Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Robienie biżuterii > Jak zrobić korale z wełny czesankowej?

Jak zrobić korale z wełny czesankowej?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Korale z wełny czesankowej w sklepie kosztują niemało. Jest to dość dziwne biorąc pod uwagę fakt, że ich zrobienie nie stanowi żadnego problemu. Wełna czesankowa dostępna jest w sklepach w dużej palcie barw. Jeśli jednak nie znajdujesz nic, co odpowiadałoby twoim preferencjom, kup naturalną wełnę czesankową i zafarbuj ją. Poniżej dowiesz się jak zrobić korale przedstawione na zdjęciu obok. Wykorzystaj tą instrukcję do tworzenia własnej kolekcji czesankowej biżuterii.
Rzeczy, których potrzebujesz:
0,5 metra białej wełny czesankowej lub mniejsza ilość czesanki w wybranych kolorach (do kupienia tutaj), barwniki do tkanin w wybranych kolorach (opcjonalnie), woda, biały ocet winny, miarka, naczynie przeznaczone do gotowania w mikrofalówce, gumowe rękawiczki, folia śniadaniowa, plastikowa łyżka
1
Podziel wełnę czesankową na tyle części, ile ma być kolorów korali. Następnie namocz wszystkie kawałki przez 20 minut w naczyniu z gorącą woda.
2
Barwnik rozrób z wodą i wymieszaj plastikową łyżką. Dodaj białego octu. Wymieszaj. Octu powinno być trzy razy mniej, niż wody. Przygotuj różne odcienie danego koloru korzystając z tego samego barwnika (u mnie są to np. cztery odcienie niebieskiego, dwa odcienie zieleni, dwa odcienie żółci, pomarańczowy i trzy odcienie czerwieni). Nasycenie koloru zmienisz dodając więcej wody lub barwnika – w zależności od efektu, jaki chcesz otrzymać.
3
Wyjmij wełnę z gorącej kąpieli i wyciśnij z niej tyle wody, ile tylko się da (ale nie wykręcaj). Połóż każdy kawałek wełny na kawałku folii śniadaniowej.
4
Ubierz gumowe rękawiczki. Powoli wylej na wełnę rozcieńczony barwnik, dopóki wełna całkowicie nim nie nasiąknie. Owiń folię dookoła kawałka wełny i zabezpiecz nitką. Analogicznie postępuj z każdym wełnianym kawałkiem.
5
Umieść wełniane kawałki w pojemniku, a ten z kolei włóż do mikrofalówki na 2 minuty. Wełna będzie gotowa, jeśli woda, którą wypuści będzie bezbarwna, a sama wełna pociemnieje. Uważaj, ponieważ będzie ona bardzo gorąca.
6
Wyjmij wełnę z foli śniadaniowej i udrzyj kawałek wielkości piłeczki do golfa. Zroluj go w kulkę (może to potrwać nawet 2 minuty). Im dłużej będziesz rolować wełnę, tym mniejsza i bardziej zbita stanie się kulka.
7
Gdy będziesz zadowolona z rozmiarów koralika, odłóż go do wyschnięcia. Analogicznie postępuj z pozostałymi koralikami.
8
Gdy koraliki wyschną, przewlecz przez nie tasiemkę lub rzemyk, tworząc piękny naszyjnik.
Jak zrobić bransoletkę z guzików?
Jak zrobić naszyjnik z filcowych liści?
Jak zrobić naszyjnik z kredek?
Jak zrobić kulki z filcu?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić kulki z filcu?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kopa - 2011-10-16
co to jest "folia śniadaniowa"? Sorry ale pierwszy raz slyszę takie określenie. Można ją wkładać do mikrofalówki, więc przypuszczam, że nie chodzi o alu.
Jeśli w twoje ręce wpadły filcowe kulki i zastanawiasz się co z nimi zrobić to jest właśnie propozycja dla Ciebie....
Jak zrobić naszyjnik z kulek filcowych?
Jeśli w twoje ręce wpadły filcowe kulki i zastanawiasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Majdak
  • Maria Brozio
  • Magdalena Barczak
  • Emilia Molenda
  • Karola Jankowska
  • Karolina Witulska
  • Grazyna Grazka Ziel
  • Madzia Madzia
  • Jan Kowalski
  • Danuta Janusz Pałczyńscy
  • Jarek Sobański
  • Halina Obrycka
pasożyt