Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Jakie właściwości ma szpinak?

Jakie właściwości ma szpinak?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 13 
Znamy wszyscy kreskówkę o Popeye'u, który jadł dużo szpinaku, dzięki czemu był bardzo silny i zdrowy. Nie wzięło się to znikąd. Szpinak rzeczywiście dodaje energii i ma niezwykle dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Ma wiele cudownych właściwości. Powinniśmy go zajadać często i regularnie, oraz serwować go dzieciom. Przeczytaj, jakie właściwości ma szpinak i dowiedz się jak najwięcej o tym jakie ma wartości odżywcze. Dlaczego należy jeść szpinak? Odpowiedź poniżej.
1
właściwości szpinaku - krok 1

Szpinak jest świetnym składnikiem dobrze dobranej diety. Zawiera mało kalorii, za to naładowany jest witaminami i minerałami. Kiedy często spożywasz szpinak nie musisz martwić się o wzrost wagi, brak witamin w organizmie czy brak energii. Zatem szpinak zawsze powinien gościć w Twojej lodówce, a przede wszystkim na talerzu.

2
właściwości szpinaku - krok 2

Jakie witaminy zawiera szpinak? To przede wszystkim bogate źródło witaminy K, A, C, B2, B6, magnezu, manganu, żelaza, wapnia, potasu i kwasu foliowego. Szpinak dostarczy nam również witaminy E, cynku, protein, fosforu, błonnika pokarmowego i miedzi. Dodatkowo zawiera również niacynę, selen i kwasy omega-3. Czego chcieć więcej?

3
właściwości szpinaku - krok 3

Jedną z podstawowych zalet szpinaku jest ta, że jest on dostępny niemalże wszędzie na świecie. Mimo wszystko dopiero od niedawna zjednuje sobie ludzi i zyskuje wielbicieli. I bardzo dobrze. Mam nadzieję, że niedługo jednym z nich będziesz i Ty. Jeśli nie chcesz zbiegać po sklepach za każdym razem, gdy najdzie Cię ochota na szpinak, możesz go bez problemu uprawiać w ogródku.

4
właściwości szpinaku - krok 4

Szpinak można jeść zarówno na surowo, jak i po ugotowaniu czy podsmażeniu. Dzięki temu możesz go dodać do sałatki na zimno, jak i przekąski czy obiadu na ciepło. Możliwości jest bardzo wiele.

5
właściwości szpinaku - krok 5

Szpinak jest naładowany flawonoidami, które działają jak antyoksydanty chroniąc nas przed wolnymi rodnikami. Naukowcy odkryli, że szpinak zawiera aż 13 różnych składników, które mają właściwości antyrakowe. Jedzenie szpinaku, jest więc bardzo rozsądnym rozwiązaniem.

6
właściwości szpinaku - krok 6

Szpinak jest też rewelacyjny dla Twojego serca, dzięki dużej zawartości witamin A i C, które są witaminami antyoksydacyjnymi pomagającymi w walce z ilością wolnych rodników. Antyoksydanty obniżają również poziom cholesterolu. Dodatkowo sól kwasu foliowego dobroczynnie wpływa na układ krwionośny. Podobnież jak magnez, minerał, który pomaga obniżyć ciśnienie krwi.

7
właściwości szpinaku - krok 7

Szpinak wspomoże również układ żołądkowo-jelitowy. Beta karoten i witamina C zawarte w szpinaku chronią komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Co więcej, uszkodzenia DNA oraz mnożenie się wolnych rodników może zostać zatrzymane poprzez znajdujący się w szpinaku kwas foliowy.

8
właściwości szpinaku - krok 8

Stany zapalne stawów, osteoporoza, bóle migrenowe głowy oraz astma – to niektóre z chorób, przy których składniki zawarte w szpinaku szczególnie nam się przydadzą.

9
właściwości szpinaku - krok 9

Badania udowodniły, że regularne spożywanie szpinaku usprawnia umysł. Więc zajadaj szpinak i rozwiązuj krzyżówki! Utrzymuj swój mózg młody na długo.

10
właściwości szpinaku - krok 10

Czy słyszeliście o luteinie? Należy ona do grupy karotenoidów, które można w dość dużej ilości znaleźć w szpinaku. Chronią one oczy przed różnymi chorobami, takimi jak katarakta czy zwyrodnienie plamki żółtej.

11
właściwości szpinaku - krok 11

Są dowody na to, że szpinak jest dużo lepiej przyswajalny, jeśli spożywasz go z odrobiną tłuszczu, na przykład z oliwą z oliwek.

12
właściwości szpinaku - krok 12

Szpinak doda Ci również energii. Zawiera bowiem żelazo, które jest komponentem hemoglobiny, która z kolei odprowadza tlen do komórek ciała. Jest niezwykle potrzebne dla dobrej energii.

 4.5/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

Agns - 2015-05-18
Ja wrecz KOCHAM szpinak. Moglabym go jesc non stop, a juz zwlaszcza z rybka albo serkiem topionym. Przynajmnien dwa razy w tyg. prz obiedzie na moim talerzu gosci szpinak :)
Maria Anna - 2015-03-31
Szczawian wapnia w szpinaku to trucizna, uszkadza nerki, należy tego badziewia unikac, jak ognia, zelazo jest w wielu innych rzeczach
Leptoptelis - 2015-03-31
Szpinak jako "doskonale źródło żelaza" to totalne nieporozumienie. Żelazo to jest bardzo słabo przyswajalne.
Tereska - 2015-03-31
Szczaw to tylko dobry dla Popey'a. Ma zelazo ale mało przyswajalne dla człowieka i kwasy które nie sa za zdrowe. Na szczęście wiele można zrobić z rodzimymi produktami i ziołami. Nie ma co rzucać sie na drogie wynalazki. Sama wiem bo schudłam już 18 kg od końca zeszłego lata i jem właściwie tylko polskie produkty w normalnych cenach. Trzeba żyć zdrowo ale nie dać sie zwariować i nie wydawać niepotrzebnie masy pieniędzy rujnując sobie zdrowie. Poczytajcie sobie książkę Nowaka Odchudzanie z elementamii fizjologii i biochemii. Tam jest mnóstwo cennych informacji powszechnie nie znanych. Kiedyś stosowałam diety cud i było zaje..e jojo. Teraz jest super i nie robię sobie krzywdy tymi "cudami", a czuje sie po prostu Super! :D Do tego cholesterol i morfologie mam idealne!
sara - 2015-03-30
a jeszcze niedawno czytalam ,ze to wlasnie szpinak szkodzi bardzo na nerki, bezpowrotnie je uszkadzajac, wiec jak to sie ma naprawde, kto odpowie????
ela - 2015-03-30
Co się wszyscy czepiają szpinaku. Warzywo, jak każde. Moi synowie jedli od małego i nigdy nie puli. Może kwestia przyrządzenia?
cook - 2015-03-30
szpinak zawiera duze ilosci kwasu szczawiowego, wiec przed przyrzadzeniem trzeba go drobno posiekac i namoczyc kilka godzin w duzej ilosci wody a potem wyplukac.
Kwas szczaawiowy uszkadza uklad nerwowy, wiec nie polecam jedzenia szpinaku bez dokladnego posiekania, namoczenia i wyplukania.

ale pewnie pani dietetyczka wie lepiej, bo w koncu pensje placą jej farmaceuci czekający na nową falę klientów z tysiącami schorzeń.
aneta - 2014-07-23
ale pie*dzielisz , szpinak się wchłania o ile połączysz go z np. sokiem pomarańczowym czyli witaminą C ciołku!
Fałsz - 2014-01-13
Te same pospolite bzdure co wszędzie. Żelazo szpinakowe się nie wchłania.
@slonkooo94 przybliż nam, co to za straszne trucizny się tam uwalniają... :D
topielica - 2013-06-05
Szpinak jest zdrowy jak najbardziej ,ale jak z wszystkim nie należy przesadzac ,jedzenie powinno byc urozmaicone wtedy jesteśmy pewni że dostarczamy naszemu organizmowi odpowiednich składników potrzebnych do normalnego funkcjonowania.No i oczywiście powinien rosnąc z dala od ulicy ponieważ wchłania dużo ołowiu ,ktory potem my jemy.
jarp - 2012-12-31
Polecam sandwich'a z serem i świeżym szpinakiem.
slonkooo94 - 2012-12-22
Należy jednak pamiętać o bardzo ważnej sprawie- posiłek zawierający szpinak trzeba zjeść zaraz po przyrządzeniu, bez ponownego podgrzewania,ponieważ wtedy wydzielane są szkodliwe dla organizmu związki!
Stan zapalny to immunologiczna odpowiedź organizmu na szkodliwe bodźce, takie jak uszkodzone komórki, podrażnienia i...
7 niesamowitych produktów powstrzymujących stany zapalne
Stan zapalny to immunologiczna odpowiedź organizmu na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt