Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Mózg i Układ Nerwowy > Jak dbać o układ nerwowy?

Jak dbać o układ nerwowy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Układ nerwowy odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Odpowiada on m.in. za nasze samopoczucie. Natomiast jego głównym zadaniem jest kierowaniem ruchem mięśni oraz wydzielaniem hormonów. Działalność układu nerwowego możemy podzielić na dwie kategorie. Wyróżniamy układ nerwowy somatyczny oraz układ nerwowy autonomiczny. Pierwszy z nich odpowiada za kontakt z rzeczywistością. Odbiera on różne bodźce zewnętrzne i przesyła je dalej. Dzięki temu możemy poruszać się czy też celowo reagować na różnego rodzaju sytuacje, rzeczy. Drugi układ odpowiada za pracę naszych narządów wewnętrznych. Proces ten odbywa się bez naszej świadomości. Jak widać układ nerwowy odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie człowieka. Poniżej znajdziesz informacje jak zadbać o układ nerwowy.
1
Prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego może zależeć od naszego zdrowia psychicznego i odwrotnie. Przede wszystkim powinniśmy unikać stresów. Jednakże łatwo powiedzieć, gorzej zrobić. Chodzi o to, żeby wypracować w sobie system reagowania na stresujące sytuacje. Z pewnością pomaga w tym racjonalne myślenie. Wiele lęków w ogóle nie ma uzasadnienia w rzeczywistości. Często jest to tylko wymysł naszego umysłu. Staraj się w każdej sytuacji zachować spokój. Pomoże ci w tym regularna medytacja oraz różnego rodzaju ćwiczenia relaksacyjne.
2
Oczywiście nie możemy zapomnieć o prawidłowej diecie. Powinna być ona zróżnicowana. Jest kilka produktów, które powinny być nieodłącznym elementem twojej codziennej diety. Między innymi są to wszystkie produkty, które zwierają sporą ilość witamin z grupy B. W tym wypadku wskazane jest pieczywo pełnoziarniste, makarony razowe, otręby, żółte sery, produkty mleczne. Ważne są także warzywa strączkowe. Poza tym nie zapominaj o rybach, które zawierają sporo kwasu omega-3. Szczególnie ryby morskie takie jak: makrela, śledzie, sardynki, łosoś, tuńczyk są bogate w ten zbawienny dla układu nerwowego kwas. Warto wprowadzić do diety także kapustę, brokuły, soczewicę, melony, morele, pomarańcze, sałatę, kiełki soi, banany oraz pestki z dyni. Są one bogate w magnez oraz cynk.
3
Pamiętajmy, żeby nie przeciążać naszego układu nerwowego. Często ucząc się, czy też pracując do późnych godzin, czujemy się wyczerpani. W tym czasie należy zrobić sobie przerwę. Odpoczynek jest sprzymierzeńcem układu nerwowego. Nie zapomnij również o odpowiedniej ilości snu. Zadbaj o prawidłową higienę snu. Powinieneś spać ok. 8 godzin. Zaburzenia snu mogą negatywnie wpływać na twoje nerwy. Jeśli masz problemy ze snem, dobrze jest skonsultować się z lekarzem.
4
Pamiętaj o ruchu. W zdrowym ciele zdrowy duch. Dzięki ruchowi będziesz mógł odreagować różne stresy, które przytrafiły ci się w ciągu dnia. Poza tym ruch przyczynia się do wydzielania hormonu szczęścia.
Jak zwiększyć energię życiową?
Jak uprościć sobie życie?
Jak radzić sobie z napadami agresji?
Jak nauczyć dziecko korzystania z nocnika?
Przeczytaj teraz: Jak opanować złość?
 4.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Płaczemy z różnych powodów. Są nimi głównie smutek, wzruszenie i złość. Płacz jest dobry. Pozwala nam się odstresować i...
Jak powstrzymać płacz?
Płaczemy z różnych powodów. Są nimi głównie smutek, wzruszenie i złość. Płacz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Longina Kulak
  • Mirosława Tymanowska-Mozol
  • Kar Szczepanik
  • Ewelina Galik
  • Ola Gąsior
  • Marzena Jankiewicz
  • Natalia Gąsowska
  • Maria Romanowska
  • Stanisław Kowalski
  • Milena Gzik
pasożyt