Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Szkoły Średnie > Matura > Jak przygotować się do matury z angielskiego?
Jak przygotować się do matury z angielskiego?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Język angielski jest najczęściej wybieranym językiem przez maturzystów. Oczywiście jedyną skuteczną metodą zdania tego egzaminu na dobrą ocenę jest nauka oraz przerobienie wszystkich egzaminów z ostatnich lat. Pomimo tego istnieje kilka metod i chwytów, które pomogą ci wyjść obronną ręką i zdać egzamin zarówno pisemny jak i ustny.
1
Jak już wylosujesz swój zestaw pytań będziesz mieć pięć minut na przygotowanie się. Pisanie na kartce całych dialogów czy dokładnego opisu obrazka nie ma sensu - po pierwsze nie zdążysz tego zrobić a po drugie czytając z kartki nie będziesz mógł prawidłowo reagować na zadawane ci pytania przez komisję. Najlepiej jeśli na kartce napiszesz sobie wyłącznie słowa kluczowe.
2
Podczas egzaminu staraj się bardzo koncentrować na zadanych pytaniach i pamiętaj aby na każde pytanie udzielić pełnej odpowiedzi. Jeśli wyrażasz swoją opinię musisz ją zawsze uzasadnić! Jeśli nie jesteś pewien czy zrozumiałeś do końca pytanie poproś o jego powtórzenie. Nigdy ale to NIGDY nie pytaj: What?. Jest to niepoprawne oraz bardzo niegrzeczne. Jeśli nie jesteś pewien pytania spytaj: Sorry? Could you repeat that? Sorry, I didn’t catch that.
3
Relacjonowanie wydarzeń

- Niektóre podpunkty mają dwa polecenia. Często jedno z nich jest często pomijane. Pamiętaj, że trzeba zrealizować wszystkie polecenia.

- Aby twoja relacja miała ręce i nogi musi mieć oprócz treści właściwej wstęp i zakończenie (Wystarczy po jednym zdaniu na wstęp i zakończenie oraz 9 zdań opisujących wydarzenie - po 3 na jeden punkt.). Jeśli nie wiesz co masz mówić, opisz dokładnie miejsce wydarzenia oraz osoby które brały w tym udział. Możesz sobie przygotować wcześniej kilka zdań, które będą pasowały do relacjonowania każdego zdarzenia.

- Zacznij swoją relację od wstępu. Możesz wzorować się na zdaniu Something funny/interesting/horrible happened to me yesterday/2 years ago/when I was in Paris.

- Opisując po kolei przebieg zdarzeń stosuj spójniki at first, at the same time, as soon as, then, next, after that, in the end, finally.

- Używaj pytań mających na celu zainteresowanie rozmówcy. Pytań tych naucz się na pamięć - przydadzą ci się w każdej sytuacji. Could you imagine that? Would you believe it? And do you know what they did? And do you know what he told me?

- Na zakończenie relacji użyj wcześniej przygotowanego zdania np. That’s how it finished, I will always remember that day, I’ll never forget that trip.
4
Forma listu jest bardzo ważna. Inaczej będzie wyglądał list do kolegi a inaczej list formalny. Za nieprzestrzeganie zasad formy listu możesz dostać 0pkt. Użyj odpowiedniego zwrotu rozpoczynającego i kończącego list. List musi być spójny i logiczny oraz mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Sprawdź czy list mieści się w limicie słów (120-150 +/- 10%).
Jak urządzić mieszkanie w stylu angielskim?
Co zrobić żeby się lepiej uczyć?
Jak się zmotywować do nauki?
Jak przygotować się do matury?
Wskazówki
  • Wchodząc do sali egzaminacyjnej przywitaj się w języku angielskim.
  • Jeśli masz jakiekolwiek pytania do komisji - pytaj w języku angielskim.
 3.6/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-04-26
Systematycznie się uczyć angielskiego, a jak potrzeba brać dodatkowe lekcje. NATOMIAST przed samym egzaminem- odpocząć i sie wyspać.
zigitrn - 2013-04-26
Trza było się uczyć przez 3/4 lata a nie teraz kilka dnie przed się zastanawiać jak się do niej przygotować ;P
zlotemiasta - 2010-10-07

Myślę, że w przygotowaniu do matury najlepiej może pomóc zapisanie się na jakiś kurs językowy. Najlepiej skorzystać z oferty jaką oferują nam szkoły językowe np. Axon - kompleksowe przygotowanie do zdawania wszelkiego rodzaju egzaminów, poza tym miła kadra i duża dostępność placówek - mają swoje siedziby w Krakowie, Wieliczce, Olkuszu, Katowicach, Bielsko Białej i w wielu innych miastach. Myślę, że z takiej oferty spokojnie mógłby skorzystać każdy maturzysta.

Sernik angielski stanowi doskonałą propozycję na deser, który bez wątpienia zaskoczy waszych domowników oraz gości....
Jak zrobić angielski sernik z wiśniami?
Sernik angielski stanowi doskonałą propozycję na deser...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt