Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Style aranżacji > Aranżacja pokoju dziecięcego
Aranżacja pokoju dziecięcego

Aranżacja pokoju dziecięcego

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wystrój pokoju dla dziecka, zależy głównie od naszej wyobraźni oraz pomysłowości. Jednym z najlepszych sposobów aranżacji pokoju dziecięcego, jest skupienie się na określonym motywie lub na konkretnej kolorystyce. Sprawmy dzieciom radość, zamieniając ich pokój w czarodziejski świat bajki lub zaaranżujmy go w sposób odpowiadający ich zainteresowaniom i marzeniom.
1
Inspiracja

Zacznij szukać pomysłu wśród ulubionych książek dziecka, przeglądnij magazyny i książki o aranżacji wnętrz, oraz poszukaj natchnienia na stronach w Internecie. Znajdź motyw przewodni wystroju wnętrza, który Cię zainspiruje.
2
Pomysły dziecka

Weź pod uwagę opinię oraz pomysły dziecka na wystrój pokoju. Zapisz na kartce jego ulubione kolory, sporty, zainteresowania artystyczne, ulubione książki i filmy jak np. Harry Potter, Superman, Piraci z Karaibów itp.
3
Styl kowbojski
Motyw wystroju

Wybierz jeden konkretny motyw wystroju. Jeśli np. ulubionym bohaterem Twojego dziecka jest Harry Potter, postaraj się urządzić pokój na wzór książkowego dormitorium w Hogwarcie; jeśli kocha morze, wybierz styl żeglarski itp.
4
Materiały i wzory

Kup odpowiednie materiały (na zasłony, przykrycie łóżka itp.), tapetę ścienną potrzebne do wystroju, odpowiadającego wybranemu motywowi. Wybierz jeden główny wzór, który będzie nadawał ton całemu pomieszczeniu np. gwiazda, księżyc, kwiatek itp.

Wybierz materiały dodatkowe (np. na poduszki), akcesoria oraz obrazy ścienne, które będą dobrze współgrały z materiałem i kolorem dominującym.
Jak tanio odnowić kuchnię?
Jak tanio odświeżyć mieszkanie?
Jak łączyć kolory we wnętrzach? Pomarańczowy z zielenią.
Jak urządzić pokój dla dziewczynki?
Ostrzeżenia
  • Bezpieczeństwo dziecka. Wybierając meble czy dodatki do pokoju dziecięcego, powinniśmy przede wszystkim wziąć pod uwagę bezpieczeństwo tychże produktów.
  • Zabezpiecz kable elektryczne oraz gniazdka (powinny być one trudno dostępne dla dziecka).
  • Umieść podkładki antypoślizgowe pod dywaniki.
  • Nie układaj przedmiotów jeden na drugim, szczególnie na większych wysokościach (pudełka na szafie, książki itd.). Rzeczy te mogą spaść na dziecko podczas próby wyciągnięcia przedmiotu położonego niżej.
Wskazówki
  • Jeśli używasz kilku wzorów oraz nadruków, kolor dominujący w pokoju (np. ścian, zasłon) powinien być jednolity i stonowany. Wzory oraz nadruki powinny być w różnych rozmiarach - np. wzór dużej żaglówki na poduszce oraz nadruk na narzucie w drobną kratkę lub paseczki.
  • Zamiast drogich obrazów, możesz zawiesić na ścianach wycięte z magazynów zdjęcia lub użyć rysunków Twojego dziecka. Oprawione w ładne ramki będą wyglądały równie ładnie, jak oryginalne dzieła sztuki najlepszych artystów.
5
Kolor dominujący

Wybierz podstawowy, dominujący kolor, którym pomalujesz ściany, sufit itp. Nada on ton całemu pomieszczeniu.
6
Punkt centralny pokoju

Wybierz centralny punkt pokoju. Wiele osób wybiera na ten punkt łóżko, jednak zamiast niego możesz się skupić na podkreśleniu innego miejsca w pokoju np. kącika zabaw. Punkt centralny powinien wyraźnie oddawać charakter wybranego przez Ciebie motywu przewodniego pokoju.
7
Pokój księżniczki
Dekoracje

Użyj wyobraźni podczas wybierania i planowania elementów dekoracji. Jeśli Twoje dziecko kocha tenis, zawieś na ścianie, przy oparciu łóżka siatkę tenisową. Rakiety tenisowe możesz zawiesić nad siecią, natomiast piłeczki tenisowe (przecięte) umieścić na końcach wieszaka na ubrania.

Wybierz pościel, która będzie pasowała zarówno do wybranego przez Ciebie koloru dominującego, jak również do najczęściej powtarzającego się wzoru w pokoju (kwiatki, gwiazdki, łódki, kotki itd.).

Aranżacja okien oraz elementy dekoracji (np. na drzwiach) powinny dodatkowo podkreślać styl pokoju.
8
Ściany

Jeśli nie stać Cię na zakup różnych dodatków oraz akcesoriów nadających styl pomieszczeniu, skoncentruj się wyłącznie na ścianach. Staranne pomalowanie ścian wymaga dużo pracy oraz pewnych umiejętności artystycznych jednak jak to mówią, dla chcącego nic trudnego, a efekty mogą być zaskakujące.

Jeśli nie potrafisz rysować, znajdź ciekawe tapety z motywem odpowiadającym zainteresowaniom dziecka.

Na zdjęciu powyżej: pokój urządzony w stylu afrykańskim (tapeta - oaza, meble w stylu kolonialnym).
9
Dekoracja ścian
Kącik artystyczny

Wyeksponuj prace artystyczne oraz projekty dziecka. W tym celu wygospodaruj oddzielne, specjalnie do tego przeznaczone miejsce w pokoju. Może to być osobna półka lub część ściany, na której zrobisz wystawę dzieł artystycznych dziecka.
10
Zasady aranżacji pomieszczeń

Dobrą zasadą jest powtarzanie tego samego koloru, materiału oraz wzoru nadruku, przynajmniej w trzech różnych miejscach w pokoju. Stosując się do tej zasady, wszystko będzie naprawdę pasowało do siebie. Np. jeśli narzuta na łóżku jest w panterkę, dobierzmy dodatki do pokoju również z motywem panterki (np. ramki na zdjęcia, kubki itp.); jeśli zasłony są czerwone, dobierzmy poszewki na poduszki również w kolorze czerwonym itd.
Wskazówki
Ostrzeżenia
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

regdos - 2009-03-29
Fajnym rozwiązaniem są też gotowe pomysły, na przykład tapety 3D walltastic dostępne np. na allegro
 
Jeśli masz to szczęście i stać Cię na urządzenie idealnie bezpiecznego domu dla dziecka, nie bój się różnych rzeczy,...
Jak urządzić dom bezpieczny dla dziecka?
Jeśli masz to szczęście i stać Cię na urządzenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt