Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak pozbyć się wszy?

Jak pozbyć się wszy?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wszy były, są i będą. Oczywiście w dzisiejszych czasach prawdopodobieństwo zakażenia się wszawicą jest mniejsze, niż kiedyś. Dlaczego? Oczywiście ze względu na rozwój farmaceutyków, które są coraz bardziej skuteczne. Kiedyś ludzie musieli ręcznie usuwać wszy, bądź używać naturalnych preparatów, których skuteczność była wątpliwa. Wszy potrafią przetrwać bez żadnego żywiciela do 2 miesięcy. To zdecydowanie utrudnia walkę z nimi. Po 6 dniach od zarażenia się wszami zaczynają one składać swoje jaja, czyli gnidy. To przyczynia się do coraz to większej ilość tych pasożytów na naszej skórze. W zależności od rodzaju wszy, ich miejsce występowania różni się. Dowiesz się więcej w dalszej części artykułu. Znajdziesz tu również informacje na temat walki z tymi pasożytami.
1
Najpierw trzeba wspomnieć o rodzajach wszy, gdyż w zależności o tego sposób leczenia może wyglądać inaczej. Głównie chodzi o różne rodzaje preparatów, choć niekiedy można zakupić uniwersalne preparaty przeciw wszom. Wyróżniamy wszy głowowe, łonowe oraz odzieżowe. Wszy głowowe, jak sama nazwa wskazuje, atakują skórę naszej głowy. Najczęściej występują u przedszkolaków i młodzieży. Wszami łonowymi można zarazić się drogą płciową, bądź poprzez noszenie odzieży zainfekowanej wszami. Nigdy jednak nie przenoszą się na okolice głowy. Wszy odzieżowe to najczęściej problem bezdomnych oraz alkoholików. Pojawiają się też zazwyczaj podczas klęsk żywiołowych. Występują rzadko.
2
Jak należy postępować, gdy zaczyna nas często swędzieć skóra głowy, bądź okolice pachwin? Oczywiście najpierw należy sprawdzić, czy rzeczywiście mamy wszy. Jeśli sami nie mamy możliwości tego sprawdzić, dobrze jest poprosić zaufaną osobę o pomoc. Potrzebny jest do tego dobry wzrok. Na skórze trzeba szukać czarnych, bądź brązowawych kropek. Do tego mogą pojawić się mniejsze kropki, które są gnidami czyli jajami wszy.
Jak wyleczyć kaszel?
Jak udawać chorobę?
Jak leczyć czkawkę?
Jak walczyć z uzależnieniem od Internetu?
3
Jeśli zlokalizujemy choć jedną wesz, to zalecenia są proste. Po pierwsze nie panikować. Należy jak najszybciej udać się do apteki po odpowiedni preparat na zwalczanie wszy i gnid. Są to przeważnie różnego rodzaju szampony bądź spraye. Przykładowo możesz zakupić: Paranit, Delacet, Artemisol, Hedrin czy też PIPI. Do tego typu preparatów są dołączone odpowiednie grzebienie, które pomagają wyczesać wszy.
4
Nie zapomnij, że jeśli wykryjesz wszy u siebie, bądź członka rodziny, to należy przeprowadzić dezynfekcję otoczenia oraz trzeba dokładnie sprawdzić, czy pozostali członkowie rodziny nie mają wszy. Wypierz ubrania osoby, która miała wszy w 60 stopniach. To samo zrób z pościelą oraz nawleczkami.
5
Niektórzy używają roztworu sabadyli, bądź nafty do usuwania wszy. Nakładamy roztwór, odczekujemy chwilę, a następnie wyczesujemy gęstym grzebieniem wszy. Jeśli zauważymy gnidy, to usuwanie ich może potrwać trochę dłużej.
Przeczytaj teraz: Jak uniknąć wszawicy?
 2.2/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

dominika - 2016-11-23
mnie się też wydawało do niedawna, że wszy to już temat zapomniany w tych czasach...dopóki dziecko nie poszło do szkoły..
MarcinMadej - 2016-03-01
Wpisz komentarz Jest sporo takich preparatów na usuwanie wszy na rynku. U mojego syna się sprawdził Pedicul Hermal ze strony wszopedia.pl. Już po 1 użyciu wszy nie wróciły. Syn na pewno przyniósł je ze szkoły, bo już jakiś czas temu była wielka afera u nich, że u kilku dziesięciorga dzieci znaleziono pasożyty.
to ja - 2015-09-28
Ja pozbyłam sie ich po użyciu środka pipi , na prawde szybko podziałało.
hehe ;* - 2015-08-07
Albo Delacet w dzieciństwie mi zawsze pomagał :) w aptece za niecałe 12 zł
sajka - 2014-03-13
Preparatów sporo na zwalczanie wszy - pipi, sora forte, sora lotion...
Plus naturalne jak ocet, denaturat, prostownica.
karolajn - 2013-12-30
W przedszkolach powinni ten artykuł powiesić na korkowych tablicach. Mimo XXI wieku to jakas plaga jest...
 
Wszy to problem, który spotykamy u małych dzieci, które, w takim czy innym czasie, mogą się zarazić od swoich...
Ziołowe sposoby na wszy
Wszy to problem, który spotykamy u małych dzieci, które, w takim czy innym czasie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt