Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Jakie właściwości ma szpinak?

Jakie właściwości ma szpinak?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 13 
Znamy wszyscy kreskówkę o Popeye'u, który jadł dużo szpinaku, dzięki czemu był bardzo silny i zdrowy. Nie wzięło się to znikąd. Szpinak rzeczywiście dodaje energii i ma niezwykle dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Ma wiele cudownych właściwości. Powinniśmy go zajadać często i regularnie, oraz serwować go dzieciom. Przeczytaj, jakie właściwości ma szpinak i dowiedz się jak najwięcej o tym jakie ma wartości odżywcze. Dlaczego należy jeść szpinak? Odpowiedź poniżej.
 4.5/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

Agns - 2015-05-18
Ja wrecz KOCHAM szpinak. Moglabym go jesc non stop, a juz zwlaszcza z rybka albo serkiem topionym. Przynajmnien dwa razy w tyg. prz obiedzie na moim talerzu gosci szpinak :)
Maria Anna - 2015-03-31
Szczawian wapnia w szpinaku to trucizna, uszkadza nerki, należy tego badziewia unikac, jak ognia, zelazo jest w wielu innych rzeczach
Leptoptelis - 2015-03-31
Szpinak jako "doskonale źródło żelaza" to totalne nieporozumienie. Żelazo to jest bardzo słabo przyswajalne.
Tereska - 2015-03-31
Szczaw to tylko dobry dla Popey'a. Ma zelazo ale mało przyswajalne dla człowieka i kwasy które nie sa za zdrowe. Na szczęście wiele można zrobić z rodzimymi produktami i ziołami. Nie ma co rzucać sie na drogie wynalazki. Sama wiem bo schudłam już 18 kg od końca zeszłego lata i jem właściwie tylko polskie produkty w normalnych cenach. Trzeba żyć zdrowo ale nie dać sie zwariować i nie wydawać niepotrzebnie masy pieniędzy rujnując sobie zdrowie. Poczytajcie sobie książkę Nowaka Odchudzanie z elementamii fizjologii i biochemii. Tam jest mnóstwo cennych informacji powszechnie nie znanych. Kiedyś stosowałam diety cud i było zaje..e jojo. Teraz jest super i nie robię sobie krzywdy tymi "cudami", a czuje sie po prostu Super! :D Do tego cholesterol i morfologie mam idealne!
sara - 2015-03-30
a jeszcze niedawno czytalam ,ze to wlasnie szpinak szkodzi bardzo na nerki, bezpowrotnie je uszkadzajac, wiec jak to sie ma naprawde, kto odpowie????
ela - 2015-03-30
Co się wszyscy czepiają szpinaku. Warzywo, jak każde. Moi synowie jedli od małego i nigdy nie puli. Może kwestia przyrządzenia?
cook - 2015-03-30
szpinak zawiera duze ilosci kwasu szczawiowego, wiec przed przyrzadzeniem trzeba go drobno posiekac i namoczyc kilka godzin w duzej ilosci wody a potem wyplukac.
Kwas szczaawiowy uszkadza uklad nerwowy, wiec nie polecam jedzenia szpinaku bez dokladnego posiekania, namoczenia i wyplukania.

ale pewnie pani dietetyczka wie lepiej, bo w koncu pensje placą jej farmaceuci czekający na nową falę klientów z tysiącami schorzeń.
aneta - 2014-07-23
ale pie*dzielisz , szpinak się wchłania o ile połączysz go z np. sokiem pomarańczowym czyli witaminą C ciołku!
Fałsz - 2014-01-13
Te same pospolite bzdure co wszędzie. Żelazo szpinakowe się nie wchłania.
@slonkooo94 przybliż nam, co to za straszne trucizny się tam uwalniają... :D
topielica - 2013-06-05
Szpinak jest zdrowy jak najbardziej ,ale jak z wszystkim nie należy przesadzac ,jedzenie powinno byc urozmaicone wtedy jesteśmy pewni że dostarczamy naszemu organizmowi odpowiednich składników potrzebnych do normalnego funkcjonowania.No i oczywiście powinien rosnąc z dala od ulicy ponieważ wchłania dużo ołowiu ,ktory potem my jemy.
jarp - 2012-12-31
Polecam sandwich'a z serem i świeżym szpinakiem.
slonkooo94 - 2012-12-22
Należy jednak pamiętać o bardzo ważnej sprawie- posiłek zawierający szpinak trzeba zjeść zaraz po przyrządzeniu, bez ponownego podgrzewania,ponieważ wtedy wydzielane są szkodliwe dla organizmu związki!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt