Polecam ten sposob jest naprawde swietny. :)
annabe90 - 2011-07-28
Mi pomaga cos takiego jak palisz szluga to na ta koncuwke co sie jara wsyp troche cukru i wciagaj ten dym przez nos az poczujesz ztylu glowy ciarki to jest zajebista sprawa a jak nie to amol
Jasiu wędrowniczek - 2011-01-10
MI POMAGA PORZĄDNE SZCZOTKOWANIE JAMY USTNEJ (ZĘBY ORAZ JĘZYK) NASTĘPNIE MACZAM SZCZOTECZKĘ W DENATURACIE 92%(biały denaturat) Z DODATKIEM BENZOESANU DENATONIUM -DAWNIEJ ŚRODEK UŻYWANY PRZY ZNIECZULANIU MIEJSCOWYM .PO TAKIM ZABIEGU SZCZENA JEST TAK Z DEZYNFEKOWANA I ZNIECZULANA ŻE MIODZIO ,DLA LEPSZEGO EFEKTU MACZAM TROCHĘ WATY W DYKCIE I WKŁADAM DO UCHA OD STRONY BOLĄCEGO ZĘBA ,MOŻNA JESZCZE PRZYŁOŻYĆ CIEPŁY TERMOFOR BY OGRZAĆ BOLĄCE MIEJSCE. NIE WIEM JAK TO DZIAŁA??? -ALE DZIAŁA!!!
ziom - 2010-12-24
mi pomogło płukanko z naparu z ziół polecam :P
Novik - 2010-12-07

Ja mam Bardzo Dobry Sposób Kupujecie W Sklepie Przyprawę Goździki Kuszycie Łepek Przyprawy (Kwiatu) i wsadzacie go sobie do dziurki w zębie przez 3 minuty będzie ból jak Skurwysyn ale macie spokój na okres około 2 tygodni

tarzan.. - 2010-10-21
mi pomugl wacik nasaczony w wodce... przy okazji lyklem troche z gwinta i odrazu przeszlo polecam
bocian - 2010-10-05
całą noc nie przespałem jedynie co mi pomogło to szklanka lodowatej wody i tak płukałem usta co 10 minut:D.Byłem dzisiaj o 11 u dentysty i miałem zapalenie w zębie dostałem 3 porządne znieczulenia i dalej bolało .Rozwierciła go i powiedziała że mam zepsutą miazgę wiec wydłubała mi to dziadostwo i teraz mam zalepionego zęba jakimś kitem:D.Zobaczymy co sie bedzie działo wieczorem:)
Ewelina - 2010-10-05

no rozwiązanie jest raczej proste.. idź do dentysty, nim się okaże, że musisz na trwałe pozbyć się zęba :)

bocian - 2010-10-05
witam mam 17 lat i tak boli mnie lewa górna szóstka ze nie mogę wytrzymać!!!Zjadłem chyba z pięć pyralgin i nic!!!!!!!!!od 10 ran mnie tak boli ,a najgorsze jest to ze od tego zeba zaczeło tak promieniować na resztę zebów z lewej gornej i dolnej strony.. proszę pomozcie!!!!
Bartrol873 - 2010-08-21

Pyrahexal na ból zęba bardzo dobre polecam wypróbowane rozprowadzić w wodzie około ćwierć szklanki przyłożyć na bolącego gada jakieś 30-sekund minimum i połknąć. Co najważniejsze lek jest dostępny bez recepty.

Bartrol873 - 2010-08-19

witam po mojej ostatniej wypowiedzi dużo się zmieniło wyrwałem drania czyli dolną 6 ale były problemy bo bolało tak iż zjadłem 9 ketanoli forte 100mg i 16 nurofenów ultra forte, a i tak bolało tak że nogami tupałem więc w tą samom noc o godzinie 23.00 pojechałem z kolegom do stomatologa 24/h a miałem omamy i zwidy i kolega od razu mnie wydał co ze mną jest i ile zjadłem leków (NA DOBRE :-) ) i musiałem przyjechać na drugi dzień rano, nie spałem całą noc nawet oka nie zmrużyłem paczka mrożonych frytków do gęby i oby dalej. I w końcu 7.00 odrazu do dentysty żeby wyrwać gada, a oni że to szkoda bo to bo tamto ale ja postanowiłem na swoim żeby go rwać no i sę doczekałem przystała nad moją głową bardzo ładna kobieta o pięknych kształtach i zabrała się do roboty, rwie szarpie ciągnie gniecie ból nie wielki bo mnie znieczulała 5 razy ale i tak sobie nie poradziła z tym zębem wymordowała mnie godzinę i stwierdziła że nie da rady bo korona urwała się całkiem i jest potrzebny chirurg który dzisiaj jest na zmianie w przychodni państwowej przy szpitalu Rydygiera w Krakowie, więc tam się udałem z kolegom, dobrze że samochodem. Wchodzę na korytarz drugiego piętra z rozwalonym zębem telepiący się po lekarstwach a tam kolejka na 1,5 godziny czekania więc kolega mówi tam co i jak żeby mnie wpuścili pierwszego bo jestem w trakcie ekstrakcji zęba aż tu nagle straciłem przytomność i obudziłem się siedząc na stołku opierając się o stół wstałem do zwymiotowania i sikania a to przez te leki i tak doczekałem się 2 godziny jako ostatni do chirurga który znieczulił coś tam pogrzebał w dziąśle i koniec zaszył dziąsło i podziękował ale naprawdę widać że gość zna się na robocie. za tydzień zdejmowanie szwów w tej klinice prywatnej zajeło 5 minut......

OPOWIEŚĆ Z 3 STYCZNIA 2010.

12.08.2010 WYRWAŁEM GÓRNA LEWĄ 6 OPOWIEM JÓTRO

anuaiak - 2010-07-21
DENTYSTA..ja dzisiaj tak zrobilam i nie boli:PP:):):):
j23 - 2010-07-17
co to jest kit pszczeli i skad to wziąść? chodzi może o wosk pszczeli?
Sylwusia - 2010-07-01
rosnie mi zabek madrosci eh od niego boli mnie cala lewa strona glowa policzek zeby migdal i gardlo nie moge nic przelykac ehh co mam zrobic?;(
serek - 2010-06-29
Mi pomogły jakieś niemieckie tabletkia a tak to meczyłem sie prawie 3 tygodnie
pawel - 2010-06-10
Nimesil pomaga zawartosc torebki wsypac na zeba i po okolo 3 minutach połknąć bol powinien przejsc po okolo 15 do 20 minut
goti - 2010-06-03
Ketanol i przytulenie przez moją kobietę.I troche lepiej.
sonnny - 2010-05-25
Mi pomogło płukanie dentoseptem i tableteczka Saridonu :) narazie jest dobrze a jutro do dentysty :(
niunia - 2010-05-16
mnie jak zaczynaja zeby bolec to momentalnie wychodzi mi ropa na podniebieniu .. i zaden dentysta niechcial mi go wyrwac .. i musialam jechac do szcecina do chirurga szczekowego...
Bartek - 2010-05-08
Ja wam wszystkim współczuje !!! ja nie wytrzymałem i o 22:30 pojechałem prywatnie wyrwać zęba 150 zł ale możliwość zaśnięcia bezcenna 3majcie się.


Mi pomagalo ketanol gozdzik i szałwia
Max998 - 2010-04-19
Niech weźmie np: Pyralginę lub Nurofen ultra na pewno pomoże :).
pati - 2010-03-27
naj lepiej wziasc amol i wyplukac huja i odrazu przechodz
Misio - 2010-03-02
Kochanie dasz sobie rade pamietaj ze ja jestem z Tobą:*
klaudia - 2010-03-01
umieram z bólu, jutro lece do dentysty ale nie wiem jak przezyje te noc
haha - 2010-02-25
2 tygodnie czekac na preparat???? Gdy zab boli?? Predzej bym go sam wyrwal, co za rada zje ba na :D:D:D

Mnie boli okropnie, plucze bardzo zina woda, pomaga!!! no i ketonal forte tez jest bardzo dobry !!!
Jula - 2010-02-18
mojego chłopaka bardzo boli ząb. juz drugi dzien. na szczescie tpoprzednia noc przespalismy bez pobudek,ale teraz ciezko bedzie zasnac.. i do Bartol873-ketonal nie pomaga! wzial 100 i nic to nie dało!
linkpl - 2010-01-25
Moim zdaniem najlepsza jest wódka najlepiej czysta wypłókać drania i odrazu lepiej ale fakt faktem dentysta najlepsze wyjscie im szybciej tym lepiej ja wybieram się do 1 lepszego w poniedziałek pewnie umrę ze strachu jak i bólu ale wierze że po zabiegu lub zabiegach będę miał ulgę o jakiej tak mażę
Bartol873 - 2010-01-17
Moim zdaniem prócz dentysty oczywiście bardzo dobry jest Ketonal forte 100mg pomaga naprawde przy bardzo bolesnych bólach zęba na kilka godzin tylko że lek dostępny jest na receptę i można go dawkować jedną kapsułkę na 24h
;))) - 2010-01-08
Mnie boli strasznie ząb ale idę migem jutro do dentysty. Nie na widzę tam chodzić !! Ręce trzęsą mi się jak galareta ;/ strasznie boli.Ostatnia wizyta była koszmarna 1 min wiercenia normalnie widziałem przed sobą śmierć... Nie chce jutro no ale idę bo ząb bolii jak choleraaa

Auć ~!~ :/
Peras - 2009-12-22
Ukruszył Mi się ząb ...(bardzo mocno) zostalo z iego okolo 10-15%..Zebrala sie ropa...Teraz czekam na to az ropa zejdze i do Stomatologa..a teraz pomaga mi Nurofen iii co najlepsze Dym Tytniowy..Spróbujcie...Pozdrawaim
dorotka - 2009-12-05
Nie jestem specjalistką od bolących zębów, więc z ulgą czytam, ze ktoś podzielał mój los.
zastanawiam się tylko dlaczego ból zęba jest tak ogromny, to musi mieć jakiś sens i prowokować do tego żeby coś z nim zrobić. Może chodzi o to żeby bakterie z jamy ustnej nie przedostały się do krwioobiegu, jeśli dziura jest "na wylot" BRRRR
W każdym razie porównałabym jego skalę najwyżej do porodu.
Niestety nie piszętego posta z ulgą :-(
manito - 2009-11-29
jeden z bardziej drastycznych metod. kropla kwasu z akumulatora
mustang1980 - 2009-11-19
Hej. Nie wiem, czy akurat sposób "goździkiem" pomaga, ale nie miałem już zdrowia ani sił próbować i czekać na ewentualne rezultaty... . Kiedyś miałem bardzo bolesne leczenie kanałowe i pozostał mi uraz do tej pory, jednak dziś rano już nie wytrzymałem...przedwczoraj tak mi się dolna "piątka" rozszalała, że postanowiłem ją początkowo zalać %%%-nie pomogło-ani reklamówka piw, ani późniejsza gorzała-skończyło się tylko na brudnym ubraniu (gdzieś się wyłożyłem wracając z knajpy do domu ;D ); po powrocie z knajpy przedwczoraj wieczorem postanowiłem zażyć magiczne tabletki od kumpla-twierdził że na pewno pomogą ale żebym z nimi uważał-pijany i zdesperowany zażyłem...budząc się wczoraj (co dziwne bez kaca) stwierdziłem, że owa tabletka zadziałała-więc wziąłem drugą...jeszcze lepiej!...tylko że owe tabletki tak mnie wystrzeliły w kosmos, że nie byłem w stanie zajść do kibelka...przespałem obie tamte noce i cały wczorajszy dzień budząc się tylko na kilka łuków wody...; w nocy, gdy już "faza" (bo tak ten stan trzeba nazwać) nieco mi przeszła, postanowiłem się czegoś dowiedzieć o owych tabletkach (DHC Continus 60mg)-i tu fragment opisu z Google: "Zalecany: w leczeniu bólów przewlekłych, m. in. nowotworowych...Działanie: przeciwbólowe, nieco słabsze od morfiny" + wypisanych od groma możliwych skutków ubocznych i ostrzeżeń. Pomyślałem, że może i te tabletki pomagają, ale przecie nie będę w nieskończoność jechał na prochach (zwłaszcza takich prochach)!...rano zadzwoniłem do kumpla, zawiózł mnie do dentysty, dał zastrzyk, wyrwał gnoja (dodam że nie bolało :) ) i spokój... ;) teraz jestem ok. 7 godzin po zabiegu; popołudniu zastrzyk przestał działać i jeszcze trochę pobolało, ale teraz piszę ten post z niewyobrażalną ulgą i radością, że jutro zupełnie normalnie zjem swój ulubiony obiad-i to bez strachu, że w połowie złapię się za gębę ;) Pozdrawiam.
DaroCZB - 2009-11-18
Mi wyzyna sie 8semka, już 2miechy wychodzi, bóle narastały fazami. Poboleje z tydzien i przerwa. Ból niesamowity, nie do opisania, budzilem sie w nocy musialem brac jakieś nurofeny itp. No horror normalnie, czulem, że demony mnie nawiedzają i mam paranoie. To chyba z tego bólu, jezdzilem po roznych stomatologach oczywiscie terminy za rok, a ja z bólem. Wolałbym żeby ktos mnie napie...ł bejsbolem po głowie, ciął nożem po całym ciele.. Z tej męki umiem kontrolowac ból;/
andre - 2009-11-10
byłem u dentystki w piatek zatruła mi zeba a za 2 dni taki bol:((((
VITAL - 2009-11-10
Witam! Mnie też bolał ząb:-) - piszę to z ogromna ulgą. Wczoraj rano bolał mnie tak bardzo ząb i to najgorszy trzonowy że postanowiłem wypróbować wszystkie dostępne środki domowe jaki i farmaceutyczne. Po wzięciu 4 iburomów i 2 polopiryn S, byl był ten sam nie do wytrzymania. Wtedy zdałęm sobie sprawę że tu może pomóc tylko dentysta. Była dodzina 17:00 a ja męczę się już z zębem jakieś 49godzin, (jako że jak byłem mały strasze wystraszyłem się dentysty tw. i teraz mimo iż mam 23 lata dalej się go obawiam, a sam nie wiem dlaczego... chyba jakaś trauma) postanowiłem postawić wszystko na jedną karte i pójść do dentysty "potwora":-). Wykonałem chyba z 5 telefonów do różnych dentystów lecz terminy by mnie całkowicie zniszczyły i wreszcze znalazłem jednego który przyjmię mnie "od ręki" a raczej Panią - uff ulga, pierwszy raz cieszyłem się że idę do dentysty. Ból okazał się silniejszy od strachu. Zaczął się zabieg... który powadziała bardzo miła Pani:-). Dostałem znieczylenie - można powiedzieć że wkówanie igły jest prawie nie wyczuwalne, a napewno mniej boli jak sam ząb. Po dwóch minutach rozmowy Pani powiedział cytuje: "Zabieramy się do dzieła" czyli do wyrwania zęba. Dentystka złapała za ząb trzonowy i pczułem ból silniejszy niż bolący ząb!!!! Ale to jeszcze nic... tłumczę jej że moze to jeszcze znieczulenie nie zadziałało, a Ona na to ze to tylko moja wyobraźnia. Podejście nr dwa dentystki - ból był ten sam co za pierwszym razem, miałem zamknięte oczy, usłyszałem jak coś strzela/pęka jakby kość - wtedy ból był jeszcze większy! Myślałem że tą niby miłą Panią "zamorduje gołymi rękami". Okazało się że ząb pękł i teraz trzeba wyciągać po kawałku! Podejście nr 3 - tym arzem dentystka kręci zębemw drugą stronę i znów ten sam piekelny ból - łamania/trzasku jakby kości. Pytam to już koniec, a Ona NIE! Podejście nr 4 - Dentystka wsadziała szczypce głęboko i kręci resztkami zęba - a w raz z zębem całą moją głową - ząb trzonowy - TWARDA SZTUKA! Kręci i kręci i mówi ze nie może go wyrwać! A już była cała zmęczona. Podejście nr 5 dentystka wymuje z szuflady inne sczypce i znowu kręci, przesuwa w lewo w prawo i znowu ból, trzask! Kolejne moje pytanie czy to już wszystko, a Ona na to NIE! Myślałem ze naprawdę wyjdę z siebie, ale okazało się że pozostał tylko mały kawałem który denstystka usuneła parwie bezboleśnie... UFF... ulga niesamowita.
Kilka rad dla osób które wybierają się do dentysty:
- Proponuje wybierać dentystów płci męskiej - więcej siły
- Proponuje nie zażywać duzej ilosci środków przeciwbólowych przed wyrywaniem żebów. Ja wziąłem jak pisałem wcześniej rano 4 ibupromy i 2 polopiryny S, a wiadomo to bardzo rozrzedza krew. Podczas zabiegu był prawdziwy POTOP, dobrze ze nioe boję sie widoku krwi:-)
Teraz jest godz. 8;12 czyli jestem dzień po zabiegu, mam spóchnięty polik, trochę jeszcvze minimalnie pobolewa, wielką dziurę, o 100zł mniej w kieszeni... ale satysfakcja z pokonania bólu i strachu... BEZCENNNA.
Oświadczam iż w/w historia jest prawdziwa i przeżyta przez autora czyli przezemnie.
Aha, Pani dentystka mówiła ża najlepszym domowym sposobem na ból zęba jest sposób z goździekiem:-)
ewela_261 - 2009-10-10
nic nie pomaga naj lepszy sposob na bol zeba to detysta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mini - 2009-09-29
mi pomogła aspiryna!
Ktoś z bolącym zębem - 2009-09-28
ŻADEN Z TYCH SPOSOBÓW NIE POMÓGŁ ! LUDZIE NIE MARNUJCIE TEGO TYLKO DO DENTYSTY !
123mati - 2009-08-09
na ból zęba antidol 15 dwie tabletki i po bólu
Soda oczyszczona jest uniwersalnym produktem. W niezliczony sposób może być wykorzystywana w gospodarstwie domowym....
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Utrudnia jedzenie, mówienie, a nawet przeszkadza w spaniu. Ból zęba może zrujnować cały dzień, a jeśli kolejki do...
Sprawdzone sposoby na ból zęba
Utrudnia jedzenie, mówienie, a nawet przeszkadza w spaniu...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.