Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Stylizacja fryzur > Jak modelować włosy?

Jak modelować włosy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (10 ocen)
Oceń 
Często zdarza się, że mimo naszych wysiłków włosy nadal nie wyglądają tak, jak się tego spodziewaliśmy. Albo są ciężkie i wyglądają jak przylizane, albo wręcz przeciwnie – przypominają strzechę. Oto kilka sposobów jak poradzić sobie z tym problemem.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mgiełka, Pianka do włosów, Guma lub pasta modelująca, Lakier do włosów, Odżywka do włosów, Suszarka do włosów, Szczotka, Prostownica
1
Niezawodnym sposobem na wymodelowanie włosów jest stosowanie kilku rodzajów produktu w zależności od fazy układania. Na mokre włosy najlepiej nałożyć mgiełkę, następnie piankę, a gdy włosy są już suche polecam stosowanie gumy. Po nadaniu fryzurze ostatecznego kształtu możemy użyć lakieru.
2
Lakier do włosów należy stosować ostrożnie i z umiarem. Gdy użyjemy go za dużo, utworzy się skorupa, gdy spryskamy włosy ze zbyt małej odległości – posklejają się. Najlepiej użyć lakieru z odległości około 30 cm – osiądzie na włosach równomiernie i fryzura nadal będzie lekka. Warto kupić kosmetyki z dodatkiem np. protein jedwabiu, które sprawią, że włosy będą miękkie i błyszczące.
3
Źle dobrane odżywki, zwłaszcza te bez spłukiwania, często sprawiają, że nasze włosy są ciężkie i trudno je ułożyć. Najlepsze będą odżywki w postaci mgiełek, używane w rozsądnych ilościach i nie wmasowywane w skórę głowy.
4
Gdy suszymy włosy, najlepiej używać kosmetyków do włosów poddawanych działaniu ciepłego powietrza. Modelować najlepiej przy pomocy szczotki, co zapobiega nadmiernemu puszeniu się włosów. Doskonałym rozwiązaniem są suszarki z modelującymi końcówkami.
5
Jeśli włosy są przyklapnięte, warto używać kosmetyków, które podniosą je u nasady. Ważne jest także samo układanie – włosy podnosimy na szczotce i dobrze je suszymy.
6
Używając prostownicy należy pamiętać, że prostujemy tylko włosy suche. Po zabiegu takim włosy są zniszczone, warto zatem na ich końcówki nałożyć mocne odżywki i regularnie podcinać je u fryzjera. Dobrym rozwiązaniem są dostępne obecnie prostownice ceramiczne i z nawilżaczem, które mniej niszczą włosy.
Jak szybko i modnie upiąć włosy?
Jak używać wałków do włosów?
Jak zrobić prostego koka?
Jak zrobić boba z długich włosów?
Ostrzeżenia
  • Zbyt duża ilość nałożonego jednorazowo kosmetyku może spowodować powstanie białego pyłu, który będzie się osypywał.
Wskazówki
  • Warto sięgnąć po mocniejsze kosmetyki do stylizacji tzw. profesjonalne. Można je kupić w dobrych sklepach lub salonach fryzjerskich, gdzie przy okazji możemy o radę spytać specjalistę.
  • Zamiast sklejającego włosy żelu polecam stosowanie wosku lub pasty utrwalającej, włosy będą lżejsze i błyszczące.
 3.6/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Poniżej przedstawiam kilka trików, które z pewnością się przydadzą podczas czesania włosów i ich układania. Niektóre z...
10 trików pomocnych podczas robienia fryzury
Poniżej przedstawiam kilka trików, które z pewnością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Natalia Luzak
  • Efka Efka
  • Barbara Gewont
  • Danuta Chochulska
  • Zofia Jagusiak
  • Anna Wiśniewska
  • Aleksandra Matuszewska
  • Magdalena Wechterowicz
  • Adam Krzysztof Rolek
  • Katarzyna Kobielus
  • Anna Doktór
  • Andżelika Kluza
  • Marcin Szewczyk
  • Justyna Wu
  • Iwona Gruszka
  • Agnieszka Cybulska
  • Stefan Flisowski
  • Anna Mazurkiewicz
  • Krystyna Łozińska
  • Małgorzata Koczorowska
  • Kamila Chabraś
  • Aleksandra Nowak
  • Anna Maria Burian
  • Karolina Justyna Lisowska
  • Ewa Jadczak
  • Karolina Murawska Gosk
  • Marianna Folek
  • Izabela Barbara
  • Maria Burdzi
  • Tomek Narojek