Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odżywianie > Jakie właściwości ma ocet jabłkowy?
Jakie właściwości ma ocet jabłkowy?

Jakie właściwości ma ocet jabłkowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ocet jabłkowy to bardzo często stosowany dodatek w naszych kuchniach. Ma wielu zwolenników jak i przeciwników. Jego entuzjaści doceniają jego walory smakowe oraz zbawienne działanie na nasz organizm. Jego przeciwnicy głównie narzekają na zbyt intensywny smak oraz zapach. Każdy z nas sam stwierdza czy dany produkt mu smakuje, czy też nie. W przypadku octu jabłkowego walory smakowe powinny zostać zepchnięte na margines (chociaż wiele osób bardzo lubi stosować go jako dodatek do potraw), a na piedestał powinniśmy wynieść jego dobroczynne działanie. Nie zawsze wszystko to, co zdrowe, jest smaczne. W poniższym artykule zajmiemy się octem jabłkowym. Znajdziesz tu informacje na temat jego wpływu na ludzki organizm.
1
Ocet jabłkowy był już znany w starożytnym Egipcie oraz Rzymie. Był on stosowany jako środek leczniczy. Był on dodawany do wielu potraw, tak samo jak dzisiaj stosuje się go do sałatek, mięsa czy też do zup. Jest on również stosowany przy odchudzaniu, poprawia przemianę materii oraz dzięki różnym substancjom odżywczym poprawia funkcjonowanie naszego organizmu. W occie jabłkowym znajdziemy między innymi pektynę, wapń, potas, fosfor, sód czy witaminę E.
2
Ocet ten jest bardzo ważny z punktu widzenia układu krążenia. Wbrew pozorom przyczynia się do odkwaszania organizmu. Z pewnością poprawia stan naszych naczyń krwionośnych, obniża poziom złego cholesterolu, a tym samym przeciwdziała miażdżycy i nadciśnieniu. Warto wprowadzić go do codziennej diety. Pamiętajmy jednak, że ilość spożywanego octu nie powinna być zbyt duża. W zupełności wystarczą 3-4 łyżeczki octu rozpuszczone w szklance wody, spożywane 3-4 razy dziennie. Oczywiście nie musimy rozpuszczać go w wodzie. Można dodawać go do potraw.
Jak zmotywować się do odchudzania?
Jak szybko schudnąć z brzucha?
Co jeść w fazie uderzeniowej diety Dukana?
Jak spalić tłuszcz z brzucha?
3
Jak już wcześniej wspomniano, ocet jabłkowy doskonale wspomaga odchudzanie. Dzieje się tak dzięki pektynie. Usuwa on z organizmu toksyny oraz zbędne złogi, poprawia trawienie oraz zmniejsza apetyt. Jak stosować ocet przy odchudzaniu? Najlepiej rozpuścić 2 łyżeczki w szklance wody i popijać przed posiłkiem.
4
Ocet jabłkowy ma również zbawienne działanie na włosy. Poprawia on ich blask oraz regeneruje je. Jak stosuje się ocet w tym wypadku? Najlepiej jest zrobić płukankę. ¼ szklanki octu mieszamy z pół litra ciepłej wody. Następnie płuczemy w tym włosy i spłukujemy po 10 minutach. Możesz stosować tą kurację raz w tygodniu.
5
Jakie dodatkowe działania można przypisać octowi jabłkowemu? Z pewnością pomaga on utrzymać zęby w zdrowym stanie. Zapobiega powstawaniu płytki nazębnej, próchnicy, czy też stanom zapalnym i paradontozie. Wzmacnia również szkliwo i delikatnie wybiela zęby.
6
Ocet pomaga również przy biegunkach oraz bólach głowy. Wspiera powstawanie naturalnej flory bakteryjne w jelitach, a tym samym pomaga usuwać toksyny z organizmu. Dodatkowo jest stosowany w przypadku grzybicy. Zmiany skórne powinno nacierać się ok. 2 razy dziennie octem.
Przeczytaj teraz: Zalety octu jabłkowego
 2.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W aptekach dostępnych jest dużo różnych środków na zapalenie zatok. Wiele z nich nie działa jednak tak jakbyśmy tego...
8 sposobów jak leczyć zapalenie zatok octem jabłkowym
W aptekach dostępnych jest dużo różnych środków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt