Tutaj jesteś: Elektronika > Aparaty Fotograficzne i Kamery > Aparaty Cyfrowe > Jaki aparat fotograficzny kupić?
Jaki aparat fotograficzny kupić?

Jaki aparat fotograficzny kupić?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (188 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kupowanie aparatu fotograficznego może okazać się bardzo trudnym zadaniem. Wiele firm, tysiące modeli, masa różnych wskaźników sprawiają, że niemal niemożliwe jest porównanie ich wszystkich do siebie i wybranie tego jedynego, który będzie najbardziej odpowiedni właśnie dla nas. Na co zwracać uwagę przy wyborze aparatu fotograficznego oraz czym się kierować decydując się na zakup?
1
Ustal jaką kwotę maksymalnie zamierzasz przeznaczyć na zakup aparatu fotograficznego.

Dokładne ustalenie maksymalnej kwoty, którą chcesz i jesteś w stanie przeznaczyć na zakup aparatu fotograficznego zawęzi Twoje pole poszukiwań oraz pozwoli uniknąć zakupu aparatu, na którego Cię właściwie nie stać.
2
Dokładnie przemyśl i zastanów się co będziesz przeważnie fotografować.

Czy to będą zdjęcia rodzinne np. Twoich bawiących się dzieci? Czy zamierzasz dużo podróżować i fotografować krajobrazy? Fascynuje Cię życie podwodne i chciałbyś je uwiecznić na zdjęciach? Szukaj aparatu fotograficznego, który będzie posiadał te cechy, których potrzebujesz. Przykładowo, jeśli robisz zdjęcia osobom lub obiektom w ruchu, musisz znaleźć aparat, który będzie miał szybką migawkę.
3
Jaki jest Twój poziom doświadczenia w fotografowaniu?

Jeśli jesteś amatorem fotografii, rozglądnij się za modelem, który będzie łatwy w użyciu. Wybierz się do sklepu oraz przyjrzyj się dokładnie aparatom fotograficznym. Znajdź taki aparat, który będzie miał automatyczną lampę błyskową itp.

Jeśli posiadasz już doświadczenie w fotografii, najlepszy będzie aparat, który pozwala użytkownikowi na większą kontrolę.
Jak drukować zdjęcia?
Jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym?
Jaki aparat fotograficzny kupić?
Jak wybrać aparat cyfrowy?
Ostrzeżenia
  • Nie zapomnij o zachowaniu paragonu, oryginalnego pudełka od aparatu oraz papierów gwarancyjnych. Zarejestruj zakupiony produkt u producenta.
Wskazówki
  • Wybierz aparat fotograficzny z dobrym wyświetlaczem LCD, nawet jeśli uważasz, że nie potrzebujesz go. Przetestuj w sklepie stopień jasności wyświetlacza i upewnij się, że widzisz dobrze zdjęcia. Dobrze, aby wyświetlacz był duży, jasny oraz aby było dokładnie widać detale zdjęć.
  • Zapytaj rodziny i przyjaciół jakie mają aparaty fotograficzne, co w nich lubią a co im przeszkadza. Poradź się ich podczas wyboru odpowiedniego aparatu dla siebie.
4
Określ jakie są Twoje potrzeby dotyczące formatu zdjęć.

Do wywołania zdjęć rodzinnych w formacie 10 x 15, wystarczy aparat o rozdzielczości 2 megapixel. Jeśli planujesz częste wywoływanie (drukowanie) zdjęć w większym formacie, będziesz potrzebować wyższej rozdzielczości.
5
Jak zamierzasz przechowywać zdjęcia?

Jeśli posiadasz bardzo małą pamięć w komputerze i nie masz nagrywarki płyt, nie jest zalecane kupno najlepszego aparatu z 7 pixelami, nawet gdy Twój budżet na to pozwala. Zdjęcia będą zajmowały zbyt dużo pamięci. Jeśli jednak masz możliwość nagrania zdjęć na płytę, lub Twój twardy dysk jest olbrzymi, możesz pozwolić sobie nawet na najlepszy aparat na świecie.
6
Czy masz już urządzenia elektroniczne, które używają jednego typu karty pamięci?

Jeśli Twoja kamera wideo i laptop przystosowane są do kart pamięci SD, fakt ten może być decydujący przy wyborze aparatu fotograficznego. Po co wydawać tyle pieniędzy na różnych rodzajów karty, skoro możemy użyć tej samej karty do wszystkich naszych gadżetów.
7
Określ z odległość z jakiej będziesz przeważnie robić zdjęcia.

Zastanów się czy będziesz fotografować obiekty lub osoby z dużych odległości. Jeśli tak, wybierz aparat z dużym zoomem optycznym, przynajmniej 3x.
8
Co jest dla Ciebie najważniejsze?

Spośród wszystkich wymienionych wyżej czynników, wybierz jeden, który jest dla Ciebie najważniejszy. To pomoże Ci szybko zawęzić ilość modeli aparatów i wyselekcjonować spośród nich te, które najbardziej odpowiadają Twoim wymaganiom. Przykładowo, jeśli chcesz wydać na aparat mniej niż 600 zł jednak ich jakość odbitek (wydruku) musi być bardzo wysoka, wybierz ten aparat, który posiada największą rozdzielczość.
9
Wyszukaj w internecie informacje na temat aparatów, spełniających Twoje kryteria.

Przeczytaj informacje na stronach producentów oraz przeszukaj fora dyskusyjne. W przeciwieństwie do informacji zawartych na stronach producentów oraz sklepów oferujących sprzedaż aparatów, na forach znajdziesz dodatkowe informacje zamieszczone przez użytkowników, dotyczące np. najczęściej pojawiających się problemów z danym aparatem. Przeczytaj dokładnie opinie różnych osób na temat użyteczności i funkcjonalności danego aparatu.
10
Wybierz 2 - 3 aparaty fotograficzne, które Ci najbardziej odpowiadają.

Jak już wybierzesz konkretne produkty, idź do sklepu z aparatami i je oglądnij z bliska (nawet, jeśli chcesz zrobić zakupy online). Wybierz taki sklep, w którym będziesz mógł sprawdzić wszystkie funkcje aparatu, oraz zobaczyć jakość wyświetlacza LCD. Zwróć uwagę na to jak aparat leży Ci w rękach.
11
Wybór najlepszego aparatu fotograficznego

Jeśli zdecydujesz się już na jeden konkretny model, rozglądnij się za sklepem, który oferuje najlepszą cenę. Dowiedz się kiedy będą promocje lub wyprzedaże, odwiedź sklepy online. W przeszukaniu internetu za najlepszą ofertą pomogą Ci internetowe porównywarki cen. Pamiętaj jednak, że jeśli chodzi o sieć, najtańsze, nie znaczy najlepsze. Zapoznaj się również ze sprzedawcą (jak długo prowadzi działalność, jaka jest opinia użytkowników na jego temat, jaki jest regulamin zakupu).
12
Teraz możesz kupić aparat fotograficzny!
Wskazówki
Ostrzeżenia
 3.6/5 (188 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

iammoon - 2010-08-25
@ megapixele? No to klient trochę się naszuka takiego aparatu ...no chyba, że poprzestanie na aparacie wbudowanym w telefon.
Fotografowanie aparatem cyfrowym jest proste, wygodne i daje wiele możliwości. Jednak to, jaką kompozycję nadamy...
Jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym?
Fotografowanie aparatem cyfrowym jest proste, wygodne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt