Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak zrobić wiązankę na cmentarz ze sztucznych kwiatów?

Jak zrobić wiązankę na cmentarz ze sztucznych kwiatów?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (380 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Wiązanka z róż nadaje się zarówno na pogrzeb, jak i do dekoracji grobu na Wszystkich Świętych. Jej wykonanie wymaga odrobiny czasu, ale efekt wart jest świeczki, a w tym przypadku nawet znicza.
Rzeczy, których potrzebujesz:
gąbka florystyczna do kwiatów żywych, tacka na gąbkę, szeroka taśma, gałązki materiałowych liści (u mnie fikus i liście róży), nożyczki, materiałowe róże – kwiaty i pąki
1
wiązanka na cmentarz - krok 1
Zetnij brzegi gąbki nieco po skosie.
2
wiązanka na cmentarz - krok 2
Umieść gąbkę na plastikowej podstawce i przyklej do niej dwoma pasami szerokiej taśmy. Zanurz ją w misce z wodą i poczekaj aż całkowicie nasiąknie. Mokra gąbka przez to, że jest dość ciężka, zapewni całej kompozycji stabilność. W przypadku sztucznych kwiatów nie przedłuży oczywiście ich trwałości, ale sprawi, że cała kompozycja nie odfrunie podczas silniejszego wiatru, a często występujące jesienią deszcze będą stale nawadniać ją i utrzymywać w miejscu.
3
wiązanka na cmentarz - krok 3
Teraz zacznij wbijać w gąbkę liście. Najdłuższe z nich umieść z tyłu gąbki. Liście w ostatnim rzędzie powinny układać się w kształt trójkąta.
4
wiązanka na cmentarz - krok 4
Następnie wbij liście z boków gąbki. Zrób to ukośnie, łodygą do góry, tak żeby same liście naturalnie spoczywały na podłożu. Staraj się wygiąć łodygi liści, by jeszcze precyzyjniej wbijać je w gąbkę. Nigdy nie wbijaj w gąbkę samych liści. Zniszczysz ją tym i podziurawisz.
5
wiązanka na cmentarz - krok 5
Następnie wbijaj w gąbkę kolejne rzędy liści, każdy kolejny odrobinę niższy od poprzedniego. Przyjrzyj się kompozycji pod różnymi kątami i uzupełnij puste miejsca. Ostatecznie powinnaś otrzymać coś takiego. Nie martw się na razie o tył kompozycji. Uzupełnimy go na końcu.
6
wiązanka na cmentarz - krok 6
Teraz, w centralnym miejscu kompozycji, umieść róże (te „rozkwitnięte”). Zazwyczaj umieszcza się róże dokładnie w środku oraz w jednej trzeciej szerokości. Takie ustawienie zapewnia kompozycji równowagę. Małe pączki umieszcza się zazwyczaj w pobliżu górnej i bocznych krawędzi kompozycji. Dlaczego? Spróbuj zrobić na odwrót, a szybko się przekonasz, że wizualna równowaga zostanie utracona.
7
wiązanka na cmentarz - krok 7
Wolne miejsca między kwiatami uzupełnij sztucznymi liśćmi róży. Nie przesadź jednak i nie upychaj kompozycji zbyt ciasno.
8
wiązanka na cmentarz - krok 8
Gdy przód kompozycji wygląda już tak jak powinien, czas przyjrzeć się jej z tyłu. Niezużyte gałązki liści możemy teraz powbijać w odsłoniętą część gąbki. Zastanów się, w którym miejscu grobu położysz wiązankę. Jeśli ma się opierać o tablicę nagrobkową, liście muszą być krótkie i nachylone ku dołowi. W przeciwnym razie możesz postarać się uzyskać odrobinę przestrzeni.
9
wiązanka na cmentarz - krok 9
A oto jak wygląda gotowa wiązanka z boku. Zachowane w niej zostały odpowiednie proporcje – kompozycja nie jest zbyt napakowana, a jednocześnie nie widać wolnych przestrzeni, przez które przebijałaby gąbka.
 3.1/5 (380 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

marta - 2015-10-05
Jak można czcić pamięć bliskich plastikowym, chińskim badziewiem!? Trzeba nie mieć kompletnie wyczucia ani minimum zmysłu estetycznego. Polskie cmentarze zamieniają się w wysypisko śmieci.
gościu - 2015-07-09
Po co mokra gąbka skoro kompozycja jest z materiału sztucznego???
mada - 2014-10-21
Sztuczne kwiaty na cmentarzu dla wielka pomyłka. Plastik nie jest darem dla kogoś, kogo kochaliśmy i nadal nosimy go w sercu. Jeśli kogoś nie stać na żywe kwiaty, to wystarczy znicz i choćby jedna róża położona na płycie nagrobnej. Zobaczmy jak wyglądają nasze cmentarze, to często wystawa z chińskiego badziewia. Okropne!
mala - 2014-10-21
Widzę, że porad udziela osoba, która się kompletnie nie zna na rzeczy. Jak można używać zielnej gąbki do sztucznych kwiatów? Od tego jest brązowa gąbka. Zielona jest do kwiatów żywych! Że niby jesienne deszcze utrzymają ją na miejscu, bo będzie nasiąkać wodą? Nie zapominajmy że jesienią jest też duży wiatr, który bez problemu zdmuchnie kompozycję. A poza tym gabkam która nieco przeschnie wcale nie chce nasiakać ponownie wodą. Do obciążania kompozycji wystarczy uzyć kilka kamyków, które można wrzucić do pojemnika, w tórym mocujemy gabkę.
denver - 2014-10-20
Sztuczne kwiaty sa okropne. Przy takiej róznorodności żywych pięknych chryzantem nie wiem po co komu takie okropieństwa.
 
Wybór kwiatów na cmentarz zależy głównie od tego, co chcemy za ich pomocą przekazać. Jeśli chodzi o kwiaty żywe, w...
Jakie kwiaty na cmentarz wybrać?
Wybór kwiatów na cmentarz zależy głównie od tego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt