Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Róże > Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?
Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?

Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (295 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Piękne wiosenne bukiety będą dłużej cieszyć nasze oczy, jeśli zastosujemy się do paru trików, które utrzymają je dłużej przy życiu. Wbrew pozorom rośliny potrzebują naprawdę niewiele, by zachować świeżość i dawny wygląd. Istnieje wiele sposobów na zachowanie świeżości kwiatów w wazonie, bardziej i mniej skutecznych. Wiele zależy od tego z jakimi kwiatami mamy do czynienia. Poniżej znajdziecie kilka metod, które sprawią, że wasze kwiaty będą się pięknie prezentowały przez długi czas.
1
Kwiaty w wazonie powinny być ułożone równo, nie należy ich ściskać.
2
Zanim włożymy kwiaty do wazonu należy najpierw oczyścić je z dolnych, niepotrzebnych liści, które zanurzone w wodzie zgniją.
3
Róże należy oczyścić z dolnych liści oraz z kolców jednak powinno robić się to ręką a nie obcinać nożem.
4
Łodyga powinna być przycięta skośnie w taki sposób aby powierzchnia cięcia była jak największa oraz nie stykała się z dnem wazonu. W ten sposób będzie łatwiej roślinie pobierać wodę.
5
Łodygi powinno przycinać się pod wodą aby powietrze nie dostało się do naczynek rośliny.
6
Kwiaty lewkonii nie powinny mieć przycinanych korzeni. Trzymając je w wodzie, korzenie powinny być całkowicie zanurzone, natomiast zielona łodyga powinna być ponad powierzchnią wody.
7
Kwiatom, które zawierają sok mleczny (np. poisencja, maki) możemy po przycięciu łodygi zanurzyć ich koniec we wrzącej wodzie lub je przypiec. W ten sposób zapobiegniemy krzepnięciu soku i ułatwimy pobieranie wody roślinie.
Jak pielęgnować róże miniaturowe?
Jak pielęgnować bambusa?
Jak pielęgnować azalię doniczkową?
Co zrobić, aby kwiaty cięte dłużej utrzymały się  w wazonie?
 1.5/5 (295 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

AIRAM463 - 2014-02-09
Do gorącej wody ( na 2-3 minut) wstawiamy tylko te kwiaty, które mają zdrewniałą łodygę n.p róże, bez - wcześniej jednak należy zmiażdżyć końcówki łodyg.Po wyjęciu z gorącej wody należy natychmiast włożyć kwiaty do naczynia z zimną wodą.
A tak na marginesie - może autor powyższych porad wyjaśni wszystkim , czym się różnią cyklameny od fiołków alpejskich?!
grzegorz48 - 2011-08-01
Dalej nie wiem co jest w prochach /dostaje sie je w saszetce/ ktore dodaje sie do wody przy rozach cietych?
Elodie la Fey - 2011-06-06
Jak takie coś widzę to mnie krew zalewa... Widzę tyle błędów, że tak naprawdę autor tego artykułu powinien potraktować tak siebie, nie kwiaty. Następnym razem proszę autora o przećwiczenie każdej z tych metod w domu, a później wypisywanie swoich wniosków na internecie.
1. łodygi powinny być przycięte ukośnie, ale w taki sposób, żeby był centymetr od końca a nie jak najdłużej, bo doświadczalnie - nie ma żadnej różnicy.
2. Gdzie można kupić kwiaty lewkonii z korzeniami? Jeśli mam bez korzeni to mam łodygi nie wsadzać do wody? lol
3. Dodatek cukru to jakby pożywka dla kwiatów, wtedy szybciej kwitną, rozwijają się i tym samym przekwitają.
4. Powodzenia, jeśli sól pomaga różom!!!! Skąd autor wziął takie głupoty? Sól jako kryształ zatyka wejścia i truje roślinę od wewnątrz.
5. Zwiędnięte kwiaty się wyrzuca. A jeśli naprawdę chcemy je odzyskać, to podcinamy je krótko i wstawiamy łodyżkę głęboko do wody, tak by nie zamoczyć płatków.
hibiskus2 - 2011-02-20
TULIPAN-koniec łodygi przekłuć szpilką,mają też "zwie-
szone głowy"-wtedy flakon z tulipanami dać pod lampę
na 1-2godziny.
sinui - 2011-01-02
przypalic końce! chałupe sobie prawie zjarałem. Pieprzone suche badyle
Ania - 2008-09-28
ciekawe... na wiosnę wypróbuję!
Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem nie tylko sympatii, ale także szacunku dla płci pięknej....
Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt