Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Style aranżacji > Aranżacja pokoju dziecięcego
Aranżacja pokoju dziecięcego

Aranżacja pokoju dziecięcego

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wystrój pokoju dla dziecka, zależy głównie od naszej wyobraźni oraz pomysłowości. Jednym z najlepszych sposobów aranżacji pokoju dziecięcego, jest skupienie się na określonym motywie lub na konkretnej kolorystyce. Sprawmy dzieciom radość, zamieniając ich pokój w czarodziejski świat bajki lub zaaranżujmy go w sposób odpowiadający ich zainteresowaniom i marzeniom.
1
Inspiracja

Zacznij szukać pomysłu wśród ulubionych książek dziecka, przeglądnij magazyny i książki o aranżacji wnętrz, oraz poszukaj natchnienia na stronach w Internecie. Znajdź motyw przewodni wystroju wnętrza, który Cię zainspiruje.
2
Pomysły dziecka

Weź pod uwagę opinię oraz pomysły dziecka na wystrój pokoju. Zapisz na kartce jego ulubione kolory, sporty, zainteresowania artystyczne, ulubione książki i filmy jak np. Harry Potter, Superman, Piraci z Karaibów itp.
3
Styl kowbojski
Motyw wystroju

Wybierz jeden konkretny motyw wystroju. Jeśli np. ulubionym bohaterem Twojego dziecka jest Harry Potter, postaraj się urządzić pokój na wzór książkowego dormitorium w Hogwarcie; jeśli kocha morze, wybierz styl żeglarski itp.
4
Materiały i wzory

Kup odpowiednie materiały (na zasłony, przykrycie łóżka itp.), tapetę ścienną potrzebne do wystroju, odpowiadającego wybranemu motywowi. Wybierz jeden główny wzór, który będzie nadawał ton całemu pomieszczeniu np. gwiazda, księżyc, kwiatek itp.

Wybierz materiały dodatkowe (np. na poduszki), akcesoria oraz obrazy ścienne, które będą dobrze współgrały z materiałem i kolorem dominującym.
Jak powiększyć pokój?
Jak zrobić zagłówek do łóżka?
Jak zrobić dekoracje - jesienne liście?
Jak złożyć chusteczkę na kształt koszuli męskiej?
Ostrzeżenia
  • Bezpieczeństwo dziecka. Wybierając meble czy dodatki do pokoju dziecięcego, powinniśmy przede wszystkim wziąć pod uwagę bezpieczeństwo tychże produktów.
  • Zabezpiecz kable elektryczne oraz gniazdka (powinny być one trudno dostępne dla dziecka).
  • Umieść podkładki antypoślizgowe pod dywaniki.
  • Nie układaj przedmiotów jeden na drugim, szczególnie na większych wysokościach (pudełka na szafie, książki itd.). Rzeczy te mogą spaść na dziecko podczas próby wyciągnięcia przedmiotu położonego niżej.
Wskazówki
  • Jeśli używasz kilku wzorów oraz nadruków, kolor dominujący w pokoju (np. ścian, zasłon) powinien być jednolity i stonowany. Wzory oraz nadruki powinny być w różnych rozmiarach - np. wzór dużej żaglówki na poduszce oraz nadruk na narzucie w drobną kratkę lub paseczki.
  • Zamiast drogich obrazów, możesz zawiesić na ścianach wycięte z magazynów zdjęcia lub użyć rysunków Twojego dziecka. Oprawione w ładne ramki będą wyglądały równie ładnie, jak oryginalne dzieła sztuki najlepszych artystów.
Przeczytaj teraz: Kolory pokoju dziecięcego
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

regdos - 2009-03-29
Fajnym rozwiązaniem są też gotowe pomysły, na przykład tapety 3D walltastic dostępne np. na allegro
W sklepach mamy teraz ogromny wybór form i kolorów. Wszystko właściwie można kupić tylko czy wiemy, co wybrać i od...
Jak umeblować pokój dla dziecka?
W sklepach mamy teraz ogromny wybór form i kolorów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt