Tutaj jesteś: Ślub i Wesele > Tradycje Ślubno-Weselne > Zwyczaje Ślubne > Jak się wywiązać z obowiązków druhny?

Jak się wywiązać z obowiązków druhny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zadania i obowiązki druhny to nie tylko ładne wyglądanie u boku Panny Młodej. Jeśli będziesz druhną na weselu to musisz się przygotować na to, że oprócz zabawy czeka cię kilka zadań do wykonania. Poniżej znajdziesz listę obowiązków i zadań za które odpowiedzialne są druhny.
1
Przede wszystkim zarówno świadkowie jak i druhny oraz drużby powinni pomóc Młodym w przygotowaniu do wesela. Dowiedz się, co możesz zrobić. Może jest potrzebna pomoc przy dekoracji kościoła, sali, wyborze orkiestry czy przywiezieniu kogoś z lotniska?
2
Pomóc w wyborze sukni ślubnej dla Panny Młodej. Chodzić z nią po sklepach i doradzać.
3
Do zadań druhny należy przywiezienie Pana Młodego do domu Panny Młodej. Jeśli istnieje taka możliwość to powinny pojechać po niego wszystkie druhny (kobiety oddają na zawsze mężczyznę innej kobiecie).

Pan Młody powinien siedzieć z tyłu w samochodzie pomiędzy druhnami trzymającymi bukiety kwiatów. Panna młoda wraz ze świadkową i drużbami (drużby wyprowadzają z domu Pannę Młodą) powinna w tym czasie czekać przed domem (najlepiej aby była ubrana w taką samą sukienkę co wszystkie druhny).

Teraz zaczynają się negocjacje. Drużba Pana Młodego musi wykupić Pannę Młodą (drużba powinien coś dać druhnom aby oddały Pannę Młodą).

Jak już druhny będą przekupione, muszą teraz one wykupić Pana Młodego dając coś w zamian drużbom.

Po negocjacjach i oddaniu Pana Młodego w ręce Panny Młodej odbywa się błogosławieństwo.
Jakie są obowiązki rodziców na weselu?
Pomysły na coś starego, coś niebieskiego, coś pożyczonego, coś nowego
Jak podziękować rodzicom na weselu?
Jak się wywiązać z obowiązków druhny?
Ostrzeżenia
  • Druhna powinna być pomocna i uprzejma dla wszystkich gości.
Wskazówki
  • Druhna nie może być mężatką. Musi być to osoba stanu wolnego.
4
Do zadań druhen, drużb i świadków należy przypinanie gościom weselnych przypinek i kotylionów weselnych (inaczej bukieciki, wstążeczki). Jeśli bukieciki są wszystkie jednakowe wówczas przypinamy je do prawej lub lewej strony marynarki/sukienki w zależności od tego jaki jest stan cywilny danego gościa. Jeśli bukieciki są różne wówczas jeden rodzaj przypinamy gościom stanu wolnego a drugi osobom żyjącym w związkach.
5
Po zakończeniu mszy druhny powinny wyjść przed kościół i ustawić się przed wejściem. Jeśli jest ich więcej mogą stać równo rozstawione po obydwu stronach wejścia. Zadaniem druhen jest rzucanie płatkami kwiatów na wychodzących z kościoła Młodych. Zamiast kwiatków mogą to być drobne monety, ryż czy konfetti.
6
Podczas wręczania prezentów dla Państwa Młodych i składania życzeń druhny powinny stać przy Młodych i odbierać od gości weselnych kwiaty.
7
Podczas ceremonii w kościele jak również na weselu druhny powinny zwracać uwagę czy dobrze leży welon, tren i czy Panna Młoda nie potrzebuje poprawić makijażu. Jeśli tak się stanie druhna powinna przynieść jej kosmetyki i pomóc jej go poprawić.
8
Na weselu druhny powinny starać się aby wszyscy się dobrze bawili - nawet najmłodsze dzieci. Jeśli druhna zauważy, że ktoś siedzi smutny powinna podejść i postarać się go zabawić i rozweselić.
Wskazówki
Ostrzeżenia
 4.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-25
Druhna też trzyma welon na oczepinach, do niego wkładane są pieniądze na łóżeczko dla dziecka
 
Wybór druhen może być dla jednej Panny Młodej bardzo prosty i oczywisty zaś dla innych może przysporzyć bólu głowy oraz...
Jak wybrać druhny?
Wybór druhen może być dla jednej Panny Młodej bardzo prosty i oczywisty zaś dla...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt