Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sery > Jak podawać sery?
Jak podawać sery?

Jak podawać sery?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (212 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Są tysiące gatunków serów. Różnią się one barwą, zapachem, fakturą no i przede wszystkim smakiem. Niezależnie od tego czy są to sery świeże, lekkie w smaku, czy też zdecydowane i ostre sery pleśniowe dla smakoszy są jedną z największych rozkoszy podniebienia. Poniżej znajdziesz instrukcję jak elegancko podawać sery nie tylko, na co dzień w domu, ale także na przyjęciach.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Drewniany półmisek lub elegancka deska
1
Sery podaje się zwykle po głównym posiłku, ale przed deserem, lub ewentualnie zamiast deseru.
2
Najlepiej podawać sery na drewnianym półmisku lub specjalnej desce. Kompozycja ładnie wygląda, jeżeli udekorujemy ją oliwkami, papryczkami chili, winogronami lub orzechami.
3
Na półmisku powinny znaleźć się minimum 4 gatunki serów z podstawowych grup, tak, aby zapewnić gościom pełny wachlarz doznań smakowych. Mogą to być: ser miękki z pleśniową skórką typu brie, ser pleśniowy typu rokpol, ser półtwardy np. gouda lub mimolette, oraz nieco kontrastowy ser kozi.
4
Sery możemy podawać w niepokrojone, wtedy należy je opisać niewielką, ale elegancko wyglądającą karteczką, na, której znajdzie się nazwa i pochodzenie sera.
5
Możemy także sery pokroić, jednak trzeba się przy tym zastosować do pewnych obowiązujących zasad. Sery okrągłe, kwadratowe i stożkowe kroimy jak tort, sery podłużne kroimy w plastry (nie mogą być one zbyt cienkie), sery pleśniowe kroimy ukośnie na niewielkie bloki, sery trójkątne takie jak brie dzielimy na mniejsze trójkąciki podobne do pierwotnych.
6
Konsumpcję serów powinniśmy rozpoczynać zawsze od najdelikatniejszych serów i przechodzić stopniowo do bardziej wyraźnych smaków.
Jak zrobić sos czosnkowy?
Jak zrobić szpinak ze śmietaną?
Jak zrobić Mozzarellę?
Jak zrobić sos barbecue?
Wskazówki
  • Obok półmiska z serami obowiązkowo powinna znajdować się pokrojona bagietka lub krakersy.
  • Do serów można podawać wino na zasadzie podobieństw lub kontrastów.
  • Dopuszcza się też podawanie piwa do sera.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos serowy?
 4.9/5 (212 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

PaniDomu - 2013-02-21
Przy następnej okazji zaserwuję moim gościom deskę serów, teraz już wiem jak!
Chociaż można kupić wiele rodzajów gotowych (i bardzo dobrych) sosów do spaghetti, to jednak nie ma to, jak sos domowej...
Jak zrobić sos do spaghetti?
Chociaż można kupić wiele rodzajów gotowych (i bardzo dobrych) sosów do spaghetti...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt