Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Krawiectwo i Przerabianie Ubrań > Jak skrócić spodnie?
Jak skrócić spodnie?

Jak skrócić spodnie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli twoje spodnie nie leżą na tobie tak, jakbyś tego chciała, czas je przerobić. Zamiast jednak iść z nimi do krawca, spróbuj skrócić je samodzielnie. Nie zajmie ci to dużo czasu, a dzięki temu poradnikowi przekonasz się, że jest to bardzo proste. Upewnij się jednak, że twoje spodnie nie są zrobione z lnu lub bawełny. Tkaniny te lubią się zbiegać, więc przed skróceniem należałoby spodnie najpierw wyprać i wysuszyć.
1
skracanie spodni - krok 1
Oryginalny szew u spodu nogawki wypruj. Teraz zastanów się do jakich butów będziesz najczęściej nosić spodnie. Jeśli są to spodnie eleganckie, będziesz prawdopodobnie chciała ubierać do nich buty na obcasie. Żeby nieprzyjemnie się nie zaskoczyć i nie skrócić spodni zbyt mocno, ubierz owe buty i to w nich ustalaj odpowiednią długość nogawek.

Stań przed dużym lustrem, zagnij nogawkę do wewnątrz na odpowiadającą ci długość (w przypadku butów na obcasie nogawka powinna zasłaniać ¾ obcasa). Zakładkę przypnij szpilką i ponownie stań przed lustrem, żeby upewnić się, że wybrana długość jest dobra. Jeśli nie, dokonaj korekty.
2
skracanie spodni - krok 2
Ostrożnie zdejmij spodnie i przewróć je na lewą stronę. Uznając szpilkę za punkt odniesienia, zacznij odmierzać szerokość zakładki. Użyj w tym celu linijki i szpilek. Co kilka centymetrów kontroluj, czy zakładka ma tą samą szerokość. Przypinaj ją szpilkami. To samo zrób z drugą nogawką. Następnie obie zakładki zaprasuj.

Teraz, przy pomocy ołówka i linijki, odmierz 4cm od dolnej krawędzi spodni. Zaznacz to miejsce ołówkiem. Pomiar i zaznaczanie powtarzaj co 3cm, aż otrzymasz przerywaną linię dookoła całej nogawki. Powtórz to samo z druga nogawką spodni. Oczywiście jeśli zakładki są węższe, niż 4cm, ten i następny krok możesz pominąć.
Jak zrobić prasowankę na koszulkę?
Jak zrobić pacynki?
Jak uszyć pufę?
Jak zrobić opaskę z kwiatkiem z filcu?
3
skracanie spodni - krok 3
Wypnij szpilki. Odetnij nadmiar materiału wzdłuż przerywanej linii, żeby zapobiec odwijaniu się zakładki. Najlepiej jeśli zrobisz to nożyczkami o zygzakowatym ostrzu. Uchroni to materiał przed strzępieniem się. Jeśli materiał mocno się strzępi, a ty nie posiadasz w swoim przyborniku takich nożyczek, zaobręb go. Przypnij zakładki z powrotem.
4
skracanie spodni - krok 4
Teraz czas na przyszycie zakładek. Użyjemy w tym celu prawie niewidocznego z zewnątrz szwu. Zbliżenie szwu jest pokazane na zdjęciu obok. Najpierw chwytamy materiał zakładki, wbijając igłę od spodu. Przeciągamy ją i wbijamy od góry w nogawkę, tuż nad zakładką (chwytamy tylko jedną warstwę tkaniny, nie dwie). Teraz wbijamy igłę poziomi, tuż obok poprzedniego wkłucia (prawa strona spodni) i przeciągamy z powrotem do wewnątrz nogawki, a następnie znów zahaczamy o zakładkę. Powinniśmy otrzymać zygzak. Kontynuujemy obszywanie całej nogawki robiąc takie zygzaki co 0,5cm.
5
skracanie spodni - krok 5
Dzięki takiemu szwowi otrzymamy zygzak po wewnętrznej stronie nogawki i prawie niewidoczną przerywaną linię po stronie zewnętrznej. Ten sposób szycia doskonale sprawdza się w przypadku eleganckich spodni. Jeansy można również przeszyć na maszynie normalnym ściegiem przerywanym. Pamiętaj, żeby na koniec znów zaprasować dół nogawek.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić szorty?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

EdmundZdun - 2015-10-12
Ciężko mi kupić spodnie tak, żeby były dobre w pasie i w długości. Dlatego każdy zakup wiąże się z koniecznością poprawek. Mam sprawdzone miejsce – oddział firmy Eko-Top Warszawa Al. Jerozolimskie 148 Centrum Handlowe Reduta. Mają atrakcyjne ceny i szybkie terminy.
 
Każdy ogrodnik byłby w stanie zrobić bardzo wiele by mieć w swoim ogrodzie tak piękne róże, jakie możesz wyczarować z...
Jak zrobić róże ze wstążek?
Każdy ogrodnik byłby w stanie zrobić bardzo wiele by...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt